Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2009-2010 » Interne competitie (V12): Ciprian Padurariu nieuwe clubkampioen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V12): Ciprian Padurariu nieuwe clubkampioen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ciprian Padurariu is de nieuwe clubkampioen van DSC. Het zat er al een tijdje aan te komen, en met een overwinning op Pauline van Nies bekroonde Ciprian zijn geweldige seizoen.

Ciprian legde de basis voor zijn titel in de eerste seizoenshelft, waarin hij als eerste eindigde. In de tweede seizoenshelft kon hij slechts 6 van de 12 partijen spelen, maar hij won ze allemaal! Hij bleef in de interne zelfs het hele seizoen ongeslagen. Kortom: Ciprians titel is meer dan verdiend.

Op respectabele afstand legde Gert Legemaat beslag op de tweede plaats. Gert kende een zeer matige eerste seizoenshelft, maar wist met een sterke tweede seizoenshelft toch nog naar de tweede plaats te klimmen.

In de strijd om de onderste plaatsen trad in de laatste ronde geen grote wijziging meer op. Pieter Buzing, Willem-Jan van den Broek en Diederik van Heijgen mogen het volgend seizoen een treedje lager proberen.

Groep A
 wit zwartuitslag
1Ciprian Padurariu-Pauline van Nies1-0
2Martine Middelveld-Bob Voogt½-½
3Ted Barendse-Willem-Jan van den Broek1-0


In de B-groep werd Hora Vlam met overmacht kampioen. In de laatste ronde ging hij evenwel kopje onder tegen Simon Dirkse, die een zeer sterke voorjaarscompetitie speelde. Het was voor Simon net niet genoeg om in de top-3 te eindigen; Ton Vissers en Theo Rekveldt bleven hem voor. Ton versloeg in de laatste ronde Sofya Blanter. Theo kwam niet in actie.

Onder in de B-groep viel het doek voor Cees Huygen, Jaap van der Heijden en Edgar Huisman. Zij spelen komend seizoen in de C-groep.

Groep B
 wit zwartuitslag
1Hora Vlam-Simon Dirkse0-1
2Ton Vissers-Sofya Blanter1-0
3Jaap van der Heiden-Frans Palm0-1
4Albert Kemeling-Edgar Huisman1-0


In de C-groep wordt altijd volop gestreden om de promotieplaatsen. Zo ook dit seizoen. Bart Vlasblom werd onbetwist kampioen, maar om de tweede en derde plaats was de strijd hevig.

In de laatste ronde stond het duel tussen de nummers 2 en 3, Ernst Hanewald en Rob Scherpenisse, op het programma. De spelers stonden vrijwel gelijk, en daar veranderde weinig in omdat het duel in remise eindigde. Dat betekende dat de concurrentie met een overwinning de beide kemphanen zou kunnen passeren.

Paul van Riet kwam met zijn overwinning op Bert Zwemstra net tekort, maar Kees Venema passeerde via een zege op Jan Torenstra wel Ernst en Rob en legde beslag op de tweede plaats. Uiteindelijk werd Rob derde, met een neuslengte voorsprong op Ernst.

Karel Vandenberghe debuteerde in de interne competitie. En het was een fraai debuut; met de witte stukken won hij zijn eerste partij. Jan Swart bleek niet tegen hem opgewassen.

Groep C
 wit zwartuitslag
1Ernst Hanewald-Rob Scherpenisse½-½
2Kees Venema-Jan Torenstra1-0
3Bert Zwemstra-Paul van Riet0-1
4Karel Vandenberghe-Jan Swart1-0
5Gabe Hoekstra-Leo Zuijdgeest0-1
6Kees van Beest-Jordy Krempel0-1



De eindstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

29-06-2010 02:00 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

eindstand? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik feliciteer eerst Ciprian Padurariu met zijn welverdiende kampioenschap!

Iets anders. Terug van een zonnige warme vakantie keek ik naar het nieuws op de Delftse schaaksite en ik krijg een tussenstand na 11 ronden.
Het lijkt me geen eindstand. Vergis ik me?

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

04-07-2010 11:16 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gezien zijn fenomenale score is Ciprian de terechte kampioen. Hij verloor dit seizoen geen enkele keer in de interne!

Wat betreft de standen: ik had wat problemen met het uploaden van de bestanden. De eindstanden staan er nu in tabelvorm, zoals ze er vroeger ook stonden.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

14-07-2010 20:35 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller