Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2007-2008 » Interne competitie (8): Hora Vlam klimt maar tweede plek
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (8): Hora Vlam klimt maar tweede plek Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hora Vlam heeft in de achtste ronde van de interne competitie de beste zaken gedaan. Hij won met zwart van Arno Wiersma. Omdat de twee hoogste borden in remise eindigde, klom Hora naar de tweede plek. Koploper blijft Kim Meulenbroek, die remise speelde tegen Pieter Buzing.

In de B-groep won Rufeal Mekuria de topper tegen Diederik van Heijgen. De achtervolgers speelden allemaal remise, waardoor Rufael een stukje kon uitlopen. Roland ten Have, die remise speelde tegen Henrik Tamerus, handhaaft zich op de tweede plek.

In de C-groep was, in tegenstelling tot de andere twee groepen, geen enkele remise te bekennen. Koploper Simon Dirkse versloeg Rob Scherpenisse en behoudt daarmee de kop. Jolle Lont nam de tweede plaats over. Jolle versloeg Rick Beekenkamp, en passeert daarmee Gerrit Bussmann die verloor van René Poots. René steeg daarmee op zijn beurt naar de derde plek.

Uitslagen groep A
 wit zwartuitslag
1Kim Meulenbroek-Pieter Buzing½-½
2Joram op den Kelder-Bob Voogt½-½
3Arno Wiersma-Hora Vlam0-1
4Gert Legemaat-Dolf Beltz0-1
5Richard Oranje-Ted Barendse0-1
6Kees van der Meer-Walter Anema½-½


Uitslagen groep B
 wit zwartuitslag
1Diederik van Heijgen-Rufael Mekuria0-1
2Henrik Tamerus-Roland ten Have½-½
3John Spiering-Johan 't Hart½-½
4René Torenstra-Cees Huygen0-1
5Theo Rekveldt-Bart Meulemans½-½
6Edgar Huisman-Simon Broos0-1
7Albert Kemeling-Adriaan ter Mors½-½
8Jack Duijvestijn-Frans Palm½-½
9Coen Leentvaar-Gerard Bilars0-1


Uitslagen groep C
 wit zwartuitslag
1Simon Dirkse-Rob Scherpenisse1-0
2Gerrit Bussmann-René Poots0-1
3Jolle Lont-Rick Beekenkamp1-0
4Jan Swart-Rick Plomp0-1
5Leo Zuijdgeest-Bas Rabeling0-1
6Herman Zonderland-Aad de Jong0-1
7Steven van der Weele-Roel Visser0-1
8Frans Smit-Ernst Hanewald0-1
9Bert Zwemstra-Jan Torenstra1-0



De stand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

13-11-2007 00:56 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Arnout Arnout is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 23-10-2002
aantal berichten: 116

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Is er trouwens een statistiek voor het aantal winstpartijen met zwart of wit op een avond? Dit lijkt me wel iets voor een recordje in die richting...

Het was in ieder geval een 'zwarte dag' als ik het zo mag noemen (drie witte winstpartijen, de rest remise of zwart wint...)

13-11-2007 09:26 Arnout is offline Send an Email to Arnout Homepage of Arnout Search for Posts by Arnout Add Arnout to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

voor het eerst sinds de laatste zwangerschaps weken weer eens een potje in de interne. ik verrekende me in het middenspel en dat koste een pion. daarna liet ted me nog heel lang spartelen me links en rechts de hoek inslaand of uiteindelijk met het laatste pionnetje te promoveren. wedstrijdritme ontbreekt nog. wel grappig dat ik met wit dezelfde opening speelde als ted een week ervoor tegen dolf , zonder enige voorkennis overigens.

13-11-2007 10:43 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Gefeliciteerd! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Uit je opmerking begrijp ik dat je vader bent geworden.
Gefeliciteerd Richard. Je spel is nog onder invloed van je papa hormonen... Grijns komt wel goed!

13-11-2007 18:22 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller