Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2007-2008 » Interne competitie (4): Hora Vlam verslaat Joram op den Kelder
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (4): Hora Vlam verslaat Joram op den Kelder Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de vierde ronde van de interne competitie heeft Hora Vlam voor een flinke verrassing gezorgd. Met de witte stukken versloeg hij clubkampioen Joram op den Kelder. Door deze overwinning neemt Hora tevens de kopposiitie over in groep A. Kim Meulenbroek klom naar de tweede plek na zijn remise tegen Jan-Peter van Zandwijk.

Bijzonder leuk was ook het weerzien met Marianne Zelitchenko, die ondanks dat ze in het Utrechtse woont DSC niet is vergeten en een keertje op bezoek kwam. Ze speelde meteen weer een potje (tegen Paul van Riet), waarvan helaas de uitslag niet is genoteerd.

Uitslagen groep A
 wit zwartuitslag
1Hora Vlam-Joram op den Kelder1-0
2Jan-Peter van Zandwijk-Kim Meulenbroek½-½
3Gert Legemaat-Kees van der Meer1-0
4Ted Barendse-Pieter Buzing0-1


Uitslagen groep B
 wit zwartuitslag
1Jack Duijvestijn-Theo Rekveldt0-1
2Johan 't Hart-René Torenstra½-½
3Edgar Huisman-Kees Korving1-0
4Simon Broos-Adriaan ter Mors1-0
5Albert Kemeling-Cees Huygen½-½
6Gerard Bilars-Frans Palm0-1


Uitslagen groep C
 wit zwartuitslag
1Rick Beekenkamp-Simon Dirkse½-½
2Bas Rabeling-Rick Plomp0-1
3Antoon Frehe-Gerrit Bussmann½-½
4Kees Venema-Jolle Lont0-1
5Roel Visser-Bert Zwemstra1-0
6Marianne Zelitchenko-Paul van Riet1-0
7Ernst Hanewald-Jan Torenstra1-0



De stand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 02-10-2007 at 09:02.

02-10-2007 01:33 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ik dacht dat Marianne gewonnen had, en ik denk dat je groep b en c hebt omgedraaid Tong

02-10-2007 07:53 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zat erbij en keek ernaar.
Ik weet wel zeker dat Marianne heeft gewonnen. Die kan het nog! Een goede partij met een aardig slot.
Ze meldde dat haar opleiding in Utrecht zo vlot verliep, dat ze Culturele Antropologie ernaast is gaan doen.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 02-10-2007 at 09:02.

02-10-2007 09:00 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Uitslagen en standen plaatsen om 3 uur 's nachts heeft ook zo zijn nadelen.... Ik heb de stand aangepast. De correcte verwerking van de uitslag van Marinanne vindt later plaats, dat kan ik niet vanaf mijn werk.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

02-10-2007 09:03 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Pieter speelde een heerlijke partij tegen me. Ik dacht een aanbeveling in de theorie te volgen en een pionoffer aan te nemen.
Toen ik ook nog een rekenfout, of beter gezegd een visualisatiefout maakte kwam ik in grote problemen. En Pieter was daarna niet op het toestaan van een tegenkansje te betrappen. Een meer dan terechte nederlaag dus!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

02-10-2007 13:11 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik speelde tegen ons nieuwe lid Johan 't Hart. Leuke pot, hoewel ik ergens totaal verloren heb gestaan. In de hoofdvariant van de Sveshnikov verzuimde Johan te rokeren, maar speelde in plaats van zetten als 0-0, Dh5 of c4 (op verschillende momenten) het thematische c3 en Pc2. Met de koning in het midden is dit echter lastig spelen.
Het leverde Wit een pion op maar moest het centrum aan Zwart laten.
Toen ik de kans kreeg om een kwaliteit tegen een pion te geven was het materiele voordeel voor Wit prima, maar de practische stelling was ingewikkeld, omdat Zwart het loperpaar bij de al aanwezige compensatie kon tellen.
Johan besloot de kwaliteit terug te geven.
In de slotstelling:



heb ik nog 10 minuten nagedacht of ik het remiseaanbod zou accepteren. Toen had ik er ook nog maar 8 over, en Johan 5. Remise dus maar.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

02-10-2007 16:36 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller