Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2008-2009 » Interne competitie (V4): Ted Barendse aan kop
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V4): Ted Barendse aan kop Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ted Barendse staan na vier ronden in de interne competitie aan kop. Hij versloeg in een wilde maar theoretische variant Kees van der Meer. Ook Richard Oranje deed goede zaken door Bob Voogt te verslaan. Cipriau Padurariu debuteerde in de interne, maar kon het in zijn eerste partij niet bolwerken tegen Hora Vlam.

Groep A
 wit zwartuitslag
1Ted Barendse-Kees van der Meer1-0
2Bob Voogt-Richard Oranje0-1
3Cipriau Padurariu-Hora Vlam0-1
4Arno Wiersma-Simon Broos½-½
5Pieter Buzing-Pieter Goossens1-0


Willem-Jan van den Broek blijft ongenaakbaar in groep B. Ditmaal moest Kees Korving eraan geloven. Jolle Lont deed goede zaken door Paul Koks te verslaan.

Groep B
 wit zwartuitslag
1Willem-Jan van den Broek-Kees Korving1-0
2Jolle Lont-Paul Koks1-0
3Simon Dirkse-Coen Leentvaar0-1
4Cees Huygen-Bart Vlasblom0-1
5Pieter Hofstee-René Poots0-1


Jordy Krempel blijft stevig aan kop in groep C. Met wit versloeg hij ditmaal Rob Scherpenisse. Achter hem valt een groot gat. Gerrit Bussmann en Frans Smit zijn de eerstevolgende spelers op de lijst die in actie kwamen.

Groep C
 wit zwartuitslag
1Jordy Krempel-Rob Scherpenisse1-0
2Frans Smit-Gerrit Bussmann½-½
3Gerard Bilars-Albert Kemeling1-0
4Steven van der Weele-Kees Venema0-1
5Edgar Huisman-Gabe Hoekstra1-0
6Jan Torenstra-Paul van Riet1-0
7Joop van Ham-Leo Zuijdgeest1-0

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

24-02-2009 00:33 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb enige problemen met de excel-export in mijn indelingsprogramma. Ik hoop dat het deze week op te lossen is, maar ik kan momenteel nog geen standen plaatsen helaas.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

24-02-2009 00:35 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Paul Koks Paul Koks is a Male
forumlid


geregistreerd: 10-09-2008
aantal berichten: 43

Jolle Lont - Paul Koks Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voetbalploegen verkeren soms in een situatie dat een wedstrijd 300 jaar kan duren, maar dat ze er met geen mogelijkheid een bal in zullen jagen.

Zelf had ik dat probleem gisteren op het gebied van het bedenken van een bruikbaar plan. Dat kwam er maar niet van.

Zo kon het gebeuren dat ik na 8 zetten dacht een stuk te moeten offeren om erger te voorkomen via een open c-lijn. Jolle speelt het vervolgens soepeltjes uit en haalt een vol punt verdient binnen.

__________________
Paul

Everyone can say: I am the best of the rest

24-02-2009 09:24 Paul Koks is offline Send an Email to Paul Koks Homepage of Paul Koks Search for Posts by Paul Koks Add Paul Koks to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page


Buzing - Goossens, na 19...d7

Het was weer een heerlijke avond (voor mij dan):
20. f6+ gxf6
21. xf6 h6
22. c3 h7
23. e6 g8
24. f5+ g6
25. xg6 xf5
26. g7+ h8
27. g5+ 1-0
Wit wint de kwaliteit, met pluspion en gewonnen eindspel.

24-02-2009 10:34 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

mooie combi pieter !

24-02-2009 19:37 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

gisteravond tegen bob voogt. altijd een taaie tegenstander die je alleen met creatief aanvalsspel kan laten struikelen. ook ditmaal moesten alle registers open en won ik nadat ik een optisch prachtige combinatie(db8-e8-e5 met pointe dh2 mat) inging die achteraf een klein lekje bevatte (te1 en de koning kan weg via e2). bob zag het ook niet en ipv een pion voor kwam hij uiteindelijk na wat tactische verwikkelingen een kwal ( twee lopers tegen toren) achter. ik wist vervolgens in het eindspel hier nog een echte kwal aAn toe te voegen en kwam dus een loper voor. na dame ruil legde ik zijn pionnen lam met mijn loper en zette zijn koning pat zodat hij al zijn pionnen een voor een in kon leveren.

24-02-2009 19:43 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
Ik heb enige problemen met de excel-export in mijn indelingsprogramma. Ik hoop dat het deze week op te lossen is, maar ik kan momenteel nog geen standen plaatsen helaas.
als je ze kan printen kun je ze ook scannen

24-02-2009 19:44 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Richard

Quote

Originally posted by Untagonklik
Ik heb enige problemen met de excel-export in mijn indelingsprogramma. Ik hoop dat het deze week op te lossen is, maar ik kan momenteel nog geen standen plaatsen helaas.
als je ze kan printen kun je ze ook scannen


Dat is geheel waar. Het veronderstelt echter ook (ten onrechte) dat ik een scanner bij de hand heb.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

25-02-2009 09:13 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Adriaan ter Mors Adriaan ter Mors is a Male


geregistreerd: 18-05-2006
aantal berichten: 67

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Even iets heel anders: telt deze ronde eigenlijk mee voor de interne van dit jaar? Ik zag dat het nieuwsbericht dateert van 25 februari 2022...

25-02-2009 10:04 Adriaan ter Mors is offline Send an Email to Adriaan ter Mors Search for Posts by Adriaan ter Mors Add Adriaan ter Mors to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Adriaan ter Mors
Even iets heel anders: telt deze ronde eigenlijk mee voor de interne van dit jaar? Ik zag dat het nieuwsbericht dateert van 25 februari 2022...


Geen idee wat daar mis gaat. Heb iets aan gepast, maar vreemd is het wel.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-02-2009 10:15 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik

Quote

Originally posted by Richard

Quote

Originally posted by Untagonklik
Ik heb enige problemen met de excel-export in mijn indelingsprogramma. Ik hoop dat het deze week op te lossen is, maar ik kan momenteel nog geen standen plaatsen helaas.
als je ze kan printen kun je ze ook scannen


Dat is geheel waar. Het veronderstelt echter ook (ten onrechte) dat ik een scanner bij de hand heb.


Baby Frons

26-02-2009 21:48 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Adriaan ter Mors
Even iets heel anders: telt deze ronde eigenlijk mee voor de interne van dit jaar? Ik zag dat het nieuwsbericht dateert van 25 februari 2022...


dat is nog eens vooruitspelen Grijns

02-03-2009 16:45 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller