Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2009-2010 » Clubkampioen Jan Peter van Zandwijk verslaat uitdagers in simultaan
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Clubkampioen Jan Peter van Zandwijk verslaat uitdagers in simultaan Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de jaarlijkse simultaan van de clubkampioen nam regerend clubkampioen Jan Peter van Zandwijk het op tegen een ieder die hem uit wilde dagen. Zowel DSC-ers als niet-leden waren naar het denksportcentrum gekomen om hun krachten te meten met Jan Peter.

Kijk voor een verslag en de persoonlijke scores op de website van de clubkampioen-simultaan.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

25-08-2009 08:27 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Adriaan ter Mors Adriaan ter Mors is a Male


geregistreerd: 18-05-2006
aantal berichten: 67

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had een spannende (en voor mij eindelijk ook weer eens goede) partij tegen Jan Peter. In de opening kon ik het niet laten om de partij richting de Goteborg variant van de Najdorf te sturen (zie bijvoorbeeld Keres - Najdorf). Ik was echter op de zevende zet vergeten Le7 te spelen, zodat er iets anders op het bord kwam:



Hier speelde Jan Peter 10. g6 en daar was ik wel blij mee. Niet veel later werd de volgende stelling bereikt, waar beide spelers met een koningsaanval bezig waren:



Hier speelde ik 19. ... Lxb2+, om na 20. Pxb2 Da1+ 21. Kd2 Dxb2 een pion gewonnen te hebben. Een aantal zetten later wist wit met de ruil van de dames wat tijd te winnen, omdat ik met mijn toren nog de manoeuvre Td8-h8-xh7 moest maken om de pion op h7 eindelijk op te halen. In de volgende stelling had ik dus weliswaar een extra en gevaarlijk vrije a-pion, maar mijn toren en koning stonden zo vast dat ik er weinig heil meer in zag:



Wit heeft net 29. Kd4 gespeeld en hier zag ik niet hoe ik vooruitgang moest boeken. Jan Peter liet mijn toren echter weer actief worden en bovendien liet hij toe dat ik een tweede pion won. Het resulterende toreneindspel met twee pionnen meer gaf ik niet meer uit handen, al moest ik er nog wel even voor zweten omdat Jan Peter tegen die tijd (het liep tegen twaalven) steeds weer erg snel bij mijn bord was.

25-08-2009 16:06 Adriaan ter Mors is offline Send an Email to Adriaan ter Mors Search for Posts by Adriaan ter Mors Add Adriaan ter Mors to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller