Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2007-2008 » Interne competitie (10): Hora Vlam nadert koppositie
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (10): Hora Vlam nadert koppositie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hora Vlam heeft in de tiende ronde van de interne competitie goede zaken gedaan. Hora won met zwart van Dolf Beltz, en licht nu nog maar een neuslengte achter op koploper Kim Meulenbroek. Bob Voogt moest een stapje terug doen na een nederlaag tegen Gert Legemaat.

In de B-groep deed Rufael Mekuria goede zaken. Hij versloeg met wit concurrent John Spierings, en verstevigt daarmee zijn koppositie. Ook Henrik Tamerus meldt zich in de top van het klassement na een overwinning op Cees Huygen.

In de C-groep behield René Poots de koppostie ondanks een nederlaag. René was naar boven ingedeeld en Olivier Marincic bleek te sterk. De concurrentie profiteerde niet echt; Simon Dirkse en Antoon Frehe speelden remise. Jolle Lont vond weer aansluiting met de top door Rob Scherpenisse te verslaan in een prachtig eindspel.

Uitslagen groep A
 wit zwartuitslag
1Dolf Beltz-Hora Vlam0-1
2Bob Voogt-Gert Legemaat0-1
3Pieter Buzing-Kees van der Meer½-½
4Walter Anema-Patrick de Bas1-0


Uitslagen groep B
 wit zwartuitslag
1Rufael Mekuria-John Spiering1-0
2Cees Huygen-Henrik Tamerus0-1
3Diederik van Heijgen-Naomi Snikkers½-½
4Bart Meulemans-René Torenstra½-½
5Simon Broos-Jack Duijvestijn0-1
6Adriaan ter Mors-Jan van de Donk1-0
7Frans Palm-Edgar Huisman0-1
8Olivier Marincic-René Poots1-0


Uitslagen groep C
 wit zwartuitslag
1Simon Dirkse-Antoon Frehe½-½
2Jolle Lont-Rob Scherpenisse1-0
3Rick Plomp-Lito van Reede0-1
4Bas Rabeling-Rick Beekenkamp1-0
5Aad de Jong-Roel Visser0-1
6Steven van der Weele-Ernst Hanewald1-0
7Tabitha Snikkers-Jan Torenstra1-0
8Leo Zuijdgeest-Herman Zonderland0-1



De stand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

27-11-2007 02:16 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Adriaan ter Mors Adriaan ter Mors is a Male


geregistreerd: 18-05-2006
aantal berichten: 67

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Arno, waarom is deze draad niet te zien op de homepage?

28-11-2007 09:54 Adriaan ter Mors is offline Send an Email to Adriaan ter Mors Search for Posts by Adriaan ter Mors Add Adriaan ter Mors to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Adriaan ter Mors
Arno, waarom is deze draad niet te zien op de homepage?


Omdat ik er blijkbaar met een slaapdronken hoofd niet aan gedacht heb er een nieuwsbericht van te maken. Bedankt voor de melding!

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

28-11-2007 09:58 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bart en ik speelden een bijzondere partij. Niet vanwege de kwaliteit, wellicht, maar wel vanwege het karakter: Dameruil op zet 4, waardoor ik - nog nooit voorgekomen - een kwartier de denktank inging op zet 3 met als onderwerp goede en slechte lopers, pionnenstructuren en het eindspel.

Bart Meulemans-René Torenstra, DSC Intern 2007 (B)


Stelling na 5.Lxd1


Maak hier maar eens chocola van. Het is niet zo simpel: 5...Pc6 (logisch, toch?) kan bijvoorbeeld het gevolg hebben dat Zwart gedwongen lang rokeert. Is dat goed, slecht? Waar gaat alles heen? Grappig, in ieder geval.

Na een lading zeer subtiele zetten van beide kanten (lees: hadden uitleg nodig in de analyze) stond Bart wat onder druk.


Stelling na 28.Thc1


Plan: torens verdubbelen en Td3. Totdat ik meende een variant te zien waarbij het wenselijk was de derde rij meteen te bestrijken.
28...Td3? 29.Pxc4! De zet die je ziet als je het stuk loslaat. Je weet wel. Remise een paar zetten later Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

28-11-2007 20:15 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra
Bart en ik speelden een bijzondere partij. Niet vanwege de kwaliteit, wellicht, maar wel vanwege het karakter: Dameruil op zet 4, waardoor ik - nog nooit voorgekomen - een kwartier de denktank inging op zet 3 met als onderwerp goede en slechte lopers, pionnenstructuren en het eindspel.


Had ik ook maar een kwartiertje uitgetrokken voor mijn derde zet, want ik had een beter alternatief dan het gespeelde. Niet dat die betere zet dameruil had vermeden, dat niet Lach

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

28-11-2007 22:52 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller