Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2009-2010 » DSC8 viert geslaagd seizoen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Antoon Frehe Antoon Frehe is a Male
webcommissie




geregistreerd: 08-02-2006
aantal berichten: 109

DSC8 viert geslaagd seizoen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vorig jaar vierde DSC8 dat zij nipt promoveerde naar de tweede klasse. Dit jaar handhaafden wij ons nipt. Zelf vinden wij dat we meer punten hadden kunnen halen. Terecht dus dat we volgend jaar weer in de tweede klasse spelen. Reden genoeg voor een waardige afsluiting van het seizoen.

Herman en zijn gezin stelden voor de tweede keer hun huis en tuin open voor ons feestje. Het is een prettige locatie met veel ruimte. Kom daar nog maar eens om in het midden van een stad. Iedereen had zijn eigen lekkernijen meegenomen. Heerlijke salades, bowl, ijs soep, quiche, en natuurlijk een bbq. Omdat het och wel een beetje fris was had Herman er geen moeite mee om naast de bbq ook nog eens twee vuurkorven te ontsteken. Het nadeel was dat het een enigszins rokerig geheel werd. D.w.z. het was soms een beetje lastig elkaar te herkennen en je moet een beetje houden van de geur van een middeleeuws kampvuur.
Ik weet niet of Herman er vandaag nog op is aangesproken maar gisteravond heb ik de buren niet horen klagen. Het geheel, sfeer, smaak en gezelschap maakte een prima avondje.

Uiteraard werd er ook nog geschaakt. Een klein toernooitje zelfs met het chess960 format. 5 min p.p.p.p. Het was een beetje behelpen met de
klokken. 1 werkende houten klok, 1 ultramoderne maar zeer eigenwijs broekzakformaat elektronisch klokje en 1 iPhone app die regelmatig zorgde voor een crash van de iphone. Hoe later het wordt hoe minder het er toe doet en dus was 10 minuten op een horloge ook goed. Als jij nu ongeveer 5 minuten gebruikt, dan doe ik dat ook. Een ding was mij wel duidelijk. Chess960 is de moeite waard. In het begin is het een beetje verwarrend omdat je je stukken niet 'normaal' kan ontwikkelen.
In het middelspel wordt het ietsje beter behalve dan dat ik zelf de neiging had om veel minder op mijn materiaal te letten. De stelling is hoe dan ook het grootste deel van de partij heel anders dan je gewend bent. Het voelt een beetje alsof je met oogkleppen door een supermarkt loopt. Je weet dat er van alles te koop is maar je kan het domweg niet vinden. Pas ver na middernacht was het laatste potje gespeeld.

Onderweg naar huis begon het toch nog hard te regenen.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Ted on 20-06-2010 at 08:49.

20-06-2010 08:48 Antoon Frehe is offline Send an Email to Antoon Frehe Homepage of Antoon Frehe Search for Posts by Antoon Frehe Add Antoon Frehe to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kijk dat zijn de mooie initiatieven. Mag ik volgend jaar ook in DSC8?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

21-06-2010 10:04 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller