Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2006-2007 » Interne competitie (8): Leo Hofland verslaat Gert Legemaat
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (8): Leo Hofland verslaat Gert Legemaat Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Leo Hofland boekte een knappe overwinning op Gert Legemaat, en klom daardoor naar de derde plek op de ranglijst. Kees van der Meer, die remise speelde tegen Hora Vlam, ligt hem nog een neuslengte voor. Koploper Chiel van Oosterom kwam niet in actie.

Er waren ook een paar verrassende resultaten in de achtste ronde. Zo boekte Adriaan ter Mors een knappe overwinning op René van Alfen. En Rick Beekenkamp versloeg met de witte stukken Bart Vlasblom. Laatstgenoemde debuteerde in de interne van dit seizoen, en hij was niet de enige. Ook Michiel de Kreek, Henrik Tamerus en Stefan Pröbsting speelden hun eerste partij.

Uitslagen
 wit zwartuitslag
1Leo Hofland-Gert Legemaat1-0
2Kees van der Meer-Hora Vlam½-½
3Kim Meulenbroek-Joram op den Kelder½-½
4Ted Barendse-Cees Huygen1-0
5Johan van de Pol-Walter Anema0-1
6Theo Rekveldt-Rufael Mekuria0-1
7Frans Palm-Edgar Huisman0-1
8René van Alfen-Adriaan ter Mors0-1
9Annamaria Dokman-Roland ten Have½-½
10Michiel de Kreek-Henrik Tamerus0-1
11Gerard Bilars-Albert Kemeling½-½
12Bart Meulemans-Paul van Riet1-0
13Rick Beekenkamp-Bart Vlaslom1-0
14Igor Babic-Jack Duijvestijn0-1
15René Poots-Dilshad Ramadan0-1
16Diederik van Heijgen-Simon Dirkse1-0
17Herman Zonderland-Olivier Marincic0-1
18Kees Korving-Pieter Quist1-0
19Rob Smits-Mark Versteegh1-0
20Dolf Mulder-Bert Zwemstra½-½
21Antoon Frehe-Leo Zuijdgeest0-1
22Roel Visser-Jan-Pieter de Vries0-1
23Stefan Pröbsting-Rob Scherpenisse0-1
24Steven van der Weele-Jan Swart1-0
25Ernst Hanewald-Simon Broos0-1
26René Torenstra-Gabe Hoekstra1-0


De stand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

28-11-2006 03:24 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na een zwaarbevochten overwinning ben ik gezakt van 89 naar 90 Grijns Gekke kerstman

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

28-11-2006 09:41 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn tegenstander speelde met wit te passief. Na 1. e4 c5 2. Pf3 e6 3. Pc3 Pc6 4. d3 (d4 is scherper) d5 5. ed5 ed5 6. d4 Pf6 7. h3 vond ik Pe4 een actieve voortzetting. Dreigt te slaan op c3, en Px lijkt niet lekker vanwege dxe4 en knol op f3 moet wieberen en d4 hangt. Actief is het Pe4 zeker, of het helemaal goed is betwijfel ik. Wit reageerde echter met 8. Lf4 dus na Pxc3 9. bxc3 c4 vond ik mn stelling wel prettig. In het verloop van de partij speelde wit een paar mindere zetten, en was het gauw over.

28-11-2006 10:08 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra
Na een zwaarbevochten overwinning ben ik gezakt van 89 naar 90 Grijns Gekke kerstman


Dat einde van je partij was leuk om te zien Grijns Komt ie nog....?

28-11-2006 12:32 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra
Na een zwaarbevochten overwinning ben ik gezakt van 89 naar 90 Grijns Gekke kerstman


En dat kan ik ook nog verklaren! Er zijn namelijk 3 spelers (boven je) bijgekomen in de lijst, dus per saldo ben je 2 plaatsen gestegen!

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

28-11-2006 13:40 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo

Quote

Originally posted by René Torenstra
Na een zwaarbevochten overwinning ben ik gezakt van 89 naar 90 Grijns Gekke kerstman


Dat einde van je partij was leuk om te zien Grijns Komt ie nog....?


René Torenstra - Gabe Hoekstra DSC Intern 2006 ( 8 )

Stelling na de elfde zet van Wit.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

28-11-2006 13:48 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Diederik Diederik is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 17-02-2004
aantal berichten: 74

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Is dat nog theorie?

28-11-2006 14:11 Diederik is offline Search for Posts by Diederik Add Diederik to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

11 zetten mat, een record? Er zijn snellere manieren maar dan moet de tegenstander wel heel erg hard meewerken (...)

28-11-2006 14:24 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
11 zetten mat, een record? Er zijn snellere manieren maar dan moet de tegenstander wel heel erg hard meewerken (...)


Records

Het is een halve zet eerder dan Simon Broos. Dus als René hem inlevert wel: Aanmelden.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

28-11-2006 15:15 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Paul Koppens Paul Koppens is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 10-02-2005
aantal berichten: 62

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jullie boffen dat ik geen lid ben. Ik zou alle records in handen krijgen op grond van obscure en zeer slechte partijen die ik decennia geleden gespeeld heb. Grijns

28-11-2006 20:46 Paul Koppens is offline Send an Email to Paul Koppens Search for Posts by Paul Koppens Add Paul Koppens to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Paul Koppens
Jullie boffen dat ik geen lid ben. Ik zou alle records in handen krijgen op grond van obscure en zeer slechte partijen die ik decennia geleden gespeeld heb. Grijns


Vroeger telt niet Paul Tong Gewoon lid worden en nieuwe records maken! De HSB heeft ook zo'n recordlijst, dus je kan elke club in de HSB uitzoeken.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

28-11-2006 21:14 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Paul Koppens
Jullie boffen dat ik geen lid ben.


Nee, dat is pech. Elk lid is bij ons welkom! Knipoog

En zoals Arno al zei: alleen records behaald voor/bij DSC als DSC-er tellen...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

28-11-2006 21:18 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller