Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2010-2011 » Interne competitie (N1): Volle bak met start interne en PK HSB
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N1): Volle bak met start interne en PK HSB Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De eerste interne avond van het nieuwe seizoen was een drukke bedoening. Niet alleen waren er ruim 20 interne partijen, ook werd er op 17 borden gestreden in het PK van de HSB. Voor de derde ronde van het PK speelde DSC gastheer. Het denksportcentrum zat dus flink vol.

In de A-groep debuteerde Talitha Munnik in de interne van DSC. Ze deed dat met verve; Kees van der Meer werd aan de zegekart gebonden. Ook Bob Voogt, Richard Oranje, Kim Meulenbroek en Martin Glimmerveen kenden een uitstekende start van de competitie.

Groep A
 wit zwartuitslag
1Talitha Munnik-Kees van der Meer1-0
2Jan Peter van Zandwijk-Bob Voogt0-1
3Richard Oranje-Hora Vlam1-0
4Ted Barendse-Kim Meulenbroek0-1
5Martin Glimmerveen-Rob Smits (J)1-0
6Pieter Goossens-Walter Anema½-½
7Theo Rekveldt-Ton Vissers½-½


In de B-groep versloeg Pieter Buzing in de eerste ronde Diederik van Heijgen. Het duel tussen de beide Simons werd in het voordeel van Simon Broos beslecht, en bij de strijd tussen de jeugdtrainers op bord 3 bleek Coen Leentvaar de sterkste. Ook Martin Verolme en Albert Kemeling startten de competitie met een overwinning.

Groep B
 wit zwartuitslag
1Pieter Buzing-Diederik van Heijgen1-0
2Simon Dirkse-Simon Broos0-1
3Coen Leentvaar (J)-Jolle Lont1-0
4Frans Palm-Martin Verolme0-1
5Albert Kemeling-Jan van de Donk1-0
6Sofya Blanter-René Torenstra½-½
7Kees Venema-Rob Scherpenisse½-½


In de strijdlustige C-groep viel geen enkele remise te noteren. Cees Huygen en Edgar Huisman zetten met een overwinning de eerste stap op weg naar de terugkeer in de B-groep. Debutant Ton Hempelmann moest in zijn debuut in de interne zijn meerdere erkennen in Dolf Mulder.

Groep C
 wit zwartuitslag
1Cees Huygen-Jaap van der Heiden1-0
2Edgar Huisman-Ernst Hanewald1-0
3Paul van Riet-Jan Torenstra0-1
4René Poots-Herman Zonderland0-1
5Karel Vandenberghe-Jordy Krempel1-0
6Bert Zwemstra-Frans Smit1-0
7Dolf Mulder-Ton Hempelmann1-0



De eindstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

14-09-2010 01:04 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zal ook maar eens een duit in het zakje doen qua analyses:

14-09-2010 19:29 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hij is leuk, maar niet de korste DSC partij ooit:

Zie DSC records.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

15-09-2010 08:54 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat een eer!

Er staat me bij dat je Lf2 niet had zien aankomen, maar als ik het nu zo zie, vind ik niet direct de winst voor zwart. Waarom gaf je op?

15-09-2010 18:59 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wabedoellu? Eer? Lf2? Opgave?

15-09-2010 20:52 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik bedoelde nav die link van Corniel!

15-09-2010 21:03 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb een snelste mat met 1 ply sneller, tegen Gabe Hoekstra Tong Ik zal mijn database nog eens doorlopen.
Ik start een draadje in DSC Privé waar mensen nog meer kunnen bieden Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

16-09-2010 00:52 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

René Poots-Herman Zonderland 0-1 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb een mooie overwinning behaald op René. Een leuke partij die mij aanvankelijk veel tijd kostte in de opening. Blijkbaar maakte René kort daarna ook een foutje, want mijn eerdere achterstand van een half uur werd omgezet in een voorsprong van ruim twintig minuten. Ik bleef de bovenliggende partij en daarmee verloor hij veel tijd. Over de stelling na zet twintig kan je vraagtekens zetten, lastig maar niet direct verliezend voor wit. Echter een al te gretig genomen pion door René, de tijd begon te dringen, werd hem ineens fataal. Een mat in twee viel hem ten deel.
Een mooie partij om eens te bekijken op 7 oktober, ik zal er zijn Ted ;-).


__________________
www.zonderland.nl Prodent

16-09-2010 10:19 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Ik bedoelde nav die link van Corniel!


Aha, ik had even gemist dat die partij tegen jou was. Bovendien kan ik niet echt blindschaken, dus had ik de zetten niet zo bekeken.

Herman: leuke partij inderdaad. Kon je niet beter op e3 slaan met je paard (zet 15 of zo)? Nu komen je paarden wat onhandig te staan. Goed je paard laten staan na h2-h3 in ieder geval Glimlach

16-09-2010 10:53 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Lennart Lennart is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 22-01-2010
aantal berichten: 10

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ha Martin, goed dat je die claim op het record hebt gedaan. Halleluja
Het inspireerde me tot de volgende korte partij. Ik speelde overigens mijn HSB-PK partij vooruit omdat ik zaterdag aanwezig moet zijn bij de KNSB Jeugd Clubcompetitie in Amersfoort.

*Claim* Lekker!

16-09-2010 21:52 Lennart is offline Send an Email to Lennart Search for Posts by Lennart Add Lennart to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben me van geen kwaad, ik bedoel claim bewust Glimlach
Bizarre partij trouwens! Succes zaterdag.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 16-09-2010 at 22:11.

16-09-2010 22:11 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik dacht dat er eerder een partij te zien was bij de eerste post van Martin. En nu ie ie weg.
Misschien heb ik het me ingebeeld?

__________________
Mopper

17-09-2010 22:05 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hij is voor mij gewoon nog te zien hoor. Of misschien vind je hem het aanzien niet waard?

18-09-2010 10:27 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Martin, je partij is weer zichtbaar.
Ik heb normaal flash uitgeschakeld i.v.m. al die reclames op de meeste sites en chessflash werd daarom niet getoond.

__________________
Mopper

18-09-2010 21:47 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Firefox + adblock plus=nergens last meer van.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

19-09-2010 01:22 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller