Delfts Schaakforum » DSC Forum » Clubblad » Deadline Trivi(t)aal 1 maandag 12 maart
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Deadline Trivi(t)aal 1 maandag 12 maart Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nadat bijna anderhalf jaar geleden het laatste AxiomA is uitgekomen is er zicht op een opvolger: Trivi(t)aal. Drijvende krachten achter dit nieuwe intiatief zijn Bart Meulemans, René Poots en Herman Zonderland.

Trivi(t)aal kan het best getypeerd worden als een nieuwsbrief, dus doelstelling en format zijn duidelijk anders dan u van AxiomA gewend bent: niet langer uitgebreide analyses, achtergrond- en sfeerverslagen, columns en dergelijke, maar vooral korte wedstrijdverslagen, uitslagen en een agenda. Basisinformatie verstrekken aan internetlozen is het devies.

U kunt kopij mailen naar redactie@delftseschaaksite.nl

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Ted on 10-03-2007 at 11:25.

22-02-2007 16:08 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Geen partijanalyses gewenst?
Ik zeg niet direct dat ik dat in wil dienen, maar het lijkt mij nou juist dat dat (en columns) nu net het leukste aan de Axioma was.

22-02-2007 20:34 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In principe geen partijanalyses. Om allerlei redenen, bijvoorbeeld dat er veel meer wisselwerking is op de website: mensen kunnen reageren op een analyse, met varianten of ideeën komen, enz...
Met de nieuwsbrief kan dit niet.

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

22-02-2007 23:19 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Iets meer uitleg voor wie wil meewerken/helpen met de nieuwsbrief. Wat hebben we nodig?


Redacteur: Verantwoordelijk voor het selecteren van het binnengekomen materiaal (en het overtuigen van mensen om dat materiaal te leveren): het 'maken' van de Nieuwsbrief dus. Voor die taak zijn minimaal twee en liefst drie of vier mensen (redactie) nodig die om beurten een volledige Nieuwsbrief maken. Bij vakantie, te druk, ... kan er makkelijk iemand anders overnemen. Het is zeker niet de bedoeling dat deze taak vele uren per Nieuwsbrief kost.


Materiaal : columns, limericks, tekeningen. Dingen die niet op de website staan. Hier bedoelen we niet analyses (zie o.a. de pareltjes van Joram): die komen veel beter tot hun recht op de website.


Iedereen die wil meewerken of ideeën heeft kan Corniel Nobel, Herman Zonderland of Bart Meulemans aanspreken. Mailen mag ook: redactie@delftseschaaksite.nl

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

04-03-2007 22:27 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hoe strak ligt die deadline? Heb een erg mooi concept voor een presentatie die ik in het Italiaans moet geven en (mede) gaat over schaken, die wil ik dan ook in het weekend in het Nederlands uitwerken voor Trivi(t)aal, maar of dat dit weekend lukt is een beetje de vraag...

Dus een week later, is de deadline dan echt gesloten? Draaiend hoofd

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

08-03-2007 20:35 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zover ik weet is de deadline zelfs zo strak dat de kopij voor 12.00 uur binnen moet zijn, opdat de nieuwsbrief er 's avonds ligt.

__________________
www.zonderland.nl Prodent

09-03-2007 09:55 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor zover ik weet ligt ie er een week later.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

09-03-2007 13:35 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik wil jullie adviseren de deadline "no matter what" te handhaven, da's wel zo lekker rustig. Als het Marco niet lukt is-ie mooi op tijd voor de volgende Grijns

Maar het is aan jullie, natuurlijk Tong

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

09-03-2007 18:06 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dank je voor het advies, René, en dat zijn we ook van plan. Het is al erg genoeg dat we geregeld maar wat met houtjes schuiven, als we dat ook nog met deadlines zouden doen ... Lach

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

10-03-2007 18:01 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hoeveel tijd laten wij tussen deadline en publicatie zitten?
Met een goed format moet 6 uur of anders hoogstens 18 uur voldoende zijn. En als het 18 of 24 uur moet zijn, dan zou de deadline b.v. zondagavond 24.000 uur, of nog beter 18.00 uur moeten zijn! En dus niet op maandag, want een week lijkt me wat veel voor de opmaak, zeker als we nog een beetje actueel willen zijn.

__________________
www.zonderland.nl Prodent

10-03-2007 21:35 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik denk dat we niet moeten proberen om voor de eerste editie dergelijke ambities te hebben. Het is allemaal nieuw. Voor de edities er na kan dat natuurlijk prima.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

11-03-2007 02:25 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zeg maar zo: een goed begin is het halve werk!

11-03-2007 12:14 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Artikel is opgestuurd, zowaar een keer iets op tijd af! Grijns

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

11-03-2007 17:27 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller