Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2008-2009 » Leergierige DSC-ers op hun wenken bediend
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Leergierige DSC-ers op hun wenken bediend Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vanavond zijn de leergierige DSC-ers op hun wenken bediend. In drie verschillende groepen kregen ze les van drie uiterst bekwame schaaktrainers.

De 'lage' groep
De 'lage' groep

Gerard legt uit
Gerard legt uit


(later meer)

20-04-2009 21:13 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Oplossing laatste voorbeeld van Gerard Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor de heren van de C-groep. Bij deze de oplossing voor de laatste probleemstelling van Gerard.

e8P+, Ka6
Kb4,....wat zwart ook doet, de slotzet van wit zal zijn...Pb8++

Herman

__________________
www.zonderland.nl Prodent

21-04-2009 07:50 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dank voor het maken van de foto's Herman! Van de trainingen zien we vaak weinig op de site, en zeker niet in beelden. Zelf had ik eens een keer plaatsgenomen in de 'lage' groep. Leuke training van Jan-Willem de Jong, alleen het in vluggervorm uitspelen was een drama. Ik weet niet hoeveel stukken ik daarin heb weggegeven...

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

21-04-2009 09:14 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De training van Bianca was (voor mij) zeer nuttig.
Zij behandelde het middenspel met ongelijke lopers, waar je kleurencomplexen aan overhoudt Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

21-04-2009 11:22 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

RE: Oplossing laatste voorbeeld van Gerard Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Zonderland
Voor de heren van de C-groep. Bij deze de oplossing voor de laatste probleemstelling van Gerard.

e8P+, Ka6
Kb4,....wat zwart ook doet, de slotzet van wit zal zijn...Pb8++

Herman


Eerst e8P+ moet zijn c8P+

Daarnaast kom ik nog even terug de laatste opmerking. Het maakt namelijk wel uit wat zwart zijn laatste zet is.
Speelt hij e6 of e5, dan volgt Pb8++
Speelt hij Pd6 of Pc5, dan volgt Pc5++

Herman

__________________
www.zonderland.nl Prodent

21-04-2009 12:37 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller