Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2007-2008 » Interne competitie (6): Kim Meulenbroek handhaaft zich aan kop
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (6): Kim Meulenbroek handhaaft zich aan kop Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met een remise tegen Lucien van de Lisdonk heeft Kim Meulenbroek zijn koppositie met succes verdedigd. Zijn directe achtervolgers, Bob Voogt en Hora Vlam, deelden namelijk ook het punt. Een knappe prestatie leverder Jan-Pieter de Vries, die met de witte stukken won van Walter Anema.

In de B-groep speelden de toppers allemaal een externe wedstrijd. Johant ’t Hart deed de beste zaken, door Jan van de Donk terug te wijzen.

Ook in de C-groep waren de hoogstgeklasseerde spelers afwezig. Antoon Frehe steeg hier naar de vijfde plaats door van Roel Visser te winnen.

Uitslagen groep A
 wit zwartuitslag
1Kim Meulenbroek-Lucien van de Lisdonk½-½
2Bob Voogt-Hora Vlam½-½
3Dolf Beltz-Jaap Flohil½-½
4Gert Legemaat-Pieter Goossens1-0
5Ted Barendse-Kees van der Meer1-0
6Jan-Pieter de Vries-Walter Anema1-0


Uitslagen groep B
 wit zwartuitslag
1Johan 't Hart-Jan van de Donk1-0
2René van Alfen-Cees Huygen½-½
3Naomi Snikkers-Edgar Huisman1-0
4Adriaan ter Mors-Jack Duijvestijn0-1
5Kees Korving-Frans Palm1-0


Uitslagen groep C
 wit zwartuitslag
1Roel Visser-Antoon Frehe0-1
2Kees Venema-Bert Zwemstra1-0
3Ben Sedee-Ernst Hanewald0-1
4Gabe Hoekstra-Steven van der Weele0-1



De stand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

30-10-2007 02:01 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Antoon Frehe Antoon Frehe is a Male
webcommissie




geregistreerd: 08-02-2006
aantal berichten: 109

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn potje tegen Roel kende een leuk eind. Tot die tijd was het een beetje behelpen en ik geloof dat ik blij mag zijn dat Roel mijn mishandeling in de opening niet meteen af heeft gestraft.

Maar na wits 18e zet h3-h4 moest ik plotseling nadenken over waar dat paard op g5 nu weer heen moest. En ik had al 6 zetten gedaan met precies dat paard.



Misschien ziet de doorgewinterde schaker het meteen. Ikzelf zag het pas na enig doorbijten en moest even 15 minuten nadenken of alles wel zo rooskleurig was als het lijkt. Ik kon het niet helemaal uitrekenen maar hoe vaak krijg je kans voor zo'n zet dus:

18... Nf3

Er volgde nog

19. gxf3 Qxh4 20. Qg2 Bh3 21. Qh2 Rf6 22. Be3 Rg6+ 23. Ng3 fxg3 24. fxg3 Rxg3+ 25. Kh1 Bg2+ 0-1

Het gaat gewoon mat. Maar had wit nog een betere verdediging na zwarts 18e zet?

__________________
Ignorance and envy will fuel rumors that get repeated until they morph into common knowledge. (dilbert)

31-10-2007 00:29 Antoon Frehe is offline Send an Email to Antoon Frehe Homepage of Antoon Frehe Search for Posts by Antoon Frehe Add Antoon Frehe to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Fritz vindt 22.Lxf4 beter, en inderdaad houdt dat het iets langer uit. Maar verschil voor het resultaat zou het zeker niet opleveren.
De eerste zet waar ik overigens naar keek was Ph3+, vanwege het feit dat je dan een extra aanvalsstuk hebt. (En die pion is minstens zo sterk Tong)
Mooie aanval!

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

31-10-2007 02:07 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller