Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2007-2008 » Interne competitie (V12): Koplopers doen goede zaken
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Interne competitie (V12): Koplopers doen goede zaken Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De koplopers van de verschillende groepen hebben goede zaken gedaan. Alle drie versterkten ze hun koppositie.

Gert Legemaat kwam tegen Kees van der Meer weliswaar niet verder dan remise, maar runner-up Hora Vlam deelde het punt met Richard Oranje. Met nog een ronde te gaan staat Gert er zeer goed voor.

In groep 2 stelde Diederik de eindszege zo goed als zeker: hij won in een leuke partij van de nummer drie van de lijst: Corniel Nobel. Onder hem werd er gelijkgespeeld, verloren, en byes opgenomen door de concurentie.

In groep 3 won Jolle Lont tegen de nummer vijf van de ranglijst Jan Torenstra. Concurent Frans Palm won welliswaar ook, maar van de nummer zeventien (Leo Zuijdgeest). Hierdoor lijkt ook de voorsprong van Jolle met nog een ronde te gaan onoverbrugbaar.

Leuk om te vermelden is dat in Groep 1 IM Jan-Willem de Jong zijn intrede maken. Hij speelde remise tegen Anish Giri. SHTV-er Hans Segers maakte eveneens zijn debuut. Hij won van Roland ten Have.

Groep 1
 wit zwartuitslag
1Gert Legemaat-Kees van der Meer½-½
2Hora Vlam-Richard Oranje½-½
3Anish Giri-Jan-Willem de Jong½-½
4Kim Meulenbroek-Bob Voogt1-0
5Willem-Jan van den Broek-Pieter Buzing1-0
6Roland ten Have-Hans Segers0-1

Groep 2
 wit zwartuitslag
1Diederik van Heijgen-Corniel Nobel1-0
2Simon Broos-Olivier Marincic½-½
3Edgar Huisman-Cees Huygen1-0
4Rob Smits-Marc Snuverink1-0
5Simon Dirkse-Coen Leentvaar1-0
6Adriaan ter Mors-René Poots1-0
7René Torenstra-Albert Kemeling0-1
8Gerard Bilars-Antoon Frehe0-1

Groep 2
 wit zwartuitslag
1Jan Torenstra-Jolle Lont0-1
2Frans Palm-Leo Zuijdgeest1-0
3Ernst Hanewald-Kees Venema0-1
4Dolf Mulder-Steven van der Weele1-0
5Rob Scherpenisse-Bert Zwemstra0-1
6Lito van Reede-Jan Swart0-1
7Aad de Jong-Bart Vlasblom0-1

24-06-2008 07:16 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Legemaat Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had goede winstkansen tegen Legemaat. Hij had de rochade uitgesteld later kwam hij er niet meer toe. Daardoor stond de witte koning langdurig op de tocht. De verdediging hield het echter min of meer. Ik vermoed dat Dh3 met voortzetting van de aanval sterker is dan dameruil. Het Toreneindspel met twee pluspionnen was lastig en heb ik niet met mijn gewone acribie behandeld.

Ik heb zo vaak een slechte stelling tegen Legemaat overleefd, dat het niet meer dan rechtvaardig is dat hij ook eens een keer een slechte stelling tegen mij overleeft. Al had ik de mogelijk nieuwe clubkampioen graag verslagen.

Clubkampioenen verslaan is goed voor ze, dan weten ze dat ze nog wat beter moeten worden.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 24-06-2008 at 11:42.

24-06-2008 08:12 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Rufael84 Rufael84 is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 31-10-2007
aantal berichten: 39

Frown Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Excuses dat ik niet was gekomen maandag er was sprake van overmacht,

groet,

Rufael

24-06-2008 18:00 Rufael84 is offline Send an Email to Rufael84 Search for Posts by Rufael84 Add Rufael84 to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook ik had een leuke partij - deze keer tegen Simon.

In een Caro-Kann kreeg ik in het late middenspel goede kansen. Na dameruil en ruil van wat lichte stukken had ik een sterk paard op e4 met dubbele toren op de b-lijn waarmee ik de witte stukken stevig onder controle had. Ik kon een pionnetje winnen.

Helaas bleek dat niet genoeg voor me; Simon bleef taai staan en wikkelde af - onder dreigende tijdnood - naar een stelling waarin volgens mij weinig eer meer te behalen was, en bood ik remise aan.

24-06-2008 19:16 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller