Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2009-2010 » DSC7 kansloos tegen RSC-Belgisch Park 2
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

DSC7 kansloos tegen RSC-Belgisch Park 2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vanavond speelde het zevende een wedstrijd tegen RSC-Belgisch Park 2. Het was een en al droefenis.

De sterkte hand van RHC-BP
De sterkte hand van RHC-BP

Als eerste zag Jordy Krempel op bord acht een matje over het hoofd. Dat was 1-0.

Sofya Blanter op bord zeven kreeg een remise-aanbod dat met goed fatsoen niet te weigeren was, want er zou vrij snel een+ tegen + eindspel overblijven: 1½-½.

Intussen had Herman Zonderland op bord zes ook verloren. Dit was een positioneel slechtere stelling waarin
Herman een dubbelpion had en een paard en de tegenstander een sterke loper.
2½-½.

Paul van Riet op bord vier kreeg een remise-aanbod in een stelling van ++2 tegen ++2 met de pionnen aan dezelfde kant. U raadt het al, ook dit was niet in winst om te zetten, dus 3-1.

Jolle Lont op bord twee schoot een bok en leverde pardoes een toren in. En dat in een huizenhoog gewonnen stelling. Au: 4-1.

Gerard Bilars op bord vijf kreeg een remise-aanbod. Maar hij moest doorspelen. ik wist de stelling niet en na drie zetten was het toch remise vanwege herhaling van zetten. Daar was geen speld tussen te krijgen, we hadden op dat moment verloren: 4½-1½.
Meer dan remise zit er niet in
Meer dan remise zit er niet in

Bas Rabeling op bord een speelde vervolgens remise: 5-2.
Het laatste potje
Het laatste potje

En bord drie zullen we maar niet teveel woorden aan vuil maken. Op zet 8 verloor Coen Leentvaar een pionneke en daar liep hij de hele tijd achter aan. Niets hielp en er was totaal geen plan. Hij speelde door tot kwart over elf in een hopeloze strijd, met het idee, bewijs maar dat je kunt winnen. De tegenstander maakte het toren­eindspel goed af. En daarmee is de uitzondering op de regel: toren­eindspelen zijn niet altijd remise. Kortom 6-2 nederlaag was een feit.

Foto’s copyright Herman Zonderland

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Coen on 15-12-2009 at 21:55.

15-12-2009 00:41 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Foto’s van Herman toegevoegd. Dat geeft toch nog wat kleur aan het verslag.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

15-12-2009 12:59 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Grappig die foto. Alleen jammer dat ik er op sta.

15-12-2009 21:56 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

SV Prometheus staat in deze klasse gelijk met DSC, alleen met meer bordpunten.

Vanavond verloren wij van het sterke DD 4 met 5-3. Dat team heeft 1 speler onder de 1700 (1695), maar het merendeel heeft 18-hoog. Maak jullie borst maar nat!

Henk van Huizen en ik wonnen op bord 1 en 2, Bart Germeys en Adriaan ter Mors speelden remise op bord 3 en 4. De laatste 4 borden verloren, helaas.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

16-12-2009 01:23 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja, mijn tegenstander van afgelopen maandag had 1952. Wat doet die in hemelsnaam in de tweede klasse HSB.

16-12-2009 09:21 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@Coen: ik 'ken' jouw tegenstander, en ik vroeg me precies hetzelfde af. Temeer dat hij dan ook nog eens op bord drie zit.

Hij is op papier de derde speler van zijn vereniging: Ratings RSC-BP. Maar goed, je hield het heel lang tegen hem vol, dus dat valt je te prijzen.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

16-12-2009 09:32 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ach ratings zeggen ook niet alles.
De vier hoogstgerate spelers van Botwinnik 3 hebben allen een hogere rating dan alle spelers van DSC5 van afgelopen maandag. Echter ze gingen met net zoveel bordpunten naar huis al dat ze van huis waren vertrokken.

16-12-2009 20:50 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Rijswijk 4 - SHTV 5 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nu we het toch over deze klasse hebben: wat is er bij Rijswijk 4-SHTV 5 gebeurd? 8 reglementaire uitslagen?

Ik heb de reglementen niet bij de hand, maar in de KNSB moet bij N.O. (wat ik vermoed) de wedstrijd overgespeeld worden (en krijgt de overtreder 2 punten in mindering en eventueel een boete.)
Toch makkelijk, die cursus arbiter, alleen jammer dat ik het HSB-reglement dan weer niet gelezen heb Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

16-12-2009 23:17 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Soms wordt al ingevuld wat de einduitslag was, maar zonder daarbij namen aan te geven - wat dan z.s.m. hersteld wordt. Gebeurde laatst in de LeiSB althans op dezelfde manier, waarop ik deze reactie kreeg nadat ik eerst op precies dezelfde manier als jij reageerde. Glimlach

Btw, een jaar of 7-8 geleden heb ik nog eens met DSC5 tegen Voorburg moeten spelen in de laatste ronde. Dat team kwam toen niet opdagen en kreeg idd 2 punten in mindering. Wij wonnen daarmee meteen ook 8-0R, maar dat maakte niet meer uit voor het kampioenschap.

Wel interessant was dat nr. 7 en 8 (volgens mij Haagse Toren en Vogelwijk, die later zouden fuseren tot SHTV) Voorburg in de laatste ronde elkaar troffen, waardoor ze Voorburg niet meer beiden in konden halen, zelfs niet indien Voorburg 0-8 van ons verloor. Maar nu wel: bij een 4-4 zouden beide teams zich handhaven.

Groot was onze verbazing toen we wat later hoorden van een 4.5-3.5 uitslag. Wel sportief, maar niemand had het ze kwalijk genomen als ze 'economisch' hadden geredeneerd en 4-4 hadden afgesproken. Remises mogen tenslotte (behalve in Linares) op grond van alle 'hen moverende redenen' worden aangeboden en aangenomen.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 17-12-2009 at 02:02.

17-12-2009 01:55 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller