Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2009-2010 » Maandag 21 december Kolderschaak door Boudewijn Boogaard
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Maandag 21 december Kolderschaak door Boudewijn Boogaard Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het eind van het kalenderjaar komt altijd te snel, maar dat heeft ook zijn prettige kanten. Maandag 21 december wordt weer het traditionele kolder­schaak gehouden. Sinds de jaren ‘50 van de vorige eeuw een begrip binnen Delft en daarbuiten.

Koldermeester Boudewijn Boogaard is na twee jaar afwezigheid (wegens fysieke problemen) dit jaar is weer de vertrouwde spelleider. Boudewijn heeft naar eigen zeggen weer een aantal originele kolder­varianten, waarop hij de vele deelnemers die avond weer zal verrassen.

Gaan pionnen recht of schuin, is het schaakbord een cilinder, zijn er nachtruiters, of zitten er valkuilen op het bord, elke partij (waarschijnlijk zeven ronden) die we spelen gelden weer andere regels, maar welke?

De twee hoogstgeplaatste spelers na zeven ronden spelen om de titel tegen elkaar een ‘Can I?’. Met name voor de toeschouwers is dit een spektakel. De finalisten zien enkel hun eigen stukken, de toeschouwers zien het hele bord.

Zie tevens de toernooisite.

16-12-2009 21:12 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het doet mij deugd te lezen dat Boudewijn weer zelf ten tonele verschijnt. Ik ga er bij zijn.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

16-12-2009 22:30 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hoera! Goed zo!

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

16-12-2009 23:19 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat wordt weer lol.

17-12-2009 08:29 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ha leuk!

Ik heb bij de externe (verschillende rondes) al geoefend: tot zet 39 weggeefschaak, daarna serieus.

Ik ben er bij.

17-12-2009 13:54 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik verheug me zeer op het verschijnen van Ueber-Altmeister Boogaard.
De virtuele database tijen heeft geen partijen meer met hem uit het laatste decennium, uit de laatste eeuw, en zelfs uit het laatste millennium!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

18-12-2009 09:45 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller