Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2006-2007 » Interne competitie (10): Koplopers winnen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (10): Koplopers winnen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de tiende ronde lieten de favorieten geen steken vallen. Chiel van Oosterom versloeg Kees van der Meer. Kees brak te actief het centrum open, om vervolgens zijn eigen koningsstelling opengebroken te zien worden door Chiel. Gert Legemaat versloeg Hora Vlam. Hoewel het materieel gezien lang in evenwicht was, had Gert duidelijk actievere stukken en minder zwaktes.

Arend van Dop versloeg met de witte stukken Bob Voogt, en stijgt daardoor naar de vierde plaats. Knappe overwinningen waren er van Naomi Snikkers (tegen Dishad Ramadan), Lito van Reede (tegen Jack Duijvestijn) en Ben Sedee (tegen André van der Weide).

Uitslagen
 wit zwartuitslag
1Chiel van Oosterom-Kees van der Meer1-0
2Gert Legemaat-Hora Vlam1-0
3Arend van Dop-Bob Voogt1-0
4Joram op den Kelder-Dolf Beltz1-0
5Arno Wiersma-Pieter Goossens0-1
6Pieter Buzing-Richard Oranje½-½
7Cees Huygen-Edgar Huisman1-0
8Roland ten Have-Adriaan ter Mors1-0
9Willem-Jan van den Broek-Theo Rekveldt1-0
10Jan van de Donk-Coen Leentvaar1-0
11René van Alfen-Bart Meulemans½-½
12Jaap Flohil-Gerard Bilars1-0
13Dilshad Ramadan-Naomi Snikkers0-1
14Albert Kemeling-Frans Palm0-1
15Lito van Reede-Jack Duijvestijn1-0
16Kees Korving-Rick Beekenkamp1-0
17Rob Scherpenisse-Rob Smits0-1
18Igor Babic-Kees Venema1-0
19Aad de Jong-Rick Plomp0-1
20Simon Dirkse-Paul van Riet1-0
21Leo Zuijdgeest-René Poots0-1
22Jan-Pieter de Vries-Bert Zwemstra1-0
23Simon Broos-Dolf Mulder1-0
24André van der Weide-Ben Sedee0-1
25Antoon Frehe-René Torenstra1-0
26Ernst Hanewald-Frans Smit½-½
27Gabe Hoekstra-Steven van der Weele0-1


De stand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

12-12-2006 01:44 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

In de stand na de 10e ronde ... Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

staat I. Babic bovenaan met 10 gespeelde partijen en 65%, dan komt er een hele tijd niets, dan K. van der Meer met 10 en 50%, op de voet gevolgd door B. Zwemstra met 10 en 40%, waarna J. op den Kelder met 9 en 67% een groep achtervolgers leidt ...

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

12-12-2006 09:42 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Geen eitje Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn partij tegen Aad was er een van pas op voor onderschatting. Aad speelde met wit een prima partij en stond na de opening minstens gelijk. Een grapje in het middenspel kostte hem een vol stuk. Overmoedig als ik was kon ik dat later weer inleveren. Jammer dat hij in het eindspel zijn toren en dame in lijn van mijn juiste loper zette wat ik niet ongestraft mocht laten. Hij gaf dan ook direct op. Leuke pot met een minder leuk eind voor Aad. Red Face Maar het was zeker geen eitje!

12-12-2006 18:59 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Rufael Rufael is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 12-12-2006
aantal berichten: 3

Big Grin Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Prodent Prodent Prodent Prodent

ik ben zonder te spelen van plaats 27 naar plaats zes gegaan ! toch wel leuk systeem dat keizer.............
ik kon mezelf niet eens vinden in de ranglijst
speelde wel extern en ik kreeg dus een hogere vergoeding! Die Roland doet het ook niet slecht trouwens ! hoop binnenkort op een match tegen een DSC topper,moet ik arno ook maar even lief aankijken Rolt met ogen

ik ben iniedergeval dik tevreden!

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Rufael on 12-12-2006 at 19:19.

12-12-2006 19:17 Rufael is offline Send an Email to Rufael Search for Posts by Rufael Add Rufael to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik speelde tegen Antoon Frehe. Het was een spannende pot, waarin hij in de Sveshnikov met Wit het voordeel aan Zwart liet na Pxc6 en a3.
Ik sprong iets te gretig op de aanvalstrein, en Fritz lacht in zijn vuistje als hij het ziet, maar achter het bord was het zeer ingewikkeld.
Ik investeerde een aantal pionnen, maar de pointe van de aanval bleek niet te werken, en dat zag ik te laat. Hora, naast mij, gaf achteraf ook de variant aan die niet bleek te werken, dus hij had het ook niet gezien. Hora had het denk ik te druk met het keepen tegen Gert om goed te kunnen kijken.
Aan het einde van de partij miste ik eerst eeuwig schaak en daarna zelfs de winst, maar dat zou niet terecht zijn geweest, daar Antoon de gehele partij gewonnen heeft gestaan. 1-0 dus. Leuke pot, en ik hoop dat ik niet te laag sta om meer van dit soort partijen te krijgen.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

13-12-2006 19:15 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Trouwens, Antoon, terwijl ik hem invoer in Chessbase zie ik ineens een foto verschijnen boven de notatie. Je stond zelfs al op mijn computer! Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

13-12-2006 19:19 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Antoon Frehe Antoon Frehe is a Male
webcommissie




geregistreerd: 08-02-2006
aantal berichten: 109

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Maar is het misschien zo dat ChessBase de namen van spelers onder de oppervlakte checkt met de spelersdatabase van ChessBase in Duitsland? Daar heb ik mijzelf voor de lol ooit eens ingezet, inclusief foto. Veiligheidshalve heb ik mijn rating toen maar achterwege gelaten.

__________________
Ignorance and envy will fuel rumors that get repeated until they morph into common knowledge. (dilbert)

14-12-2006 10:30 Antoon Frehe is offline Send an Email to Antoon Frehe Homepage of Antoon Frehe Search for Posts by Antoon Frehe Add Antoon Frehe to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller