Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2006-2007 » Interne competitie (22): Joram op den Kelder behoudt koppositie ondanks nederlaag
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (22): Joram op den Kelder behoudt koppositie ondanks nederlaag Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joram op den Kelder heeft in de 22e ronde van de interne competitie zijn v5e verliespartij moeten incasseren. Pauline van Nies versloeg hem met de witte stukken, en heeft zo nog steeds een 100% score. Achtervolgers Gert Legemaat en Richard Oranje profiteerden maar half. Ze speelden tegen elkaar en deelden het punt. Er was nog slechts één andere remise; clubkampioen en oud-melkpakwinnaar Kees van der Meer speelde remise tegen Pieter Buzing.

Er waren een aantal opvallende uitslagen. Zo won Coen Leentvaar met zwart van Pieter Goossens. En Peter Pilgrim kon zijn rentree in de interne van DSC geen glans geven met een overwinning; Gerard Bilars bleek te sterk. Ook debutant Jelle Roos verloor zijn eerste partij. Hij dolf het onderspit tegen Simon Dirkse.


Uitslagen
 wit zwartuitslag
1Pauline van Nies-Joram op den Kelder1-0
2Gert Legemaat-Richard Oranje½-½
3Walter Anema-Bob Voogt0-1
4Lyubomir Mishkovski-Hora Vlam0-1
5Kees van der Meer-Pieter Buzing½-½
6Ted Barendse-Rufael Mekuria1-0
7Kees Korving-Arno Wiersma0-1
8Pieter Goossens-Coen Leentvaar0-1
9Gerard Bilars-Peter Pilgrim1-0
10Jan van de Donk-Dolf Beltz0-1
11Roland ten Have-Frans Palm1-0
12Diederik van Heijgen-Adriaan ter Mors1-0
13Cees Huygen-Naomi Snikkers1-0
14Albert Kemeling-Edgar Huisman0-1
15Rick Beekenkamp-Rick Plomp0-1
16Arend Bosma-René Torenstra1-0
17Jack Duijvestijn-Simon Broos1-0
18Tabitha Snikkers-Olivier Marincic0-1
19Bert Zwemstra-Kees Venema0-1
20Rob Scherpenisse-Paul van Riet1-0
21Antoon Frehe-Bram van der Leije1-0
22Jelle Roos-Simon Dirkse0-1


De stand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Corniel on 17-04-2007 at 08:53.

16-04-2007 23:50 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de lijst staat Duijvestinn-Broos, in plaats van Roos-Broos. Verder heb ik de linkjes maar even aangepast, zodat ze niet in een nieuwscherm geopend worden...

edit: Met dank aan Rick heb ik de tekst van Arno een beetje aangepast

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

17-04-2007 06:40 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Eer voor Simon Dirkse Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De nieuwkomer verloor van Simon Dirkse Red Face Knipoog

17-04-2007 07:59 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

kwaliteit Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In mijn partij tegen Rick B. kwam ik bar slecht uit de opening met zwart. Het resulteerde in pion verlies. Alleen verzuimde wit even langer te kijken, hoe deze pion te slaan om kwaliteitsverlies te voorkomen!

Wit vervolgde Dxb4! Dat kost wit zijn toren tegen loper om mat te voorkomen! Lg5+ ! Dit voordeel gaf zwart niet meer weg . Wit gooit er nog een loper tegenaan in de volgende stelling
wit speelt hier Lxe5!!...gevolgd door zwart g3.twee stukken staan nu in!
De laatste zet van wit..... Kg1 maakt een einde aan alles ofwel Pf3 mat

17-04-2007 13:48 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Voorbeeldpartij! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een duidelijk voorbeeld van een partij uit één stuk Rick!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

17-04-2007 14:24 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had een leuke pot tegen Arend Bosma, die wilde oefenen voor een invalbeurt in het derde.
Nu ben ik geen goede graadmeter, want het derde is veel te hoog gegrepen, maar onze enige andere pot was remise geworden omdat ik toen in tijdnood zat en de winst niet vond.

Ook nu ging het lange tijd gelijk op in een pot met een fianchetto-benoni, waarin zowel Wit als Zwart niet altijd de meest accurate voortzetting speelde. Wel zowel een strategisch als tactisch feest, waarin zelfs beide dames op een gegeven moment instonden.

In de afwikkeling naar een redelijk gelijk eindspel met een pion meer voor Zwart overzag ik jammer genoeg een 1-ply vork die me een kwaliteit kostte. Typisch weer een geval waarbij het feit dat mijn gespeelde zet niet bij de kandidaatzetten zat en toch gespeeld werd alarmbellen had moeten doen rinkelen, maar misschien, als dit vaak genoeg gebeurt, zal ik eindelijk eens leren op mijn handen te gaan zitten als ik denk: "Hee, dat is de oplossing!" Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

17-04-2007 20:25 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Adriaan ter Mors Adriaan ter Mors is a Male


geregistreerd: 18-05-2006
aantal berichten: 67

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In mijn partij tegen Diederik liet in een koningsindische stelling na de aanval te zoeken. Echter, er was nog niets beslist tot 23. ... Pb8?? :



en het paard zit opgesloten. Grappig genoeg ziet Chessmaster het nog niet, en geeft doodleuk:

Analysis:

Score: 0.44 24.b5 bxc6 25.bxc6 Rg8 26.Qc2 Bh6 27.Bh4 Qg7 28.Nc1 Bf5 29.Ne4 Nxe4 30.fxe4 (Time = 0:38, Depth = 3/11)

Ik ben dus in goed gezelschap. Tevreden

17-04-2007 21:14 Adriaan ter Mors is offline Send an Email to Adriaan ter Mors Search for Posts by Adriaan ter Mors Add Adriaan ter Mors to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tsja computers het zijn soms net mensen Grijns

Ik had zwart tegen Gert L. Na de twee ongelukkige nederlagen eerder dit seizoen had ik me voorgenomen niet te verliezen en niet te optimistisch te zijn als ik vage kansen zou zien. In een variant die beiden inmiddels vele malen tegen elkaar hebben gespeeld kwam gert in het voordeel met wit. De les van Herman Gi over het loperpaar had gert blijkbaar gemist want ten kosten van een dubbelpion kwam ik no redelijk weg in een uiteindelijk dubbel toreneindspel. Gert miste zeker eenmaal de beste voortzetting waarna uiteindleijk zwart het initiatief greep. Even, heel even dacht ik te gaan winnen , maar bij nadere bestudering had wit nog net een redding waarna tot remise werd besloten. 1/2 uit 3 ipv 2 uit 3 tegen gert dit seizoen. Maar nog steeds kunnen we dromen van de titel, daar Joram weer eens wat weggaf (doe dat ook eens tegen mij !). De doelstelling dit seizoen is nog steeds een plaats bij de 1e drie.

18-04-2007 10:28 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller