Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2006-2007 » Interne competitie (27): Joram op den Kelder clubkampioen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (27): Joram op den Kelder clubkampioen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joram op den Kelder heeft met een remise tegen Bob Voogt het clubkampioenschap veilig gesteld. Achtervolger Gert Legemaat won wel, maar kon de achterstand niet meer overbruggen.

Joram speelde een solide partij tegen Bob Voogt, waarin hij eigenlijk nooit in de problemen kwam. Bobs stelling was ook vrij solide, en dus werd de vrede getekend. Gert nam het op tegen Arno Wiersma. Gert had al snel de actievere stukken, maar verbruikte veel tijd. Hij wist de partij in zijn voordeel te beslissen door een fraai stukoffer waarop Arno geen goede verdediging vond.

Ted Barendse werd derde in de competitie. Hij verloor de laatste ronde weliswaar van Hora Vlam (die daarmee vierde werd), maar zijn voorsprong was dusdanig groot dat hij het zich kon veroorloven.

De B-groep werd gewonnen door Arno Wiersma. Concurrent Willem-Jan van den Broek kwam niet in actie en kon daardoor niet inlopen. In de C-groep behield Kees Korving de eerste plaats door remise te spelen tegen Rob Smits. Diederik van Heijgen versloeg concurrent Cees Huygen en werd tweede. In de D-groep bevestigde Adriaan ter Mors zijn hegemonie met nog maar eens een overwinning. Coen Leentvaar was het slachtoffer. Tweede in de D-groep werd Rick Beekenkamp.

Uitslagen
 wit zwartuitslag
1Bob Voogt-Joram op den Kelder½-½
2Arno Wiersma-Gert Legemaat0-1
3Ted Barendse-Hora Vlam0-1
4Kees van der Meer-Richard Oranje½-½
5Pieter Buzing-Joost Michielsen0-1
6Lucien van de Lisdonk-Roland ten Have0-1
7Diederik van Heijgen-Cees Huygen1-0
8Coen Leentvaar-Adriaan ter Mors0-1
9Rob Smits-Kees Korving½-½
10Gerard Bilars-Naomi Snikkers1-0
11Frans Palm-Rick Beekenkamp1-0
12Pieter Goossens-Albert Kemeling1-0
13Olivier Marincic-Simon Broos0-1
14Jack Duijvestijn-Simon Dirkse½-½
15Tabitha Snikkers-Edgar Huisman0-1
16Rick Plomp-René Torenstra0-1
17René Poots-Antoon Frehe0-1
18Herman Zonderland-Frans Smit1-0
19Kees Venema-Steven van der Weele1-0
20Lito van Reede-Bert Zwemstra1-0
21Jan Swart-Gerrit Bussmann0-1
22Dolf Mulder-Paul van Riet1-0
23Jelle Roos-Leo Zuijdgeest0-1
24Bram van der Leije-Ernst Hanewald0-1


De stand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

Een overzicht met alle bekende DSC clubkampioenen tot zover.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 19-06-2007 at 22:22.

19-06-2007 02:28 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wel, zoals het hoort: Joram van harte gefeliciteerd!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

19-06-2007 08:53 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joram, gefeliciteerd. Terechte kampioen, de enige waartegen ik weinig kans heb gehad. Gert liet teveel liggen de laatste weken en kreeg tegen mij ook teveel punten ! Maar ook Gert toch weer keurig tweede. Ted met een eindsprint toch nog derde echter:

De derde plaats werd door mijzelf verspeeld in de laatste seconden van de partij:
wit (Kees) kh1 , witveldige loper ergens (waar die het paard niet aanviel), zwart pion op h3 en g5, koning op g3 en paard op e4 . ik speelde PF2 en daarna h2 en naloper h2 en ph2 ging ik luttele tellen later door mijn vlag. De zetten omdraaien zoals pieter tercht opmerkte was mat in 2 : dus eerst h2 met ondekbaar mat op f2 ! Geschokt Pepermolen waardig dacht ik zo !

19-06-2007 09:30 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Al met al een mooie 5e plek maar wel veel laten liggen dit seizoen. Naast dit halfje tegen kees. Een vol punt en een half punt tegen Gert. Een half punt tegen Chiel (remise ipv winst). Daarentegen wel eindelijk weten te winnen dit seizoen van Kees (een aardig matje) en ook de overwinning op Hora was memorabel Grijns

19-06-2007 09:33 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hora won gisteren volledig terecht. Maar ik speelde geloof ik niet zozeer tegen hem, maar meer tegen mezelf. Het was op diverse punten mis: mijn strategie klopte van geen kant, en in een ongeveer gelijke stelling wist ik bovendien met het soepele c4 een volle pion weg te geven (stap een: sla een ongedekte pion).

Donner had gelijk (dus toch!): soms zit je walgend van je eigen spel achter het bord, vervuld van zelfhaat. Gelukkig komt dat niet vaak voor.

Dat ik ondanks deze partij nog derde ben geworden vind ik toch wel weer knap van mezelf!

Gefeliciteerd Joram. Gezien je spel was je denk ik de terechte kampioen.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Ted on 19-06-2007 at 09:59.

19-06-2007 09:58 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joram gefeliciteerd! Zoals al opgemerkt de terechte kampioen. (Hoewel ik moet toegeven dat ik mijn geld op de ervaring van Gert zou hebben gezet)

@Arno:
6 Lucien van de Lisdonk - Roland ten Have 1-0
Volgens mij won Roland in een overtuigende partij.

Over mijn eigen partij kan ik kort zijn: in 19 (negentien) zetten geveegd door Joost Michielsen. Maar goed, ik ben geeindigd op 50%, dus dat is netjes.

19-06-2007 10:44 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote


@Arno:
[I]6 Lucien van de Lisdonk - Roland ten Have 1-0

Volgens mij won Roland in een overtuigende partij.



Helaas heeft Pieter gelijk; ik verloor door mijn tegenstander te onderschatten.... Pas toen het echt gevaarlijk werd en het er opeens slecht voor me uit begon te zien ging ik nadenken; maar toen was het te laat....

19-06-2007 11:30 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zal de uitslag van Lucien tegen Roland corrigeren. Bedankt!

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

19-06-2007 13:29 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joram, van harte!

Ik heb je bijgeplaatst in het mooie rijtje op Wikipedia Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

19-06-2007 16:16 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Thumb Up! Kampioen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joram,
Geweldige prestatie,gefeliciteerd!

19-06-2007 18:27 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als de experts zeggen dat je de terechte kampioen bent, dan is het zeker terecht. Gefeliciteerd Joram Goed zo!

Simon bleek onze partij van enkele jaren er op na te hebben gekeken. Resultaat was dat ik op een gegeven moment theorie niet meer kende en Simon wel. Ik speelde direct iets verkeerds en had totaal geen compensatie voor een pion die ik verloor. Nog een tijdje doorgemodderd, proberen wat te schwindelen maar Simon liet niets toe, en mijn pogingen waar ook weinig overtuigend. Tijd voor een goeie zomerstop Glimlach

19-06-2007 21:47 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joram: gefeliciteerd! Glimlach

20-06-2007 10:01 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Gelukwens Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik wens Joram geluk met zijn kampioenschap.
Vorig jaar won ik een partij van Chiel. Dat speet me eigenlijk: ik vond dat hij toen kampioen had moeten worden en niet ik.
Het doet me genoegen dat (ofschoon ik op het bord zal tegenwerken) nu een representant van de nieuwe generatie op de top eindigde.
Hoera!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

20-06-2007 11:09 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Arnout Arnout is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 23-10-2002
aantal berichten: 116

Thumb Up! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Van harte gefeliciteerd Joram! Glimlach

20-06-2007 11:46 Arnout is offline Send an Email to Arnout Homepage of Arnout Search for Posts by Arnout Add Arnout to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller