Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2008-2009 » Interne competitie (V6): Richard Oranje wint opnieuw
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V6): Richard Oranje wint opnieuw Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Richard Oranje heeft zijn zegereeks voortgezet. Ditmaal was Jan Peter van Zandwijk het slachtoffer. In een spannende partij offerde Jan Peter een pion maar wist hij geen beslissend voordeel te krijgen, waarna Richard zich bevrijdde en de partij naar zich toe trok. Ook Ted Barendse deed goede zaken door Hora Vlam te verslaan.

Groep A
 wit zwartuitslag
1Jan Peter van Zandwijk-Richard Oranje0-1
2Ted Barendse-Hora Vlam1-0
3Gert Legemaat-Martin Glimmerveen1-0
4Hans Segers-Marco Kirana0-1
5Kim Meulenbroek-Willem-Jan van den Broek1-0
6Bob Voogt-Pieter Goossens1-0
7Simon Broos-Theo Rekveldt½-½


Groep B
 wit zwartuitslag
1Frans Palm-Coen Leentvaar1-0
2Jolle Lont-Diederik van Heijgen½-½
3Adriaan ter Mors-Rob Smits0-1
4Martin Verolme-Nancy Kirana½-½
5Cees Huygen-Johan van de Pol0-1
6Jan van de Donk-René Torenstra1-0
7Kees Venema-Pieter Hofstee0-1


Groep C
 wit zwartuitslag
1Jordy Krempel-Jan Torenstra1-0
2Gerrit Bussmann-Gerard Bilars½-½
3Albert Kemeling-Joop van Ham1-0
4Gabe Hoekstra-Steven van der Weele0-1
5Leo Zuijdgeest-Paul van Riet0-1
6Dolf Mulder-Bert Zwemstra½-½

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Henrik on 24-03-2009 at 09:45.

24-03-2009 02:17 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jan Peter offerde een pion in de opening. Zelf had ik de variant ook al eens bekeken om zelf met wit te spelen, maar als zwart het kent bereikt wit niet zoveel. Een onnauwkeurigheid van mijn kant leidde echter wel tot een gevaarlijke aanval. Deze zette uiteindelijk echter niet door. Jan Peter won zijn pion niet terug en met ongelijke lopers en elk twee torens was het eindspel door veropgerukte vrijpion gecombineerd met matdreiging gewonnen. Zo degradeer ik bijna in de 1e helft van het seizoen en zo sta ik plots bovenaan, maar zoals Rene al zei de weg is nog heel lang.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Henrik on 24-03-2009 at 09:47.

24-03-2009 09:19 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het bord naast ons was Gert weer met zijn paarden in de weer tegen Martin. Het kostte martin zijn rochade maar hij leek het nog droog te houden. Echter na wat geruil bleek de ontwikkeling (het gebrek eraan bij martin ) de doorslag te geven. Bij Barendse en Vlam zag ik een deel van de analyse waarbij Vlam toch wel goed spel had. Ted won echter.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Henrik on 24-03-2009 at 09:47.

24-03-2009 09:22 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja, ik was gewoon aan het prutsen in de opening. Eigenlijk was het op zet 4-5 al foute boel, maar het leek lang nog mee te vallen. Wellicht had ik het nog wel wat beter kunnen verdedigen, maar ja.

24-03-2009 11:16 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

tsja

24-03-2009 18:14 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hora offerde tegen mij een pion, na een wat onorthodox plan van wit in de opening. Hij had inderdaad gevaarlijke compensatie, in de vorm van aanvalskansen op mijn koning. Het bleek allemaal toch wel heel ingewikkeld, en na enkele foutjes van hem stortte de zwarte stelling in elkaar.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Ted on 24-03-2009 at 19:39.

24-03-2009 19:38 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als ik de Oranje blokjes tel op deze pagina dan voorspel ik dat Oranje clubkampioen gaat worden.

__________________
Mopper

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Van Dop on 25-03-2009 at 21:53.

25-03-2009 02:27 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

dan doe ik er nog een Grijns

30-03-2009 10:00 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

maar ik zet mijn geld op gert Glimlach

30-03-2009 10:01 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller