Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2009-2010 » Interne competitie (N7): Topper eindigt onbeslist
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N7): Topper eindigt onbeslist Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De topper tussen Kees van der Meer en Ciprian Padurariu heeft geen winnaar opgeleverd. Daarmee behoudt Ciprian de leiding in de interne competitie. Joram op den Kelder profiteerde. Hij won van Kees Voorberg en komt daardoor dichterbij. Lennart Ootes won ook zijn tweede partij in de interne; ditmaal versloeg hij Ted Barendse.

Groep A
 wit zwartuitslag
1Kees van der Meer-Ciprian Padurariu½-½
2Kees Voorberg-Joram op den Kelder0-1
3Lennart Ootes-Ted Barendse1-0
4Willem-Jan van den Broek-Martin Glimmerveen0-1
5Richard Oranje-Gert Legemaat1-0
6Hans Segers-Bob Voogt½-½
7Arno Wiersma-Hora Vlam0-1
8Pieter Buzing-Walter Anema1-0
9Frans Palm-Rob Smits0-1


In de B-groep deed Rob Smits goede zaken. Hij was omhoog ingedeeld, en versloeg zijn tegenstander uit de A-groep. Frans Palm was zijn slachtoffer. Achtervolgers Martin Verolme en Pieter Goossens deelden het punt.

Groep B
 wit zwartuitslag
1Martin Verolme-Pieter Goossens½-½
2Jolle Lont-René Torenstra1-0
3Albert Kemeling-Bart Vlasblom1-0
4Arjan Drenthen-Cees Huygen½-½


In de C-groep liep Gerard Bilars tegen zijn eerste nederlaag aan. Ernst Hanewald versloeg hem met de zwarte stukken. Sofya Blanter en Gerrit Bussmann kwamen daardoor wat dichterbij. Zij wonnen van respectievelijk Kees Venema en Jan Torenstra.

Groep C
 wit zwartuitslag
1Gerard Bilars-Ernst Hanewald0-1
2Kees Venema-Sofya Blanter0-1
3Gerrit Busmann-Jan Torenstra1-0
4Jaap van der Heiden-Leo Zuijdgeest½-½
5Kees van Beest-Aad de Jong1-0
6Frans Smit-Joost de Gussem½-½
7Paul van Riet-Joop van Ham1-0



De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

17-11-2009 01:48 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Waarom staan de uitslagen van de interne niet op de home-pagina, maar voor buitenstaanders op een verborgen pagina op het Forum. Dat was 2 weken geleden ook al zo.

__________________
Mopper

17-11-2009 02:15 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Van Dop
Waarom staan de uitslagen van de interne niet op de home-pagina, maar voor buitenstaanders op een verborgen pagina op het Forum. Dat was 2 weken geleden ook al zo.


Ik heb er nieuws van gemaakt, dat lost het op. (Tenzij de interne geen nieuws meer is, Arno?)

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

17-11-2009 08:49 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Daarom Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Van Dop
Waarom staan de uitslagen van de interne niet op de home-pagina, maar voor buitenstaanders op een verborgen pagina op het Forum. Dat was 2 weken geleden ook al zo.


Omdat buitenstaanders niet geattendeerd behoeven te worden op mijn magere schaakverrichtingen. En als er wel goede zetten uitkomen, gaat ze dat evenmin aan.

Ik zie dat Joram inmiddels Ciprian op de hielen zit. Zo hoort het!
Ik voorspel een vrolijke partij tussen die twee.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by winfvdm on 17-11-2009 at 20:47.

17-11-2009 08:56 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Van Dop
Waarom staan de uitslagen van de interne niet op de home-pagina, maar voor buitenstaanders op een verborgen pagina op het Forum. Dat was 2 weken geleden ook al zo.


Het is al een wonder dat ik iedere maandagnacht zonder al teveel spel- en andere vouten (ja, met een Van der Meer-'V') een verslagje weet te produceren. Ditmaal (en blijkbaar ook 2 weken geleden) was ik dus vergeten er een nieuwsberichtje van te maken. Excuus!

Ik zal pogen mijn leven te beteren. Maar ik geef, gezien het nachtelijke uur, geen garanties!

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

17-11-2009 10:20 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vind het sowieso een luxe dat wij (de volgende ochtend op ons werk aangekomen) uitslagen en stand van enkele uren daarvoor online kunnen zien! Ik ken geen enkele andere schaakvereniging waar die luxe zo groot is. En die gigantische luxe mag wat mij betreft gepaard gaan aan enkele minieme (en snel op te lossen) schoonheidsfoutjes.
Want laten we vooral niet vergeten dat Arno na thuiskomst (meestal pas rond of na half twee 's nachts!) uitslagen en stand op onze website zet!

Dat stelt me in staat een opmerking van wat filosofischer aard te maken: mensen zijn heel snel gewend aan (met name goede) omstandigheden, of het nou gaat om snelle uitslagen op internet of bijvoorbeeld een goede gezondheid. Daar is op zich niets mis mee. Maar ik denk dat we moeten proberen het goede te blijven herkennen en te blijven waarderen, ook al baden we misschien al jaren in luxe.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Ted on 17-11-2009 at 11:16.

17-11-2009 11:16 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Overigens speelde Lennart Ootes gisteren tegen mij een uitstekende partij, die hij terecht won! Na een uiterst scherpe opening kwam een stelling op het bord met tegengestelde rochades. Ik denk dat ik een verkeerd plan heb gekozen (we hebben nog een poos geanalyseerd, maar de stelling was te ingewikkeld), want ik stond onder zware druk, en dat bleef zo. Ik trachtte mijn stellingsprobleem nog tactisch op te lossen, maar na een sterke manoeuvre (Dd4-g1-g5!) was het over. Nogmaals gefeliciteerd Lennart.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

17-11-2009 11:22 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met zwart tegen Willem-Jan, vast een huisvariantje. Laat ik de "Hoe-Bot-winn-ik?!"-variant maar vermijden. Vermoedelijk was ik de eerste die afweek van de hoofdwegen, maar WIllem-Jan verliet de gebaande paden pas echt met een speculatief g3-g4!? hetgeen gevolgd werd door Lxg4 en Lxh6!
Wellicht kan ik later nog wat diagrammetjes toevoegen, maar de lezer kan zich met deze zettenreeks wel voorstellen dat er een scherpe strijd ontstond.

Ik moest even oppassen, maar het initiatief van WJ was niet heel langdurig en uiteindelijk moesten zijn stukken dus terug. Vervolgens kon ik mijn stukken (met name paarden) gaan verbeteren, terwijl ik op de klok een grote voorsprong kreeg. Het loperpaar werd veroverd (al had ik het handiger kunnen doen door meteen Pxg2 te doen in plaats van mijn aangevallen paard op b4 eerst weg te halen, dit won meteen enkele pionnen). Na enig nadenken besloot ik meteen gaten te gaan creëeren in de witte koningsstelling. Met nog slechts 30 seconden op WJ's klok resulteerde dat in een blunder (dameverlies). Op stelling stond ik inmiddels al aanmerkelijk beter (kwaliteit gewonnen), maar WJ kon nog op enige tactische resources rekeken, dus ik had op mijn tellen moeten passen.

Zonder Frits geraadpleegd te hebben denk ik dat dit een behoorlijke partij was; doorzetten naar zaterdag maar Glimlach

17-11-2009 14:49 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Arno, het was niet persoonlijk, iedereen waardeert je snelle verslaggeving .
Maar als gewoontemens zocht ik niet verder dan de homepage naar de uitslagen.

__________________
Mopper

17-11-2009 23:17 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik voelde me ook niet persoonlijk aangevallen hoor. Ik gaf een reden waarom er wel eens dingen misgaan met de verslaggeving over de interne; het bed is om dat tijdstip vaak aantrekkelijker dan het nog even goed nalopen of ik alles wel (goed) heb gedaan. Glimlach

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

18-11-2009 00:08 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Diederik Diederik is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 17-02-2004
aantal berichten: 74

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik sluit mij aan bij de woorden van Ted betreft de luxe die Arno verzorgt. Maar Mopper zou Mopper niet zijn zonder opmerking/vraag over schoonheidsfoutje natuurlijk Draaiend hoofd

18-11-2009 11:39 Diederik is offline Search for Posts by Diederik Add Diederik to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Even een pluimpje in Arno's arie: heel veel problemen waar clubs standaard mee kampen bestaan binnen DSC niet. Althans, ze bestaan wel, maar worden (ogenschijnlijk onzichtbaar) door Arno opgelost. Niet voor niets de vrijwilliger v/h jaar! Koel

Bij Leithen worden de uitslagen (uiteraard) de volgende middag pas online geplaatst bijv.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

18-11-2009 11:58 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

4 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor de vierde keer troffen Bart Vlasblom en ik elkaar achter het schaakbord. De vorige ontmoetingen hadden mij slechts een half puntje opgeleverd. Hoogste tijd voor een overwinning.

De opening was wat onorthodox. Ik begon met 4 pionzetten , en na 5 zetten had Bart 4 pionnen op de zesde rij.



Door goed gebruik te maken mijn ruimte voordeel (en geholpen door minder handige manoeuvres van mijn tegenstander) kon ik een prettige positie bereiken.




In bovenstaande stelling geeft Fritz al een prettig plusje. Ik vond het tijd worden om de stelling open te breken met c4 .

Afruilen was waarschijnlijk het beste geweest maar Bart koos voor Pa7. Hiermee kon de pion op c4 aan zijn zegetocht beginnen.

cxd5 Lxg5

Bart speculeert op een tegenaanval over de lange diagonaal en haalt een verdediger van veld e4 weg.

dxe6 Dd5



Het ziet er gevaarlijk uit maar er zit geen mat in.

exf7 Kf8

Niet goed, maar de stelling was al heel moeilijk.

fxg8 Kxg8

En dat is 4 , 4 achtereenvolgende slagzetten met dezelfde pion.



De tegenaanval doet te weinig

fxg5 Dh1, Kf2

Tijdens de partij hadden we allebei berekend dat Dh4 hier mogelijk was. Dat was het niet. Met Dh4 was het nog lastig geweest.

Tf8, Ke1 Txf1, Dxf1 Dxh2, e6



Dh4, Df2 en 1-0

En dat was de vierde overwinning dit seizoen in de interne.

18-11-2009 13:41 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller