Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2006-2007 » Interne competitie (11): Weinig verschuivingen in de top
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (11): Weinig verschuivingen in de top Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de elfde ronde van de competitie is weinig veranderd in de top van de ranglijst. De hoogstgeplaatste spelers deelden het punt, of waren niet aanwezig.

Het duel tussen Gert Legemaat en Arend van Dop werd remise. Arend leek wat beter uit de opening te zijn gekomen, maar Gert hield de boel goed bij elkaar. Ook Kees van der Meer kwam niet tot winst. De clubkampioen stond een half punt af tegen Rufael Mekuria.

Bob Voogt en Joram op den Kelder deden de beste zaken. Bob versloeg Cees Huygen, terwijl Joram Pieter Goossens aan de zegekar bond.

Uitslagen
 wit zwartuitslag
1Gert Legemaat-Arend van Dop½-½
2Kees van der Meer-Rufael Mekuria½-½
3Bob Voogt-Cees Huygen1-0
4Pieter Goossens-Joram op den Kelder0-1
5Joost Michielsen-Jan-Peter van Zandwijk1-0
6Hora Vlam-Jan van de Donk1-0
7Dolf Beltz-Pieter Buzing½-½
8Richard Oranje-Kees Korving1-0
9Frans Palm-Theo Rekveldt1-0
10Rick Plomp-Koert ter Veen0-1
11Dilshad Ramadan-Igor Babic1-0
12Olivier Marincic-Frank van Zutphen0-1
13Kees Venema-Jack Duijvestijn0-1
14Paul van Riet-Bart Vlaslom0-1
15Mark Versteegh-Simon Broos0-1
16Jan-Pieter de Vries-Diederik van Heijgen½-½
17Pieter Quist-Roel Visser½-½
18Bert Zwemstra-Antoon Frehe½-½
19Steven van der Weele-René Torenstra0-1
20Dolf Mulder-Ernst Hanewald0-1


De stand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

09-01-2007 02:08 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page



Na een fout van zwart kreeg ik een toren, en in het eindspel wist ik in bovenstaande stelling een van de weinige verliezende varianten uit te kiezen. Jammer, maar verder een leuke pot gespeeld.

09-01-2007 02:27 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Eindspel?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

09-01-2007 07:53 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

het late middenspel, zo beter?

09-01-2007 17:30 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Maar welke variant verkoos je hier dan oli4?

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

09-01-2007 17:44 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met nog een minuut of 6 op de klok speelde ik Txe5 met het idee om zwart de laatste counterkansen te ontnemen. Wit staat dan nog steeds gewonnen, maar ik wist nog een paar van dat soort zetten te produceren waarmee ik zwart hielp aan tegenkansen (die Frank natuurlijk niet onbenut liet).

09-01-2007 19:22 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo


Na een fout van zwart kreeg ik een toren, en in het eindspel wist ik in bovenstaande stelling een van de weinige verliezende varianten uit te kiezen. Jammer, maar verder een leuke pot gespeeld.


Gokje:
Txe5-Dxe5
c6-Dxa1
Pe1-Dxe1
Kg2-Df1
Kg3-Tf3
Kh4-Dh3
Kg5-Dg4
mat

09-01-2007 20:15 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Oh iets minder dramatisch blijkbaar, maar het begin had ik in ieder geval goed! Tong

09-01-2007 20:16 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Het is nog vroeg! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In mijn partij tegen koert stelde ik vlak voor het eindspel remise voor. Het antwoord van Koert was;"het is nog vroeg"!. Red Face Had ik maar goed geluisterd want ik was iets te snel met dame afruil waardoor ik mij twee verbonden vrijpionnen liet splitsen en daarmee één in de aanbieding deed, en de partij was afgelopen. Frons Natuurlijk heeft Koert nog veel gezien....waarschijnlijk.!!!

09-01-2007 20:38 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page


Beltz - Buzing, na 26. Dd1-d3

Ik had Dolf sinds de opening al in de tang en dacht nu te kunnen toeslaan. Het moet even nauwkeurig, want na 26. ... Txf1+ 27. Kxf1 (27. Dxf1? Tc1 28. Ld1 Dd2 -+) Tc1+ 28. Ld1 heb ik geen goede manier om de gepende loper te winnen (zoals Dd2). Als je echter Rybka of Fritz heet dan is het simpel: 28. ... Le3!! dreigt mat op f2 en 29. De2 Txd1+! gaat ook mat. Maar dat zag ik dus niet en ik koos voor de menselijke methode: Dd2 mogelijk maken of Ld1 onmogelijk maken.
26. ... T8c3
Na 27. Db5 volgt 27. ... Txf1+ 28. Kxf1 Tc1+ of 28. Dxf1 Tc1 29. Ld1 Dd2 -+. Na 27. De2 volgt 27. ... Txf1+ 28. Kxf1 Tc1+ 29. Kf2 Tc2 -+
Dolf kwam echter met het licht wanhopige, doch niet kansloze 27. Dxc3! Txc3 28. Lxd5
Alles wint voor zwart natuurlijk: Dxa4, Dd2 of De2; kies maar uit. Met nog een half uur op de klok en in zeer ontspannen gemoedstoestand besluit ik het echter direct af te maken (ahum):
28. ... Le3+? 29. Kh1 Df2?? 30 Txf7!
En nu moest ik mijn dame geven! Het eindspel met drie pionnen minder was kansloos verloren, maar op het moment dat Dolf promoveerde (of beter gezegd: zijn pion) vielen beide vlaggen. Remise dus.

09-01-2007 22:22 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller