Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2006-2007 » DSC5 verslaat HSV 1 met kleine cijfers
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

DSC5 verslaat HSV 1 met kleine cijfers Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC5 boekte vanavond haar zesde opeenvolgende zege. Ditmaal een minimale 4½-3½ overwinning, maar over het algemeen was de indruk dat een nederlaag of gelijkspel niet aan de orde is geweest.

Aan bord 1 speelde Seth van der Vegt een degelijke partij. Uiteindelijk remise in een stelling waar voor beide niks te halen was.

Henrik Tamerus op bord 2 had de nodige kopzorgen in een lastige opening, maar redde zich er prima uit. Hij accepteerde een remise-aanbod in een wellicht iets betere stelling voor hem maar met flinke tijdvoordeel voor zijn tegenstander.

Martin Glimmerveen liet op bord 3 een gevaarlijke aanval toe, wat uiteindelijk teveel was; de witte koning bezweek.

Rufael Mekuria (4) kwam goed uit de opening, leek op weg naar minimaal remise maar gebruikte (te?) veel tijd in het eindspel en liet zich matzetten.

Mark versteegh (5) won ergens een kwaliteit, en tikte dit vrij soepel uit.

Invaller Dilshad (6) speelde een goede partij, maar moest met tijdvoordeel berusten in remise.

Op bord zet 7 speelde Olivier Marincic een degelijke partij, die uiteindelijk winst bracht.

Ook op bord 8 speelde Diederik van Heijgen zeer degelijk, won een pion, en dit maakte hij prima af.

 HSV11823-DSC518293,5 - 4,5
1Wolvekamp O.1829-Seth van der Vegt1858½-½
2Eberle J.1958-Henrik Tamerus1873½-½
3Metselaar H.1892-Martin Glimmerveen18821 - 0
4Hoogeveen F.R.1904-Rufael Mekuria18201 - 0
5Holst F. v/d1753-Mark Versteegh18680 - 1
6Holst R.E.H. v/d1737-Dilshad Ramadan1899½-½
7Corneth H.J.M.1796-Olivier Marincic17330 - 1
8Haan J.A. de1789-Diederik van Heijgen16970 - 1


Een nuttige overwinning. Concurrent Rijswijk 2, dat tot nu toe ook alles won is in de laatste ronde de tegenstander. Door ons betere doelsaldo is 4 - 4 de laatse ronde voldoende voor promotie. De verschillen lijken klein dus elk voordeel is welkom. Op naar een mooie match de 20e april!

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Torenstra jr. on 27-03-2007 at 01:10.

27-03-2007 00:50 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Rufael stond m.i. gewoon gewonnen. Hij had materiaal meer. Gaf terecht een kwal terug, blunder vervolgens een stuk en in een nog niet direct uit zijnd eindspel liet hij zich mat zetten. Dat was net wat teveel Tong

Ikzelf kreeg blijkbaar een theoriebeest tegen me. Mijn opzet scheen ooit door Wolfgang Uhlmann weerlegt te zijn. Ik zal mijn boekje eens er bij pakken, maar ja, weinig tegen te doen.

Het lijkt misschien een krappe overwinning, maar m.i. hebben wij niets kado gekregen en mocht HSV nauwelijks hopen op meer. Halverwege voorspelde in 5-3, met hoop op 5.5, maar daarbij had ik ook nog meer dan 0 voor mijzelf in gedachten Tong Stelling verkeerd ingeschat dus Glimlach

Diederik en Olivier mooie partijen trouwens! Diederik lijkt me virtueel over de 1800! Voor wat het waard is; maar een mooie gevoelsgrens natuurlijk.

27-03-2007 01:00 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Diederik Diederik is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 17-02-2004
aantal berichten: 74

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja, dat ging wel lekker ja. Ik kon het in het toreneindspel met 1 pion meer zelfs nog wat sneller uitmaken zo lieten toeschouwers Dilshad, Martin en Mark weten. Maar goed, ik zag een andere winst die gelukkig ook goed genoeg bleek.

Toen mijn tegenstander in tijdnoodfase een toren van g7 naar a6 speelde mocht ik fijn 2 minuten claimen die uiteindelijk niet nodig bleken. Opmerkelijk was wel dat de vriendelijke wedstrijdleider niet zo goed wist wat er moest gebeuren. Gelukkig wist onze eigen kenner Martin het hem in het regelement aan te wijzen Glimlach

Ik zag trouwens dat alle nederlagen van HSV een 4.5-3.5 zijn. Ze staan 6e maar hebben net zoveel bordpunten als de nummer 3.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Diederik on 27-03-2007 at 10:50.

27-03-2007 10:48 Diederik is offline Search for Posts by Diederik Add Diederik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Verschil is dat ze tegen ons géén invallers hadden, en de rest van het seizoen vaak meer dan één.

27-03-2007 10:54 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Klopt, hun gemiddelde rating was nu 1830, gelijk aan die van Rijswijk 2 (in deze ronde) en 11 punten meer dan wij zelfs. Alleen tegen Scheve Toren 2 hebben ze ook in hun basisopstelling kunnen spelen, de andere partijen hebben ze telkens met 1 of meerdere invallers moeten spelen.

In de laatste ronde moeten ze in de partij tegen RHC/Arena uitmaken wie er gaat degraderen, maar het zou me (mits ze in hun basisformatie op komen dagen) flink verbazen als HSV dat verliest en dus degradeert.
Dat even terzijde.

Want zoals ik net al mailde:

SUPERMOOI!! Op naar de kampioenswedstrijd!!Goed zo!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Marco on 27-03-2007 at 14:00.

27-03-2007 13:53 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Pomar is overigens (mijns inziens terecht) gedegradeerd nadat ze met 3,5-4,5 hebben verloren van RHC Arena.

Dat heeft nu 4 mp en staat 6e, HSV staat met 3 mp 7e.
Die ploegen treffen elkaar de laatste ronde en betwisten dus de 2e degradatieplek in deze subklasse.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

04-04-2007 19:35 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller