Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2008-2009 » Interne competitie (V13): Jan Peter van Zandwijk grijpt koppositie
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V13): Jan Peter van Zandwijk grijpt koppositie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook in de dertiende ronde van de voorjaarscompetitie is Jan Peter van Zandwijk vrolijk doorgegaan met winnen. Ditmaal moest Kim Meulenbroek eraan geloven. Het leverde Jan Peter de koppositie op; koploper Joram op den Kelder ging te ver in een winstpoging in zijn partij tegen Raymond Liem en kreeg het deksel op de neus. Richard Oranje profiteerde eveneens van de misstap van de koploper. Hij versloeg Simon Broos en staat nu tweede, al is zijn voorsprong op Joram en Ted Barendse minimaal. Ted versloeg met zwart Pieter Goossens.

Groep A
 wit zwartuitslag
1Joram op den Kelder-Raymond Liem0-1
2Jan Peter van Zandwijk-Kim Meulenbroek1-0
3Simon Broos-Richard Oranje0-1
4Pieter Goossens-Ted Barendse0-1
5Marco Kirana-Kees van der Meer1-0
6Hora Vlam-Gert Legemaat0-1
7Willem-Jan van den Broek-Bob Voogt0-1


In de B-groep leden de toppers een nederlaag. Willem-Jan van den Broek ging in een spannend eindspel ten onder tegen Bob Voogt, terwijl Frans Palm het onderspit dolf tegen Nancy Kirana. Beide spelers blijven echter aan kop. Jan-Pieter de Vries en Diederik van Heijgen, die beiden niet in actie kwamen, handhaven zich op plaats 3 en 4. De beste zaken deed Martin Verolme deze ronde; hij versloeg concurrent Jolle Lont en staat nu vijfde.

Groep B
 wit zwartuitslag
1Frans Palm-Nancy Kirana0-1
2Jolle Lont-Martin Verolme0-1
3Simon Dirkse-René Torenstra1-0
4Lito van Reede-Rob Smits0-1
5Jan van de Donk-René Poots1-0
6Adriaan ter Mors-Cees Huygen0-1
7Ernst Hanewald-Coen Leentvaar0-1


In de C-groep heeft Edgar Huisman de koppositie overgenomen van Kees Venema. Edgar versloeg met zwart Gerrit Bussmaan. Kees, die zelf niet in actie kwam, staat nu tweede. Op de derde plaatst staat Jordy Krempel, die jeugdclubcompetitie speelde, maar hij voelt nu de hete adem van Albert Kemeling in zijn nek. Albert was deze ronde te sterk voor Rob Scherpenisse.

Groep C
 wit zwartuitslag
1Gerrit Bussmann-Edgar Huisman0-1
2Rob Scherpenisse-Albert Kemeling0-1
3Frans Smit-Herman Zonderland0-1
4Gerard Bilars-Paul van Riet1-0
5Jan Torenstra-Aad de Jong0-1
6Steven van der Weele-Jan Swart½-½
7Dolf Mulder-Leo Zuijdgeest1-0
8Bert Zwemstra-Dennis Berithoe1-0



De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

16-06-2009 00:42 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vlam sloeg mij vanavond op de schouder en zei: GVD: ik gaf in het eindspel een toren weg. GVD: in een eindspel met een kwaliteit plus. Tsja, dat is natuurlijk niet Mopper's schuld. Wat ik wel dacht: Hora je had je dame niet moeten afruilen. Een stelling met een kwaliteit minder, wordt vaak beter speelbaar als de dames geruild zijn. Pieter G was tegen Ted B op de goede weg in de opening, maar ipv a4, gevolgd door a5 en b5, speelde hij Tac1. Verzwakte z'n stelling later door h4 te spelen, dat werd hem uiteindelijk fataal.

__________________
Mopper

16-06-2009 01:19 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had een zware avond gisteren. Blijkbaar speelde ik tegen Pieter Goossens zonder het te weten een partij van Kasparov na, en dat heb ik geweten.
Ik kwam onder zware positionele druk te staan, en vreesde voor mijn leven. Ergens had Pieter al een kwal kunnen winnnen, maar koos voor gezonde strategische zetten.

Toen ik eenmaal een blokkadestelling had opgebouwd was het grootste leed wel weer geleden en had wit nog een klein plusje. Toen Pieter mij ook nog ...b5 liet spelen stond ik beter, en kon het (met meer tijd op de klok) op de koningsvleugel afmaken.

Schaken is soms hard, Pieter had duidelijk meer verdiend.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

16-06-2009 07:57 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een simpele zege op Simon Broos bezorgde me de punten om Joram voorbij te gaan. JP liet echter niets heel van de stelling van Kim en pakt daarmee de koppositie. Het worden met 4 spelers (JP, Richard, Joram en Ted) binnen schootsafstand en wellicht een Gert op het vinkentouw, twee spannende laatste ronden. Hierbij is de indeling cruciaal. Wie krijgt nog spelers die meer punten opleveren dan die van de concurrent ? Gaat JP echt op vakantie ? Wat een spanning op Schaak Live. Neem nu een abonnement en beleef het mee bij DSC. O, ja Dop zoekt zijn stickie Glimlach

16-06-2009 08:17 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Diederik Diederik is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 17-02-2004
aantal berichten: 74

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Spannend idd Richard. Misschien een idee voor Mopper om live verslaggever te worden voor die 2 spannende laatste ronden? We laten de spelers aan de topborden op digitale borden spelen en beneden in de jeugdruimte doet Mopper verslag.

Zelf dacht ik niet zo hoog in de B te staan eigenlijk. Misschien die 2 laatste rondjes toch maar hard mijn best doen nog. Draaiend hoofd

16-06-2009 19:43 Diederik is offline Search for Posts by Diederik Add Diederik to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het heeft niets met deze ronde te maken, maar voor liefhebbers van elementaire eindspelen. Er is een site:
www.k4it.de en dan naar nalibov. Daar kan je stellingen invoeren met maximaal 6 manschappen. Dus laten we zeggen K+T, plus 2 pionnen tegen K+T. Als een stelling gewonnen is geeft het programma de kortste winstgang, en ook langzamere winstgangen t/m mat. Je kan de Tablebases ook kopen en mee laten draaien met Fritz.

__________________
Mopper

17-06-2009 00:26 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Van Dop
Het heeft niets met deze ronde te maken, maar voor liefhebbers van elementaire eindspelen. Er is een site:
www.k4it.de en dan naar nalibov. Daar kan je stellingen invoeren met maximaal 6 manschappen. Dus laten we zeggen K+T, plus 2 pionnen tegen K+T. Als een stelling gewonnen is geeft het programma de kortste winstgang, en ook langzamere winstgangen t/m mat. Je kan de Tablebases ook kopen en mee laten draaien met Fritz.


Je kunt ze ook her en der downloaden. 3, 4 en 5 bijvoorbeeld hier.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

17-06-2009 01:41 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Knipoog

17-06-2009 12:04 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zeg Richard,
Ben je nou met René aan het flirten?

17-06-2009 12:28 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Zeg Richard,
Ben je nou met René aan het flirten?


Als getrouwd man...Richard dat is niet zo netjes.
En ook niet zo slim, als je dat wil doen, doe het dan niet op een openbaar forum.

En als je dat dan toch wil doen, doe dat dan in ieder geval in DSC Privé. Koel Prodent

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

17-06-2009 17:38 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Luca Toni is het. Ik niet

22-06-2009 12:18 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller