Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2009-2010 » DSC5 stelt handhaving veilig met ruime overwinning op Haeghe Ooievaar 2
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

DSC5 stelt handhaving veilig met ruime overwinning op Haeghe Ooievaar 2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de laatste ronde moest DSC5 winnen om zich te verzekeren van handhaving.

Simon (1) speelde aanvankelijk goed en bereikte een prettige stelling. Door een kleine combinatie verloor hij een pion, maar zwart verloor later een kwaliteit. Na nog een onachtzaamheid van zwart won Simon de partij.

Reinier (2) speelde een partij met wederzijdse aanval; in de aanval ging hij volgens mij eeuwig schaak uit de weg om de volle winst te halen. Helaas ging dat niet goed en verloor hij.

Op bord 3 speelde Corniel een aanvallende partij, en uiteindelijk moest zwart zich in hevige tijdnood gewonnen geven.

Diederik (4) speelde een sterke partij; won een stuk voor een pion, en maakte dit goed uit.

Op bord 5 haalde Rene zijn (welkome!) eerste punt van dit seizoen in een prima partij; zwart kwam er totaal niet aan te pas, en gecontroleerd draaide wit de duimschroeven aan tot mat onafwendbaar was.

Gerard viel verdienstelijk in op bord 6. Na een rustige opening werd in een min of meer gelijke stelling besloten tot remise.

Olivier (7) 'won' een pion in de opening, maar wilde daarna te enthousiast naar het eindspel en gaf zwart tegenkansen. Zwart benutte die niet, en had ook wat problemen met noteren. Uiteindelijk gaf zwart op na herhaaldelijk niet noteren (opgeven had van mij niet gehoeven, maar de stelling was daar wel al verloren)

Nancy liet op bord 8 een dreigend schaakje toe, maar of het echt gevaarlijk was kon ik niet vinden. Haar tegenstander ook niet, Nancy maakte het degelijk uit.

Al met al een ruime overwinning tegen Haeghe Ooievaar 2 - dat met 1 wedstrijdpunt wordt terug verwezen naar de 2e klasse.

DSC5 eindigt hiermee uiteindelijk met 7 uit 7 in de middenmoot, na een wisselend maar al met al prima seizoen!

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Elguapo on 15-04-2010 at 07:58.

14-04-2010 23:56 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja bizar.
Ik was arbiter bij de twee aangrenzende wedstrijden, waar niets meer gebeurde. Ook de wedstrijd van DSC5 was inmiddels al gewonnen door DSC5 en alleen Olivier was nog bezig. Ik kwam even bij Olivier kijken.
Olivier een minuut of 3-4, tegenstander een minuut of 12.

Zijn tegenstander vergat blijkbaar niet voor het eerst te noteren. Olivier gaf aan dat hij de derde keer wel zou claimen. Hierop besloot ik even te blijven kijken. De tegenstander had grote moeite deze paar zetten te reconstrueren. Hij schreef een aantal complete onzinzetten op en een paar die niet echt klopten. Wat te doen? Ingrijpen? Kan, maar wel een beetje tricky, wegens DSC-er. Even aankijken maar.

De stelling wordt steeds meer in Olivier's voordeel, dus het lijkt erop dat ik het kan laten. Maar even later loopt die kerel weer een paar zetten achter. Na enig twijfelen en kijken of de arbiter van dienst te zien is besluit ik dan toch maar wat te zeggen. Niet te streng dan maar: "Meneer, ik stel voor dat u nu toch echt blijft noteren". Eerst ontkent hij dat hij achterloopt, maar na vergelijking snapt hij ook dat dit niet stand houdt. Daarop geeft hij meteen op.

Zijn argumentatie was dat hij een afspraak met Olivier had, maar goed.

15-04-2010 00:11 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik begrijp dat nooit zo goed. Ik moet mijn boekje wegleggen om te voorkomen dat ik noteer, anders doe ik het zonder nadenken. En meestal schrijf ik van minuut 5 tot minuut 3 ook nog door.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

15-04-2010 00:14 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat is inderdaad een mooie prestatie van het 5e team: 7 uit 7. In de Promotieklasse verloor kampioen DSC4 gisteravond tijdens de gemeenschappelijke slotronde dan toch nog een wedstrijd (Scheve Toren) - desalniettemin met 2 punten voorsprong op nummer 2 Promotie 2 geëindigd! Zelf kon ik er helaas niet bij zijn i.v.m. teambespreking (DSC3 moet aanstaande zaterdag in Bergen op Zoom haar vege lijf weten te redden...).

15-04-2010 08:14 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller