Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2009-2010 » Interne competitie (N8): Ciprian Padurariu wint topper
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N8): Ciprian Padurariu wint topper Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ciprian Padurariu heeft zijn koppositie in de interne competitie flnk versterkt. Hij won met zwart van zijn directe achtervolger Joram op den Kelder. Kees van der Meer, die vlak achter de koplopers stond, speelde remise tegen Martin Glimmerveen. Dat levert hem weliswaar de tweede plaats op, maar de achterstand op de koppositie is wel groter geworden.

Groep A
 wit zwartuitslag
1Joram op den Kelder-Ciprian Padurariu0-1
2Martin Glimmerveen-Kees van der Meer½-½
3Richard Oranje-Ted Barendse1-0
4Bob Voogt-Jan Peter van Zandwijk0-1
5Hans Segers-Hora Vlam1-0
6Kim Meulenbroek-Diederik van Heijgen1-0
7Pieter Buzing-Frans Palm½-½


In de B-groep speelde koploper Rob Smits remise tegen Simon Broos. Hij behoudt de koppositie; zijn directe achtervolgers kwamen niet in actie in de interne. Roland ten Have deed goede zaken door met zwart Martin Verolme te verslaan. Door die overwinning klom hij naar de vierde plaats.

Groep B
 wit zwartuitslag
1Simon Broos-Rob Smits½-½
2Martin Velorme-Roland ten Have0-1
3Albert Kemeling-Corniel Nobel1-0
4Ton Vissers-Kees Korving½-½
5Reinier Heeres-Simon Dirkse½-½
6Arjan Drenthen-Edgar Huisman1-0
7Jan van de Donk-Theo Rekveldt1-0


In de C-groep lwerden slechts 3 duels gespeeld. Een groot deel van de spelers uit deze groep speelde een externe werdstrijd. Rob Scherpenisse deed goede zaken door Ernst Hanewald te verslaan. Rob staat nu derde.

Groep C
 wit zwartuitslag
1René Poots-Jaap van der Heiden0-1
2Ernst Hanewald-Rob Scherpenisse0-1
3Adriaan ter Mors-Herman Zonderland½-½



De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

24-11-2009 02:03 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben het met Joram eens, hij is in een mindere periode.
Hoe is het mogelijk. Ik ga om 22.30 uur naar huis met het idee dat een kwaliteit plus en een bijna vrije a-pion genoeg moet zijn voor de winst. En dan lees je enige tijd later: 0-1.
Dat Vlam verloor dat was niet echt een verrassing, hij speelde een Rauzer-Siciliaan! Geen Draak, maar drakenspelers hebben 0-0-0 uit hun woordenboek verwijderd, terwijl Rauzer's vaak 0-0-0 moeten spelen. Lang rocheren dus. Maar dat doen Draken-liefhebbers dus niet.
Dat is gevaarlijk, die onbetrouwbare rechterzijde van het bord, voor een drakenkoning.

__________________
Mopper

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Van Dop on 24-11-2009 at 02:29.

24-11-2009 02:22 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik kwam met duidelijk voordeel uit de opening, zette het mooi op... maar Albert maakte het mooi af. Frons

Klik en huiver:

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

24-11-2009 09:00 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Corniel is voor mij een prettige tegenstander om tegen te spelen. Meestal komt Corniel beter te staan, en bijna net zo vaak haal ik er meer uit dan dat er in zat.

Gisteravond was niet anders. Fritz waardeerde de stelling na 25. Pd5 op -1.2 En via +3.1, +5.1 en +7.8 waardeerde Fritz de stelling op Mat in 4.

Schaken is soms een hard spelletje.

24-11-2009 10:48 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Richard en ik speelden gisteren (weer) een interessante en bijzonder ingewikkelde partij. Vlak na de opening had ik een klein plusje. Er moest wel veel worden gerekend, in een superscherpe stelling waarin veel hing, en ik bijv. ook moest oppassen voor mijn onderste rij.

Maar ik speelde ook niet foutloos: na een dubieus (tijdelijk) kwaloffer mijnerzijds kwam hij een pion voor, en in een technisch gewonnen stelling terecht. Een verkeerde afwikkelilng leverde echter een theoretisch remise-toren-eindspel van 3 tegen 2 pionnen op een vleugel op. In tijdnood vergat ik echter een keer een simpel zetje te doen, en kon gelijk opgeven.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

24-11-2009 11:11 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Adriaan ter Mors-Herman Zonderland 0,5-0,5 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een uitslag waar ik vooraf voor getekend zou hebben. Ik had in het eindspel de winst voor het grijpen, maar zag het in tijdnood niet. Daarentegen had Adriaan mij aan het begin van het middenspel kansloos kunnen laten verliezen, maar vergiste zich in een afruil.
Met slechts 23 sec. op de klok, drukte ik deze te zacht in en constateerde dit pas na 9 seconden. Van Adriaan was het sportief zijn tweede remise aanbod te doen. Helemaal zeker of ik de winst nog kon ontdekken, was hij niet.

Herman

__________________
www.zonderland.nl Prodent

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Torenstra jr. on 24-11-2009 at 21:51.

24-11-2009 19:07 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gelukkig maar dat Adriaan geen 18 Lxe7 heeft gespeeld. Dat wint direct.

24-11-2009 20:42 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tegen Ted een lastige partij waarin zwart steeds iets beter spel heeft. Ted wikkelt echter via tactiek niet zo heel handig af en verliest een pion. Vervolgens weet hij de lopers te ruilen zodat er een toreneindspel 3 om 2 in mijn voordeel op het bord komt. Lange tijd manouvreren levert vervolgens niets op. Totdat Ted een keer vergeet schaak te geven. De witte monarch komt dan besilssend binnen op f6 en het onverwachte punt is binnen.

25-11-2009 12:08 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Herman: ik zie 38 ... Th1+ als winnend - Na Kg3 Tg1+ mag de koning niet terug (Dg2 mat), dus Kh4, De7+ Kh5 (g5 Dxg5#) Df7 en je wurmt via Df6 de witte koning in een matnet dat eindigt via Dg6 of Dh6 (op Kg5 volgt Tg8+).

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

25-11-2009 12:59 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De slotstelling gaat ook mat na De1+, maar wanneer je nog maar 12 seconden hebt om het te zien en uit te voeren begrijp ik de uitslag wel.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

25-11-2009 13:06 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

38 ... Th1+ 39. Kg3 Td3+ werkt ook vrij aardig Glimlach

Net een minuutje te weinig zou ik zeggen Herman!

26-11-2009 00:12 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Marco,
Je hebt gelijk. Ik weet, vele wegen, maar weinig seconden Huil 2
Herman

__________________
www.zonderland.nl Prodent

26-11-2009 00:30 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller