Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2006-2007 » DSC5 wint als ware kampioen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

DSC5 wint als ware kampioen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een kenmerk van echte kampioensploegen is dat ze slechte wedstrijden toch winnen. Zo zegt men weleens. Vanavond was het spelpeil bij DSC5 - Pomar 1 bedroefend, maar boekte het Delftse Studententeam een soepele 6½ - 1½ overwinning. Zo pakte het team de koppositie in klasse 1B weer terug van Rijswijk 2.

Met een heerlijke wokmaaltijd in de maag mochten we gaan schaken, in de wetenschap dat er op papier een enorm klasseverschil was. Wij hadden tot nu toe alles ruim gewonnen, terwijl Pomar stijf onderaan staat met louter nederlagen. Een makkelijk avondje dus!?

Bovengetekende zat op bord 1 en probeerde een nieuwe opening uit. Ik kreeg een stelling zoals ik die verwacht had, dus met zwart was ik tevreden. Naast mij offerde Rufael met wit een pion. Op zich tegen de Tijgerregels, maar hij had wel een enorme ontwikkelingsvoorsprong, dus ik was positief. Henrik op bord 3 kreeg een Sokolsky tegen, altijd schrikken. Hij pakte het positioneel aan, en leek met zwart op een klein voordeeltje te kunnen bogen. Seth daarnaast kende de opening niet, maar kwam toch heerlijk te staan.

Vervolgens bord 5, waar Mark op advies van Joram (hij scheen dat soort stellingen op internet goed te spelen of zo) een dameruil op d8 toeliet en aan het subtielere werk begon. Marco op 6 leek mij een typisch witvoordeeltje te hebben, maar niet meer. Olivier zat op zijn beurt aan bord 7 en het eerste wat ik van die partij gezien heb was een prinsheerlijke stelling voor zwart, voor Olivier dus. De rij werd gesloten door Diederik die (toen ik voor het eerst keek) slechts een miniem voordeeltje had (loper tegen paard). Maar al met al stond er eigenlijk niemand minder. Op schema voor de 8-0 dus ... ;-)

Helaas kwamen we toch op achterstand. Mark had subtieler gespeeld dan zijn tegenstander en stond duidelijk beter. Hij had bedacht dat hij g6 moest spelen om Pf5+ te voorkomen. Hij speelde g6 niet en verloor een pion. Hierna was het erg snel afgelopen. Gelukkig duurde deze misere echter niet heel lang. Seth had namelijk materiaal gewonnen: een dame en pion tegen toren en stuk, maar de zwarte pionnen leken rijp voor de sloop. Hij was snel klaar, dus zijn tegenstander zal het hem op het eind nog makkelijk gemaakt hebben.

Enige tijd later leek het ongeluk nogmaals toe te slaan. Olivier blunderde in totaal gewonnen stelling - naar later bleek halverwege een mat in 9 - een toren weg. In een oppervlakkige blik dacht ik nog wel remisekansen te zien, maar die omschakeling is altijd lastig. Verder vond ik Rufael's stelling naast mij langzaam verdacht worden. Hij speelde de traag, waardoor zijn tegenstander zijn achterstand in ontwikkeling ongedaan kon maken, zonder daarbij de gambietpion weer in te moeten leveren. Bij mij leek er een eindspel met een sterk stuk tegen een lange niet-promoveerbare pion aan te komen, dus ik ging maar eens een winstpoging zoeken.

Het ongeluk bleek echter sterk mee te vallen. Allereerst bleek Olivier nog wel erg goed te staan, wellicht zelfs objectief gewonnen, en na een onnauwkeurigheid van zijn te snel spelende tegenstander won hij. Ondertussen had ook Diederik gewonnen. Bij een afwikkeling had hij beter gerekend, want hij won een stuk en pion, waarop zijn tegenstander direct opgaf. Het werd snel 4-1, volgens mij won Marco. Hoe heb ik niet gezien.

Ook naast mij viel alles wel mee. Net toen ik dacht dat Rufael zelfs materiaal ging verliezen, moest ik even over mijn eigen stelling nadenken. Toen ik weer opkeek had hij een eindspel met een stuk meer. Dat hij dit stuk nog weggaf en een (pot?)remise pionneneindspel nog wist te winnen illustreert de kwaliteit van de match. Ondertussen had ik groot voordeel laten liggen, ondanks grootverbruik in tijd. Nadat - volgens mij - mijn tegenstander ook geen voordeel pakte was het volstrekt gelijk. Met nog slechts ruim een halve minuut voor mij nam hij remise, omdat het teamresultaat met de overwinning van Rufael rond was.

Enkele ogenblikken later moet Henrik er nog 6½-1½ van gemaakt hebben. Ook hier heb ik weinig gezien, behalve een positioneel gezien prima stelling. Wellicht dat een van de anderen nog een extra licht over de avond kan schijnen.

 DSC51828-Pomar 117246½-1½
1Martin Glimmerveen1882-Wouter van Markenstein1783½-½
2Rufael Mekuria1820-Perry van der Meer18301 - 0
3Henrik Tamerus1873-Felix Ferschtman17701 - 0
4Seth van der Vegt1858-Gerbrand Beekman17691 - 0
5Mark Versteegh1868-Vink C.16510 - 1
6Marco Anink1895-Frits Berendse16541 - 0
7Olivier Marincic1733-Vissers R.17631 - 0
8Diederik van Heijgen1697-Blaas C.15701 - 0


Aldus staan Rijswijk 2 en DSC5 nu beiden op kop met 10 matchpunten uit 5 rondes. Wij hebben echter 5 bordpunten meer dan Rijswijk 2. Winst in de laatste ronde voldoet voor het kampioenschap; als we zelf winnen van HSV 1 dan is een 4-4 gelijkspel ook voldoende. En wie weet, misschien maakt Rijswijk nog wel een misstap tegen de nummer 3, Promotie 4.

27-02-2007 02:00 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

wie de voorlaatste fout maakt wint vaak Draaiend hoofd Op naar de promotieklasse, mannen ! JAmmer dat olivier het mat in 9 (met alleen schaakjes en de eerste 5 deed hij ook nog) miste !

27-02-2007 10:47 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In een voor mij onbekende opening investeerde ik aanvankelijk veel tijd. Dit leverde zoals Martin al zegt een erg fijne stelling op; goede samenwerking stukken, ruimtevoordeel, witte konings stond onveilig. So far so good, helemaal toen ik de mogelijkheid kreeg om door een kleine combinatie mijn toren op de 2e rij te planten met een dubbele aanval. Met iets minder dan 10 minuten op de klok moest het wel uit te maken zijn....

Mijn dame jaagde de witte koning langzaam in de hoek, en onderweg kon ik 4 pionnetjes snoepen. Met nog een minuut of 5 speelde ik Td1....zie de stelling hieronder.



U ziet de mat in 4 in plaats van Td1 (de toren komt van d2) natuurlijk meteen ? Glimlach

Er zaten weinig dreigingen in van wit, maar het is wel handig om af en toe te kijken of je oppo nog wat grapjes heeft. Hij speelde direct Lh6+ dus, en na Kg8 volgde Txd1.

Ik was toen vooral nog bezig met mezelf afvragen waarom ik zoiets weggeef, toen langzaam aan het besef kwam dat ik niet slechter stond, en nog gewoon voor winst moest spelen! Fritz geeft wit een klein plusje maar ik was toch blij met de zwarte stukken; zwart heeft nog steeds aanval, de witte koning staat erg onprettig en ik kon a-tempo stukken ontwikkelen. Het vervolg was Dh3+ Ke2 Pf5 Lc1 Lh4 Dg1 en zo bereikte ik onderstaande stelling.



Na een blunder van wit kon ik het uitmaken en was ik blij dat aan het foutenfestival een einde was gekomen. Een partij vol fouten; 1 grote blunder, en 2 gemiste kansen die snel winst zouden brengen. Olivier gaat terug naar stap 4 (of 3 maar da rijmt nie ). Happy

In elk geval weer een mooie overwinning van het team, en als we die nonchalance en onnauwkeurigheden in de komende maanden eruit krijgen heb ik alle vertrouwen in de laatste 2 ronden!

27-02-2007 12:32 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het spelpeil was niet alleen bedroevend , de wijze waarop je dat woord schrijft ook, Martin Knipoog

Een paar aanvullingen echter:

Rufael had inderdaad een bizarre pot, maar won dat eindspel alleen maar omdat zijn tegenstanders het potremise-eindspel moest forceren bij de stand 4-1.

Diederik (met wit) speelde een eindspel met D+T+T+goede loper tegen slecht paard. Wat later waren de dames van het bord en had zwart een achtergebleven pion, waar Diederik op kon drukken...en hoewel zwart toen misschien iets forceerde dat nog sneller verloor, was het sowieso een kwestie van tijd.

Henrik had in het eindspel, bij die 4-1 stand dus, al een stuk meer, en wist, hoewel in tijdnood, zo snel te spelen dat hij niet alleen soepeltjes het eindspel uittikte, maar op het eind nog meer tijd had ook.

En ik? Ik had groot wit ruimte-voordeel en had een luxe-probleem, waardoor ik op 2 gedachten ging hinken: volle kracht aanvallen of ruimte-voordeel benutten.
Op zich stond hij zo passief dat dat zelfs kon, ware het niet dat ik 1 zetje te lang wachtte met ruilen van de witveldige lopers, waardoor hij er enigszins uitkwam.
Binnen 4 zetten had ik toen echter alsnog een pion gewonnen, en wat later vond hij het nodig een dame voor een toren te geven. Ach, andere varianten verloren ook materiaal. Kortom, hij heeft zo'n 4 zetten tussen gelijk en een klein plusje gehad, voor de rest stond ik zeer goed.

Conclusie: Henrik, Diederik, Seth en ik zijn nooit in de problemen geweest. Jij hebt ook nooit minder gestaan.
En Rufael, Olivier en Mark mogen wat minder tevreden zijn. Volgens mij is dat niet echt een wanprestatie.. Koel

NB: Oli, is de mat in 4 toevallig Qh3+, Kg1, Rg2+, Kf1, Qd3+, Qd3, Qxd3#? (Ik heb geen Fritz zoals bekend dus ben echt benieuwd of ik nu iets over het hoofd zie)

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 27-02-2007 at 15:27.

27-02-2007 15:23 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

NB 2: We staan nu inderdaad 5 bp voor op Rijswijk. Een surprise van Promotie tegen Rijswijk zou ons dan ook erg goed uitkomen, stel dat rijswijk dat verliest en wij van HSV winnen, dan zouden we in de laatste pot met maximaal 7-1 mogen verliezen...

Maar goed, dat is even hardop dromen. Glimlach

Bovendien (droom 2) kunnen we natuurlijk nog de beker winnen van beste externe team van de HSB 06-07! Ja! Draaiend hoofd

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

27-02-2007 15:34 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nou goed ik zal ook maar eens een klein fragmentje proberen, al is het allemaal uit mijn hoofd aangezien ik de partij op de club heb laten liggen Glimlach de zijvarianten is wat ik me er nog van herinner, dus of ze ook helemaal correct zijn... Glimlach



Felix Ferschtman - Henrik Tamerus
na 27 ...Tc8

28. Pbc5?
(mijn tegenstander gaf naderhand aan het verkeerde paard, dat klopt al staat zwart ook na bv: 28 Pdc5 Lxc5 29. Pxc5 e5! 30. Dd2 Pd7! 31. f4 exd4 32. exd4 Pxc5 33. dxc5 fantastisch:


bv 33. ...Te8!)

28 ..... Txd3!
29. cxd3 Dxa2
30. Da5 Db2
31. Tc3 h6
32. e4??




32 .... Lxc5!
33. dxc5? Txc5?
(33 .... d4! 34. Dxa6 dxc3 35. Dxc8+ Kh7 en c2 c1=D 0-1)
34. Txc5 Dd4+
35. Kg2 Dxc5
36. Dd8+ Kh7
37. e5 Pg8


en na wat pionnetjes van elkaar te hebben op gegeten:



en nog wat (a tempo) zetjes later stond het:



waarna wit het na Dg4+ op gaf

27-02-2007 16:44 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zoals ik zei, Henrik speelde ook een prima pot en is nooit in de problemen geweest Grijns

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

27-02-2007 17:07 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Het spelpeil was niet alleen bedroevend , de wijze waarop je dat woord schrijft ook, Martin Knipoog


Het was ongeveer 2 uur 's nachts en "a-tempo" geschreven Grijns

Quote

Originally posted by Marco
Conclusie: Henrik, Diederik, Seth en ik zijn nooit in de problemen geweest. Jij hebt ook nooit minder gestaan.
En Rufael, Olivier en Mark mogen wat minder tevreden zijn. Volgens mij is dat niet echt een wanprestatie.. Koel


Ik had het dan ook alleen over het spelpeil. Rufael offerde een pion, maar speelde vervolgens alsof het een slome drukstelling was. Ik had ook het gevoel dat hij ergens materiaal had moeten verliezen. Ik heb echter niet gezien hoe hij uiteindelijk dat stuk voor kwam, dus ook niet of dat al dan niet sound was. Olivier blunderde een toren weg. Dat hij dan nog goed staat zegt veel, maar ja, zijn tegenstander (en die van Henrik ook) speelde alles a-tempo. Mark vergat een zet te spelen die hij wel gepland had en ikzelf was niet scherp. In het middenspel had ik een pion kunnen winnen en ook later had ik veel beter kunnen blijven staan, in plaats van dat remise eindspel. Voor deze afwikkeling gebruikte ik echter veel tijd. Daarbij leed ik ook nog eens aan de kwaal die ik ken van Pieter Quist: een plan uitgebreid uitrekenen en een zet later hetzelfde nogmaals uitrekenen. Ik ben dus over de partij zelf niet echt tevreden. Tegen deze tegenstander, gemiddeld ruim 100 punten slechter, is het eigenlijk teveel vond ik vannacht. Bij een promotieklasser past meer stabiliteit, of hoe je het moet noemen. Maar, elk team heeft mindere dagen. En dan winnen, dat schijnt echte klasse te zijn, dat hoor ik tenminste altijd in die voetbal-kletspraat-programma's.

Quote

Originally posted by Marco
NB: Oli, is de mat in 4 toevallig Qh3+, Kg1, Rg2+, Kf1, Qd3+, Qd3, Qxd3#? (Ik heb geen Fritz zoals bekend dus ben echt benieuwd of ik nu iets over het hoofd zie)

Op Qf3 volgt Lxf3 en stukken in de doos! Gemeen
Het mat was (ik vond het bij de tweede(!) analyse pas na enkele minuten, nog vóór Richard en Olivier): Qh3+ Kg1 Tg2+ Kf1 Txh2+ Kg1 Tg2+ Kf1 Dxh1#

27-02-2007 18:29 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin

Quote

Originally posted by Marco
NB: Oli, is de mat in 4 toevallig Qh3+, Kg1, Rg2+, Kf1, Qd3+, Qd3, Qxd3#? (Ik heb geen Fritz zoals bekend dus ben echt benieuwd of ik nu iets over het hoofd zie)

Op Qf3 volgt Lxf3 en stukken in de doos! Gemeen
Het mat was (ik vond het bij de tweede(!) analyse pas na enkele minuten, nog vóór Richard en Olivier): Qh3+ Kg1 Tg2+ Kf1 Txh2+ Kg1 Tg2+ Kf1 Dxh1#


Bah, ik las je opmerking verkeerd. Dit lijkt me een neven-oplossing!? Hoe slecht zijn wij dan wel niet.
Edit: ik begin me af te vragen of wij misschien een iets andere stelling op het bord hebben gehad (met de witte Toren van a1 al - of foutief - op d1 bijv.) ... die van jou is nog iets makkelijker.. en hoe groot is de kans dat we twee van deze elementaire matten zo lang missen...

27-02-2007 18:34 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin

Quote

Originally posted by Martin

Quote

Originally posted by Marco
NB: Oli, is de mat in 4 toevallig Qh3+, Kg1, Rg2+, Kf1, Qd3+, Qd3, Qxd3#? (Ik heb geen Fritz zoals bekend dus ben echt benieuwd of ik nu iets over het hoofd zie)

Op Qf3 volgt Lxf3 en stukken in de doos! Gemeen
Het mat was (ik vond het bij de tweede(!) analyse pas na enkele minuten, nog vóór Richard en Olivier): Qh3+ Kg1 Tg2+ Kf1 Txh2+ Kg1 Tg2+ Kf1 Dxh1#


Bah, ik las je opmerking verkeerd. Dit lijkt me een neven-oplossing!? Hoe slecht zijn wij dan wel niet.


Het was inderdaad dus een mat in 8, en niet in 9 (martin en richard doen ook mee aan stap 4?Tong) ! Maar het had leuk geweest als ik minimaal 1 van de 2 had gezien. 0 is net wat weinig.

27-02-2007 18:47 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin

Quote

Originally posted by Marco
Conclusie: Henrik, Diederik, Seth en ik zijn nooit in de problemen geweest. Jij hebt ook nooit minder gestaan.
En Rufael, Olivier en Mark mogen wat minder tevreden zijn. Volgens mij is dat niet echt een wanprestatie.. Koel


Ik had het dan ook alleen over het spelpeil. Rufael offerde een pion, maar speelde vervolgens alsof het een slome drukstelling was. Ik had ook het gevoel dat hij ergens materiaal had moeten verliezen. Ik heb echter niet gezien hoe hij uiteindelijk dat stuk voor kwam, dus ook niet of dat al dan niet sound was. Olivier blunderde een toren weg. Dat hij dan nog goed staat zegt veel, maar ja, zijn tegenstander (en die van Henrik ook) speelde alles a-tempo. Mark vergat een zet te spelen die hij wel gepland had en ikzelf was niet scherp. In het middenspel had ik een pion kunnen winnen en ook later had ik veel beter kunnen blijven staan, in plaats van dat remise eindspel. Voor deze afwikkeling gebruikte ik echter veel tijd. Daarbij leed ik ook nog eens aan de kwaal die ik ken van Pieter Quist: een plan uitgebreid uitrekenen en een zet later hetzelfde nogmaals uitrekenen. Ik ben dus over de partij zelf niet echt tevreden. Tegen deze tegenstander, gemiddeld ruim 100 punten slechter, is het eigenlijk teveel vond ik vannacht. Bij een promotieklasser past meer stabiliteit, of hoe je het moet noemen. Maar, elk team heeft mindere dagen. En dan winnen, dat schijnt echte klasse te zijn, dat hoor ik tenminste altijd in die voetbal-kletspraat-programma's.


Ok, jij bent dus ook niet tevreden. Maar dan zijn het dus 4 van de 8 die niet alleen nooit in de problemen zijn geweest maar ook best te spreken zijn over hun eigen spel. Niet schitterend, maar wel precies wat nodig was tegen deze tegenstander, en zonder ooit in gevaar te komen.

4 van de 8 is misschien iets meer dan gemiddeld (minder dan 2 vd 8 die ontevreden zijn, dat is echt een topdag!),
maar dat zou ik gemiddeld gezien niet als bedroevend betitelen...

Op zich natuurlijk schitterend trouwens dat we met 6,5 - 1,5 winnen en uitgebreid beredeneren hoe het beter gekund had, wat er verkeerd ging enz.

Hoe bedoel je luxe-probleem? Koel

- Stel je voor dat je speler bent van Pomar en je kijkt op dit forum. Je bent net met 6,5-1,5 afgemaakt, en dan lees je over hoe ontevreden DSC wel niet is, en over hun wanprestatie. Ik denk dat die jongens dit maar beter niet kunnen lezen, anders houden ze meteen op met schaken. Lach -

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 27-02-2007 at 18:51.

27-02-2007 18:50 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

*Grinnik*

1.P-Q4-Sf6 2.c4 P-K3 3.Pc3 Fb4 4.Qc2

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

27-02-2007 18:50 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra
*Grinnik*

1.P-Q4-Sf6 2.c4 P-K3 3.Pc3 Fb4 4.Qc2


??

Quote

Originally posted by Marco
Ok, jij bent dus ook niet tevreden. Maar dan zijn het dus 4 van de 8 die niet alleen nooit in de problemen zijn geweest maar ook best te spreken zijn over hun eigen spel. Niet schitterend, maar wel precies wat nodig was tegen deze tegenstander, en zonder ooit in gevaar te komen.

Idd, ik ben niet echt tevreden, maar ook weer niet ontevreden. Ik speelde immers een opening (en dus een type stelling) voor het eerst. Ik was echter niet scherp. Tegen deze tegenstanders - geen gebrek aan respect: kijk naar de kille ratingcijfers - was het voldoende; zeker omdat een aantal van ons wél echt een puike partij afleverden.
Misschien was het meer dat ik dit spel niet zo zie zitten tegen Rijswijk :-)

Quote

Originally posted by Marco
- Stel je voor dat je speler bent van Pomar en je kijkt op dit forum. Je bent net met 6,5-1,5 afgemaakt, en dan lees je over hoe ontevreden DSC wel niet is, en over hun wanprestatie. Ik denk dat die jongens dit maar beter niet kunnen lezen, anders houden ze meteen op met schaken. -


Tsja, ik ben erg tevreden met het resultaat! Voor het seizoen had ik wel hoge verwachtingen, maar niet dat we nu 31 bordpunten zouden hebben! Echter, halverwege de wedstrijd was ik er niet helemaal gerust op. En tegen de hekkensluiter is dat net niet wat je wilt. Hou er verder rekening mee dat ik jou partij bijvoorbeeld helemaal niet gezien heb (alleen de stelling na Pa3, waarna ik het niet bijzonder vond); en ik het verslag 2 AM postte :-)
Al met al, na het zien van meer info, heb je denk ik gelijk dat het allemaal wel meeviel.

27-02-2007 19:27 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nog even over mijn partij: ik heb zo'n 5 zetten lang geen voordeel gehad en wellicht een miniem minnetje.
De stelling met Pa3 zat middenin die 5 zetten Glimlach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 28-02-2007 at 17:35.

28-02-2007 17:35 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

op naar de titel, mannen ! Ja!

05-03-2007 14:10 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik stem voor!

05-03-2007 15:52 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin

Quote

Originally posted by René Torenstra
*Grinnik*

1.P-Q4-Sf6 2.c4 P-K3 3.Pc3 Fb4 4.Qc2


??



Gisteren even uitleg gevraagd en het blijkt een grap te zijn. De schrijver spot met het door elkaar heen gebruiken van de engelse en nederlandse notatie voor stukken.

06-03-2007 14:26 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo

Quote

Originally posted by Martin

Quote

Originally posted by René Torenstra
*Grinnik*

1.P-Q4-Sf6 2.c4 P-K3 3.Pc3 Fb4 4.Qc2


??



Gisteren even uitleg gevraagd en het blijkt een grap te zijn. De schrijver spot met het door elkaar heen gebruiken van de engelse en nederlandse notatie voor stukken.


Mix van oud-Engelse notatie en moderne notatie in Nederlands, Engels, Duits en Frans en toch herkent iedereen het Nimzo-Indisch. Grijns

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

07-03-2007 01:37 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller