Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2007-2008 » Van Oosterom topscorer
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Van Oosterom topscorer Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel van Oosterom staat op een mooi plekje in de lijst van topscorers van de meesterklasse, namelijk bovenaan, met een tpr van 26+.
De overwinning op Jan Smeets heeft de aandacht getrokken, maar hij blijft heel goed spelen terwijl hij steeds sterkere tegenstanders krijgt: Dambacher, Bosboom.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

12-03-2008 16:47 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Inderdaad, dat had mijn aandacht ook gevestigd. Met GM Reinderman, GM Smeets, IM Bosboom, IM Dambacher en FM van Wessel als tegenstanders en een TPR van 2628 ligt hij voorlopig op koers voor een spectaculaire GM-norm!!

In de laatste twee rondes moet hij dan wel zijn TPR boven de 2601 houden en nog 1 grootmeester krijgen. Dit laatste zou echter geen probleem moeten zijn aangezien de tegenstanders Hotels.nl (Sokolov, Landa, Werle, Visser) en HMC Calder (o.a. Fridman, vd Doel,Levin,Berelovich, Saltaev, Marin) voldoende grootmeesters hebben.

Edit, PS: Overigens ligt collega neo-IM Jan-Willem de Jong nog beter op koers voor een GM-norm: hij heeft een TPR van 2610 en al voldoende tegenstanders met titels: GM Nijboer, GM Visser, GM WInants, IM Dambacher, IM Souleidis, FM Kroeze, FM Maenhout.

12-03-2008 17:54 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Martijn Dambacher is volgens mij al GM, dus Chiel voldoet al aan de titelhouders-eis.

Dus ik zou zeggen, ga ervoor Chiel en Jan-Willem!

12-03-2008 22:03 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op de FIDE site staat Dambacher als IM. En zijn rating doet niet vermoeden dat hij ooit 2500+ is geweest...

12-03-2008 23:29 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Maar niet alle (ex) DSC-ers doen het goed, ik loop de persoonlijke uitslagen in de KNSB competitie door en dan zie ik dat Teun Timmerman, nu bij Oegstgeest, een score heeft van 0-7. Jammer, maar nog twee nullen erbij en hij schrijft geschiedenis!

__________________
Mopper

13-03-2008 01:17 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Arend legt natuurlijk wel de vinger op een zere wonde. Ik kan allerlei excuses opvoeren (sterke tegenstanders, weinig geschaakt de laatste tijd, druk op het werk), feit blijft dat 0 uit 7 (eigenlijk uit 8, als ik de nederlaag tegen Jonathan Tan in de KNSB-beker meetel) aangeeft dat spelen in de eerste klasse boven mijn macht ligt.

Gelukkig heb ik wel leuke en leerzame partijen gespeeld, en ben ik maar 1 keer echt weggespeeld. Maar deze ervaring heeft me geleerd dat er per partij een of twee kansjes langskomen, en als ik die niet grijp, levert dat een nul op. Vooral ook mijn tijdgebruik is zorgelijk, in het laatste deel van de partij heb ik altijd te weinig tijd over en ga ik in de fout.

Gisteren weer een vertrouwd beeld, met op zet 30 nog zo'n vijf minuten in een goede stelling met wit tegen Stukkenjager Frans Konings (2256).



Hier geeft Fritz aan dat vele damezetten goed zijn, met als beste 30. Db8 ( +2,8 ). Ik had ook het gevoel dat er meer in zit, maar geen zin in een lege Van Dop Lach (het schrikbeeld van negen nullen had hij mij wel ingepeperd).

Daarom leek de volgende remisecombinatie voor het Halve Ei mij wel gepast: 30. Pe6+, Kg6 31. Pf4+, Kg7 32. Pe6+, Kg6 33. Pf4+ en remise aangeboden en aangenomen. Kg8 of h8 verliest natuurlijk direct na Db8+. Omstanders (waaronder Joop Piket) snapten niet waarom zwart niet naar h6 ging met de koning (zwart dreigt dan immers mat met D*g2, zodat wit de toren op f7 niet kan slaan). Ik wel: 30. ..., Kh6 31. T*f6+!, T*f6 32. Dg7+, Kh5 33. g4+!, Kh4 34. D*f6+, K*g4 35. h3+, K*h3 36. Pg5+ en zwart verliest.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Teun on 30-03-2008 at 12:37.

30-03-2008 12:17 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

RE: Van Oosterom topscorer Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Chiel van Oosterom staat op een mooi plekje in de lijst van topscorers van de meesterklasse, namelijk bovenaan, met een tpr van 26+.
De overwinning op Jan Smeets heeft de aandacht getrokken, maar hij blijft heel goed spelen terwijl hij steeds sterkere tegenstanders krijgt: Dambacher, Bosboom.


Na remises tegen Dambacher en Bosboom speelde ik nu weer remise, tegen Tea Lanchava. Ik maakte op zet 14 een fout, waarna ik op zet 15 remise aangeboden kreeg in iets mindere stelling. Dat nam ik maar aan. Daarmee verdwijnt de GM-norm wel langzaam uit zicht. Ik moet nu winnen van een GM in de laatste ronde.

30-03-2008 13:21 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik sta achter je, Chiel, zij het op gepaste afstand, en wij staan allemaal achter je.
En ik citeer Donner die het als gebruikelijk en al in 1950 ijzersterk formuleerde: Hij die dat niet probeert is de grootste sukkel van allemaal.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

31-03-2008 09:48 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Van Dop
Maar niet alle (ex) DSC-ers doen het goed, ik loop de persoonlijke uitslagen in de KNSB competitie door en dan zie ik dat Teun Timmerman, nu bij Oegstgeest, een score heeft van 0-7. Jammer, maar nog twee nullen erbij en hij schrijft geschiedenis!
Teun heeft nu 1/2 uit 8.

__________________
Mopper

14-04-2008 04:06 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Smeets is nu NK. Dat maakt je winst in de externe alleen maar interessanter.
Ik wens je toe dat je je a.s. zaterdag kunt laten inspireren door de recente IGM-norm van een clubgenoot...!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

14-04-2008 08:48 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller