Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2010-2011 » Ciprian Padurariu wint eerste avond Grand Prix Rapid
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Ciprian Padurariu wint eerste avond Grand Prix Rapid Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ciprian Padurariu heeft de eerste avond van het Grand Prix Rapid van het seizoen 2010-2011 op zijn naam geschreven. Na 5 ronden eindigde hij samen met Ted Barendse met 4½ punt op de eerste plaats, maar Ciprian had meer weerstandspuntjes verzameld.

Kijk voor een uitgebreid verslag en de eindstand op de toernooisite.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

07-09-2010 00:50 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had een maf toernooi gisterenavond: in de eerste ronde won ik volledig ten onrechte (op tijd) van Diederik van Heijgen in een totaal gewonnen steelin voor hem.
Daarna een remise regen Martin Glimmerveen, waarin ik eerst gewonnen, en daarna verloren stond.

Daarna twee volle punten, in interessante partijen tegen Jolle Lont en Frans Vreugdenhil.

Toen in de laatste ronde tegen Walter. Ik speelde een oud systeem, waarna Walter dacht in het centrum te kunnen counteren. Hij werd platgepend en stond daarna verloren.
Later bleek dat hij koploper was. Sorry Walter!

And congratulations to co-winner Ciprian (whom I alas did not play)!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Ted on 07-09-2010 at 11:00.

07-09-2010 10:57 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Ciprian Padurariu
actief DSC-lid


geregistreerd: 29-09-2009
aantal berichten: 61

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Alas Ted, maybe next time! How about that, we almost never play, not in the internal, never in the rapids... I always get away!
Congratulations to you too, now we have to share 1st place on Saturday!

07-09-2010 11:16 Ciprian Padurariu is offline Send an Email to Ciprian Padurariu Search for Posts by Ciprian Padurariu Add Ciprian Padurariu to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Opnieuw (net als zaterdag) weinig punten, maar wel goed gespeeld op zich. Eerst won ik vrij simpel van Sofya, nadat ik na de opening een stuk had ingesloten. Wel nog met een mooie aanval en mat afgesloten.

In de tweede ronde dus tegen Ted. Om een herhaling van eerdere partijen te voorkomen koos ik voor de verandering weer eens voor de Tarrasch-variant van het Frans. Ted koos voor de 'principiele' variant met Pf6, waarna ik het allemaal niet heel goed meer kende. Zwart had geen enkel probleem uit de opening, en na een wat onhandige afwikkeling van mijn kant zal Ted iets beter gestaan hebben. Gewonnen denk ik eigenlijk niet (wanneer dan?). Ik nam het initiatief hard over en had zonder al teveel problemen moeten kunnen winnen, maar deed het te subtiel door af te ruilen naar een verkeerd ingeschat eindspel.
Waarschijnlijk had Ted hier kunnen winnen, maar met nog enkele seconden op de klok werd het potremise. Ted was toen zo vriendelijk om remise te nemen, ondanks dat hij mij eenvoudig had kunnen vlaggen.

In de derde ronde deed ik maar wat in de opening met zwart tegen Jaap "Rybka" Flohil. Jaap vroeg zich bij iedere zet "Wat zou Rybka hier gedaan hebben?" en verkreeg uiteraard gróót positioneel voordeel. Hij liet mij echter ontsnappen - hetgeen door Joost al werd voorspeld toen Jaap hem vroeg welke kleur hij liever had. Ik ruilde mijn dame in voor twee torens en drong Jaap terug. Later had ik zijn dame weer kunnen winnen tegen een toren, maar ik ging voor mat. Ik vond het mat niet - hoewel Diederik er een (paar) gezien had - en ontsnapte uiteindelijk nog met eeuwig schaak (Jaap kon eruit lopen, maar dan had ik hem gevlagd).

Daarna - met 2 uit 3 - tegen Joost. In de opening probeerde Joost wat nieuws en ik probeerde er principieel tegen te spelen en dat leek al licht in het voordeel van Joost uit te pakken, tot ik een gemene tussenzet over het hoofd zag en op slag compleet geruïneerd stond.
het laatste halfje kreeg ik als vrijwillig oneven, zodat Arno dit keer gewoon kon spelen.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Martin on 07-09-2010 at 11:24.

07-09-2010 11:22 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jammer dat de winnaars niet tegen elkaar hebben gespeeld. Arno, vorig jaar heb je bij de GP rapid geexperimenteerd met versneld zwitsers o.i.d.; is dat niet bevallen?

Ik had zelf een leuke avond met veel leedvermaak. Tegen Jolle zag ik een eindspel met pluspion in remise verzanden - maar wel afgekloven tot kale koningen aan toe.

Daarna tegen Richard: mijn opportunistische kwaloffer wordt fraai weerlegd, maar in het ogenschijnlijk verloren eindspel wordt mijn taaie verdediging beloond met mat! Geef die man een pepermolen! Happy

Vervolgens wikkel ik tegen Kim af naar een verloren eindspel van tegen , maar Kim begaat een positionele blunder en ik haal redelijk soepel het punt binnen.

Dan tegen Ciprian, waar ik ongeveer nul uit honderd tegen heb. Na totaal overspeeld te zijn lukt het me om in het eindspel maximaal tegenspel te bereiken. En dat bleek genoeg om een blunder af te dwingen. Even later gaf ik die toren weer terug, waarna Ciprian het ook niet zo helder meer zag en ik (met twee stukken achter!) nog mocht afwikkelen naar een remise.

Vijfde ronde liet ik verstek gaan; maar ik had er al vier zware halve uren op zitten. Met 3½ punt kreeg ik dus meer dan ik verdiende. Ach, volgende keer geef ik al die punten weer terug.

07-09-2010 14:56 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook mijn avond zat vol met leed, maar vermakelijk was het helaas vooral voor mn tegenstander!

Ronde 1 tegen Kim in min of meer gelijkwaardige stelling won ik dame tegen toren, wikkelde af naar een eindspel maar liet onnodig een dreiging toe. Die afgewend, en op het moment dat ik het dacht op te lossen dacht Kim een ply verder en won. Ronde 2 tegen een voor mij onbekende, stond erg sterk, maar verloor een volle toren en daarmee de 2e nul. Ronde 3 mocht ik verrassend tegen Richard, waarin ik prima kwam te staan maar met passief spel gaf ik Richard tijd om spel te krijgen. Dat lukte hem, en met wat combinaties won hij - een 3e nul. Ronde 4 en 5 tegen meneer en mevrouw Bye leverde me nog wel een punt op, dus met 1 uit 5 niet echt tevreden!

Maar goed de 1e GP van het seizoen en de volgende kan bijna alleen maar beter; qua spel en dan komen de puntjes vanzelf.

07-09-2010 22:25 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller