Delfts Schaakforum » Nationaal » Algemeen [nationaal] » DSC prolongeert HSB-snelschaaktitel
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

DSC prolongeert HSB-snelschaaktitel Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC is snelschaakkampioen 2010 van de HSB geworden. Marco Kirana, Ted Barendse, Bob Voogt, Patrick de Bas wisten met tien opeenvolgende overwinningen het kampioenschap binnen te halen. De laatste wedstrijd, een formaliteit, werd met minimale cijfers verloren.

De bezetting van het toernooi was vrij zwak. Enerzijds zette de trend van een dalend deelnemersaantal - vorig jaar 12 teams, dit jaar 10 teams - zich verder door. Anderzijds vond op dezelfde dag het open NK snelschaken plaats in Dordrecht. Het resultaat was dat er slechts drie teams van KNSB-sterkte deelnamen: DSC1, Promotie 1 en SHTV 1.

Vanwege het beperkt aantal teams moest het originele wedstrijdschema (11 ronde Zwitsers) worden aangepast. Organisator Erik van der Marel bedacht hierop het volgende schema: een enkele round-robin (iedereen tegen elkaar) en daarna nog twee wedstrijden op Zwitsers-achtige basis.

In de round-robin werden de eerste zes wedstrijden tegen vrij zwakke tegenstand gemakkelijk gewonnen door DSC. Ronde 7 bracht de grootste concurrent voor de titel, Promotie (Kuipers, Bannink, Van Zetten, Noordhoek). Zelf blunderde ik een toren door die gewoon op een veld te zetten dat stond aangevallen. Gelukkig was de rest van het team in goede vorm en werd toch nog gewonnen met 2,5-1,5. De ronde hierop mochten we aantreden tegen de andere concurrent, SHTV. Ook daar werd met 2,5-1,5 gewonnen.

Aan het einde vande round-robin stonden we 3 matchpunten los op Promotie, die naast de nederlaag tegen ons nog ergens een matchpunt hadden laten liggen. De eerste van de twee extra wedstrijden was tegen SHTV 1. Ook die werd gewonnen, waardoor we onbereikbaar waren voor de rest en het kampioenschap binnen was. De laatste ronde bracht de rematch tegen Promotie, die nipt werd verloren (2,5-1,5).

De persoonlijke scores:
Marco Kirana - 10 uit 11
Ted Barendse - 9 uit 11
Bob Voogt - 7,5 uit 11
Patrick de Bas - 9 uit 11

Naast het KNSB-team DSC1 speelde ook het HSB-team DSC2 mee. Hopelijk kan teamcaptain Coen een verslag van de verrichtingen van zijn team geven.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

24-04-2010 17:27 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Naast het succes van DSC1 deden wij mee als voer voor de kanonnen. Nou had iemand op het bord iets geschreven over regels enzo. maar het gaat om de lol. Dat hebben we gehad.

Het centrale thema was: geef een toren weg en zie of je kunt winnen. Ik heb herhaaldelijk bij zowel DSC1 als DSC2 (met een vrij groot aandeel voor mezelf) dit fenomeen gezien. Vandaar mijn score van 3 uit 11.

Wij als DSC2 zijn niet al te hoog geeindigd. Ik geloof op de 7e of 8e plek. Zelfs dat ben ik kwijt.

Het was een gezellige sfeer in het (warme) hok waar het toernooi gehouden werd.

We begonnen niet eens zo slecht met een 3-1 overwinning (uiteraard verloor ik)

Her en der sprokkelden we nog wat puntjes. Saillant detail is dat we de latere nummer 3 van het toernooi nog een punt afsnoepten. Ik had zowaar eens iemand door zijn vlag getankt.

in de barrage moesten we opnieuw tegen de hekkensluiter en daarna tegen SHTV 3. Die laatste partij was wel spannend. Maar het ging allemaal om des keizers baard.

Het was gewoon leuk om mee te doen. Maar de volgende keer mag het met dit weer buiten gehouden worden. Wat een prachtig weer hadden we en dan zit je binnen.

24-04-2010 22:46 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
Pauline van Nies Pauline van Nies is a Female
Oud-lid


geregistreerd: 04-03-2008
aantal berichten: 28

foto Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page


 


Gefeliciteerd!

ik kwam deze foto van het winnende team tegen op de jeugdsite van promotie.

26-04-2010 11:01 Pauline van Nies is offline Send an Email to Pauline van Nies Search for Posts by Pauline van Nies Add Pauline van Nies to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by CoenMaar de volgende keer mag het met dit weer buiten gehouden worden. Wat een prachtig weer hadden we en dan zit je binnen.


Ik moet zeggen dat ik inderdaad heerlijk op het terras gezeten en getennist heb Knipoog

26-04-2010 15:08 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller