Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2007-2008 » Interne competitie (V13): Gert Legemaat clubkampioen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Interne competitie (V13): Gert Legemaat clubkampioen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de laatste ronde van de interne competitie waren er nog twee kandidaten voor het clubkampioenschap. Gert Legemaat stond op kop, met een kleine voorsprong op Hora Vlam.

De laatste ronde van de interne trof Gert een bijzonder zware tegenstander, in de vorm van Anish Giri. Anish bleek te sterk, wat betekende dat Hora de kans had om Gert voorbij te streven. Om dat te doen moest hij echter wel winnen van Arend Bosma.

Arend heeft dit seizoen niet veel gespeeld, maar had in die partijen slechts één maal verloren. Ook ditmaal boekte hij een goed resultaat; hij versloeg Hora.

Beide koplopers verloren dus, waardoor er in de top weinig veranderde. Gert behield zijn kleine voorsprong op Hora, en mag zich clubkampioen 2007-2008 noemen.

In de B-groep werd Diederik van Heijgen overtuigend kampioen. Hij speelde de laatste ronde niet, maar zijn voorsprong op de nummer 2 was al enorm, waardoor zijn eerste plaats niet meer in gevaar kwam. Olivier Marincic werd tweede, gevolgd door Simon Broos.

De C-groep is gewonnen door Jolle Lont. Hij kwam zelf niet in actie, maar had voldoende voorsprong op Frans Palm en Kees Venema, dat de overwinningen van die twee spelers zijn eerste plek niet meer in gevaar konden brengen.

Uitslagen
 wit zwartuitslag
1Gert Legemaat-Anish Giri0-1
2Arend Bosma-Hora Vlam1-0
3Kees van der Meer-Ted Barendse½-½
4Raymond Liem-Willem-Jan van den Broek1-0
5Bob Voogt-Rufael Mekuria½-½
6Pieter Buzing-Richard Oranje0-1
7Walter Anema-John Spierings1-0
8Rob Smits-Simon Broos½-½
9Jack Duijvestijn-Edgar Huisman½-½
10Albert Kemeling-Coen leentvaar0-1
11Antoon Frehe-Bart Meulemans½-½
12Marc Snuverink-Simon Dirkse½-½
13René Torenstra-Dolf Mulder1-0
14Jan van de Donk-René Poots?-?
15Frans Palm-Jan Torenstra1-0
16Herman Zonderland-Kees Venema0-1
17Bas Rabeling-Hans Segers0-1
18Paul van Riet-Bert Zwemstra1-0
19Frans Smit-Jan Swart0-1
20Leo Zuijdgeest-Lito van Reede0-1
21Rob Scherpenisse-Aad de Jong½-½
22Rick Beekenkamp-Dennis Berithoe1-1



De eindstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 01-07-2008 at 17:22.

01-07-2008 08:36 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik was zelf afwezig, omdat ik naar een seminar was in Nieuwegein (voor mijn werk). Dat had ik mij wat laat gerealiseerd, waardoor ik een voorlopige indeling heb gemaakt en Ted en René gevraagd heb de indeling mee te nemen. Mijn excuses voor het rommelige verloop van de laatste ronde.

Als ik vanavond thuis ben zal ik de eindstanden van dit seizoen online zetten. Ik heb vanochtend wel even geverifieerd dat Gert zijn voorsprong op Hora heeft behouden, en het nieuwsbericht hierboven aangepast.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

01-07-2008 09:06 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
HaraldBlauwtand HaraldBlauwtand is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 13-03-2005
aantal berichten: 17

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd Gert! Na een moeizame seizoenstart uiteindelijk toch het kampioenschap in de wacht gesleept. Petje af!

Zelf ben ik vooral benieuwd naar de eindstand in de melkpakcompetitie. Met 10 remises uit 17 partijen heb ik de kanjers in vredelievendheid flink partij gegeven...

01-07-2008 13:20 HaraldBlauwtand is offline Send an Email to HaraldBlauwtand Search for Posts by HaraldBlauwtand Add HaraldBlauwtand to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Berhitoe Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Beekenkamp - Berhitoe is 1-1 geworden na twee partijen.
Nieuw lid, dat in hoog tempo gaat scoren!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

01-07-2008 14:02 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd met nummer 4, Gert!

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

01-07-2008 17:16 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De eindstanden van de interne competitie staan nu ook online en zijn te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

01-07-2008 17:27 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Proficiat, Gert!!

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

03-07-2008 11:08 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Vrede Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Beste Harald,

Tsja, onze remises hebben er niet toe bijgedragen dat ik je in onze praktijk van vredelievendheid kon voorbijstreven. Ik vrees dan ook dat jij de prijs van me zult overnemen.
De 'erkend bloeddorstigen' van DSC delen de prijs altijd. Mmm, idee...

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 03-07-2008 at 14:42.

03-07-2008 11:48 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gert, gefeliciteerd!

03-07-2008 13:52 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bedankt voor de felicitaties!
Dit kampioenschap leverde natuurlijk minder voldoening op dan de vorige 3 toen de toppers ook volop meestreden. Maar niettemin ben ik wel Happy !

__________________
Homo Caïssapiens

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Legemaat on 07-07-2008 at 23:01.

04-07-2008 22:52 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nou Gert, wie weet doe ik dit jaar weer gewoon mee hoor Lach Koel Draaiend hoofd Lach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

06-07-2008 16:37 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller