Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2009-2010 » Donderdag 17 juni partijanalyse bij DSC
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Donderdag 17 juni partijanalyse bij DSC Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Elke schaker, ongeacht zijn of haar niveau, wil minstens een ding: beter worden in het schaken. Hoe dat te doen is echter niet zo eenvoudig, en over deze vraag hebben honderden experts duizenden boeken geschreven. En elke auteur heeft zo zijn eigen aanpak en aanbevelingen, die soms loodrecht staan op die van anderen.

De meeste trainers zijn het over enkele zaken echter wel eens. Als je beter wilt gaan schaken moet je in elk geval regelmatig:

  • Tactiek oefenen
  • Partijen spelen
  • Je eigen partijen analyseren


Om zelf je eigen partijen te analyseren is moeilijk, want je ziet vaak je eigen fouten niet. Ook een computer gebruiken helpt vaak niet, omdat die wel uitrekent wat er aan de hand is, maar het niet uitlegt. En om beter te schaken moet je snappen wat er aan de hand is.

Om deze redenen wordt aangeraden je partij samen met anderen te analyseren, liefst ook met een sterkere speler erbij. Dat gaan we dan ook nog dit seizoen doen bij DSC! Want op donderdag 17 juni a.s. staan tussen 20.00 en 22.00 uur enkele enthousiaste trainers klaar om samen met belangstellende DSC-leden in kleine groepjes eigen partijen te helpen analyseren.

In die analyse komen zowel opening, middenspel als eindspel aan de orde, en worden zoveel mogelijk concrete schaaktips gegeven. Uiteraard worden gemaakte fouten aangestipt, maar op een opbouwende en leerzame manier.

Dus: heb je belangstelling om jezelf als schaker te verbeteren? Kom dan op donderdag 17 juni a.s. om 20.00 uur naar ons eigen Denksportcentrum (koffie en thee staan klaar), en neem een of twee partijen van jezelf mee.

Met vriendelijke groet,

Ted Barendse
DSC-bestuurslid activiteiten
015-2141753
06-42140566
activiteiten@delftseschaaksite.nl

P.S. Tot nu toe hebben voor komende donderdag Roland ten Have en Ted Barendse toegezegd als mede-analysator te willen optreden. Als anderen daarin ook een actieve rol willen spelen hoor ik dat graag!

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 14-06-2010 at 12:59.

14-06-2010 08:30 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Goed initiatief!
Als ik kan, zal ik er zijn. Maar mogelijk zit een tennistoernooi in de weg.

14-06-2010 09:12 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vind het een mooi initiatief. Ik ga er echter niet bij zijn. Daags na deze avond rijd ik met een vriend in twee dagen van Amsterdam naar Parijs. Ik kan m'n nachtrust goed gebruiken dus...

Komen er meer?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-06-2010 15:42 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb dit regelmatig voorgesteld, dus ik ben blij dat het er ineens is. Ik ben er.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

14-06-2010 16:19 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Zorrug dat je derbij komt! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat lijkt me plezierig. Ik ga een afspraak omzetten en kom ook.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 15-06-2010 at 07:32.

15-06-2010 07:27 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het idee is om ook in maand juli 2010 nog zo'n sessie te houden. Als dan uit beide bijeenkomsten blijkt dat het een succes is (omdat er voldoende belangstelling voor is) gaan we trachten dit volgend jaar structureel te organiseren (bijvoorbeeld eens per maand).

Dus komt allen!

Overigens zijn ook leden van Prometheus (met wie we in de organisatie hiervan samenwerken) van harte welkom!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

15-06-2010 13:47 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb wel belangstelling, maar ben de eerste avond helaas verhinderd. Ik ga proberen er de tweede keer bij te zijn!

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

15-06-2010 14:17 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

We kwamen op die avond pas laat thuis en ik was moe.
Het spijt me dat ik afwezig was.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

18-06-2010 11:35 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was geslaagd. In twee kleine groepjes, ingedeeld op speelsterkte, werden enkele partijen van de aanwezige spelers bekeken, gewoon op een schaakbord. Rond 10 uur was de analyse in beide groepen klaar.

De reacties uit beide groepen waren zeer positief, maar ik laat de deelneemers graag zelf reageren.

Ik wil voorstellen om op 1 juli de tweede (en laatste) analyseavond van dit seizoen te organiseren. Die datum staat echter nog niet vast (en kan dus nog veranderen)

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Ted on 18-06-2010 at 12:30.

18-06-2010 12:29 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik meld me dan alvast af voor 1 juli Glimlach

18-06-2010 17:24 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller