Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2008-2009 » Interne competitie (V3): Veld blijft dicht bij elkaar
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V3): Veld blijft dicht bij elkaar Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na de derde ronde van de interne competitie staat het deelnemersveld nog dicht bij elkaar. Doordat Ted Barendse van Gert Legemaat won en Kees van der Meer Richard Oranje versloeg, zijn de verschillen in de top zeer klein.

Groep A
 wit zwartuitslag
1Gert Legemaat-Ted Barendse0-1
2Richard Oranje-Kees van der Meer0-1
3Theo Rekveldt-Bob Voogt0-1
4Simon Broos-Antoon Frehe½-½
5Hora Vlam-Adriaan ter Mors1-0


In de B-groep won Willem-Jan van den Broek ook zijn derde partij. Hij gaat met 3 uit 3 aan de leiding. Ook Jack Duijvestijn deed goede zaken met een overwinning op Coen Leentvaar.

Groep B
 wit zwartuitslag
1Willem-Jan van den Broek-Jolle Lont1-0
2Coen Leentvaar-Jack Duijvestijn0-1
3René Torenstra-Paul Koks0-1
4René Poots-Simon Dirkse0-1
5Lito van Reede-Jordy Krempel0-1


In de C-groep heeft Jordy Krempel de koppositie stevig in handen na een overwinning op Lito van Reede. Ron Scherpenisse staat nu tweede. Rob versloeg Edgar Huisman.

Groep C
 wit zwartuitslag
1Edgar Huisman-Rob Scherpenisse0-1
2Herman Zonderland-Steven van der Weele1-0
3Bas Rabeling-Frans Smit½-½
4Aad de Jong-Dolf Mulder1-0
5Leo Zuijdgeest-Jan Swart0-1
6Jan Torenstra-Bert Zwemstra1-0
7Dennis Berithoe-Ernst Hanewald1-0

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Henrik on 10-02-2009 at 13:05.

10-02-2009 02:14 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vermoed dat Richard Oranje niet fit was.
Hij zat een beetje te snotteren en snuiven achter het bord, en oogde vermoeid. Dat is geen garantie voor een slechte partij, maar het helpt wel.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

10-02-2009 09:36 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Arnout Arnout is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 23-10-2002
aantal berichten: 116

RE: Interne competiutie (V3): Veld blijft dicht bij elkaar Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
...

In de C-groep heeft Jordy Krempel de koppositie stevig in handen na een overwinning op Jordy Krempel. ...



Ik kan me een boekje herinneren, de Schachnovelle van Stefan Zweig, daarin schaakte iemand ook tegen zichzelf (en hij won ook), maar dat ging uiteindelijk wel ten koste van zijn verstand... Uitkijken met Jordy dus!

10-02-2009 09:58 Arnout is offline Send an Email to Arnout Homepage of Arnout Search for Posts by Arnout Add Arnout to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

RE: Interne competiutie (V3): Veld blijft dicht bij elkaar Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Arnout

Quote

Originally posted by Untagonklik
...

In de C-groep heeft Jordy Krempel de koppositie stevig in handen na een overwinning op Jordy Krempel. ...



Ik kan me een boekje herinneren, de Schachnovelle van Stefan Zweig, daarin schaakte iemand ook tegen zichzelf (en hij won ook), maar dat ging uiteindelijk wel ten koste van zijn verstand... Uitkijken met Jordy dus!


Hrm, dat wil ik niet op mijn geweten hebben! Ik heb hem dus alsnog maar een tegenstander gegeven Glimlach

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

10-02-2009 10:44 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de partij Gert Legemaat - Ted Barendse gebeurde wel het nodige.

We zaten in de buurt van de bar een zoals altijd een interessante partij te spelen (dat heb je met een botsing van stijlen). Na zo's drie uur spelen zijn we in de Filmzaal gaan zitten om wat meer rust te hebben.

Even later bleef de digitale klok van Gert lopen ondanks het feit dat hij zijn klok wel had ingedrukt. Ik heb hem die tijd teruggegeven.
Maar al met al zorgde dat ervoor dat Gert's concentratie nul was, en hij schoot in een ongeveer gelijke stelling een enorme bok, en stond ook direct verloren.

Jammer, want deze blunder ontsierde een verder zeer interessante partij, waarin positioneel veel gebeurde.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

10-02-2009 11:38 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Tussenstand Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik lees dat Jordy fier bovenaan staat in de C-groep, dat neem ik zonder meer aan. Maar waar kan ik dat op de site vinden?
Herman

__________________
www.zonderland.nl Prodent

10-02-2009 12:29 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Na de derde ronde van de interne competitie staat het deelnemersveld nog dicht bij elkaar.


Jammer dat we nog geen stand hebben. Je maakt ons wel nieuwsgierig!

10-02-2009 12:31 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Poots

Quote

Na de derde ronde van de interne competitie staat het deelnemersveld nog dicht bij elkaar.


Jammer dat we nog geen stand hebben. Je maakt ons wel nieuwsgierig!


Ja Arno, waarom ben je niet even doorgegaan tot half 3 snachts om de stand erbij te zetten .... Knipoog

10-02-2009 22:21 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller