Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2008-2009 » Chiel van Oosterom overtuigende winnaar vierde Grand Prix Rapid
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Chiel van Oosterom overtuigende winnaar vierde Grand Prix Rapid Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De vierde Grand Prix Rapid-avond kende een overtuigende winnaar. Chiel van Oosterom won al zijn partijen, en bleef daarmee de concurrentie liefst een vol punt voor.

Kijk voor een uitgebreid verslag en de eindstand op de toernooisite.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

17-02-2009 01:46 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

reacties in crisissituaties Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De partij van onze voorzitter en mij was een zware partij, lang duwen en trekken, geen van beide partijen kwam tot duidelijk voordeel. In hoogste tijdnood sloeg hij dan toch toe: Tg5x(pion)b5. Het antwoord De2xb5 had hij overzien, getuige zijn reactie: Jongens, kijk nou toch eens.
Die draag ik voor als kandidaat voor de speciale prijs voor understatement in crisissituaties.

Na een partij van 15 zetjes tegen bovenmeester Van Oosterom (voor mij trouwens maar 14 zetjes) stond ik toren, stuk en stelling achter. Ik had iets overzien. Ik schoot in de lach, helaas liet mijn verbale techniek me even in de steek.

Barendse won tegen mij een pion, er ontstond een toreneindspel, en hij won nog een pion. Toen ik dat toreneindspel nog bijna won (het werd remise), zei hij wat ik had moeten zeggen: mijn techniek liet me even in de steek.

Ik heb me weer zeer geamuseerd gisteravond.
Zijn er nog andere vrolijke ontboezemingen na kleine vergissingen te melden? Heeft Hora Vlam nog iets origineels geformuleerd?

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

17-02-2009 10:03 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was voor mij een plezierige avond. Het leek alsof ik met minimale inspanning maximaal rendement haalde. Zoals onderstaand fragment uit de vijfde ronde. Geen groter vermaak dan leedvermaak, zullen we maar zeggen Grijns


Oranje - Buzing, na ...Pg4


Na Richard's petite combination 1. Lxc7 Dxc7 2. Dxg4 fxg4 volgde een korte vloek en een ietwat zure glimlach: 0-1. En zo eindigde ik dus op 4 punten, op respectabele afstand van meester Chiel. Die er trouwens wel echt voor moest schaken, dus de consumptiebonnen zijn volledig verdiend!

17-02-2009 10:31 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Pieter Buzing
Het was voor mij een plezierige avond. Het leek alsof ik met minimale inspanning maximaal rendement haalde. Zoals onderstaand fragment uit de vijfde ronde. Geen groter vermaak dan leedvermaak, zullen we maar zeggen Grijns


Oranje - Buzing, na ...Pg4


Na Richard's petite combination 1. Lxc7 Dxc7 2. Dxg4 fxg4 volgde een korte vloek en een ietwat zure glimlach: 0-1. En zo eindigde ik dus op 4 punten, op respectabele afstand van meester Chiel. Die er trouwens wel echt voor moest schaken, dus de consumptiebonnen zijn volledig verdiend!


Frons

17-02-2009 10:42 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ik begon met een onverdiende zege op Nancy Kirana. Na een slechte opening kwam ik een dikke pion achet welke ze op simpele wijze weer teruggaf. Het resternde eindspel zegevierde de techniek. De tweede ronde stortte HEnrik zich in het eigen zwaard. Zijn 1 f4 kwam niet uit de verf. Ik won een pion weliswaar ten koste van het loperpaar maar goed. verderop bleef hij maar offeren tot zijn stukken op waren. De derde ronde stond ik best prima tegen Bob Voogt, die daarop besloot een kwal te geven en het eindspel te proberen te keepen. Mijn toren draaide paard en koning dol en dat was drie uit drie. Toen ging het mis tegen Ted. Ik haalde een paar dingen door elkaar en mijn stelling stortte op simpele wijze in. De laatste ronde tegen Pieter stond ik prima tot ik tot de bovenstaande briljante combinatie besloot en pas na fg4 bemerkte dat de loper de toren dekte. Iets teveel op chesstactics gezeten de laatste tijd. Draaiend hoofd

17-02-2009 10:50 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Te weinig zou ik juist zeggenGlimlach

17-02-2009 19:09 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller