Delfts Schaakforum » Overig » Het koffiehuis » File sharing op het internet
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

File sharing op het internet Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het gevecht omtrent het vrij uitwisselen van bestanden lijkt weer te zijn opgelaaid. Dit keer zijn het gek genoeg niet de platenmaatschappijen in de aanval, maar Kazaa versus Morpheus. De mensen van Sharman Networks Ltd (de huidige eigenaren van de FastTrack technologie die wordt gebruikt voor het uitwisselen) zijn er kennelijk in geslaagd om gebruikers van Morpheus, het alternatieve programma voor hetzelfde netwerk, te weren. Verder loopt er nog een onderzoek naar recente DOS aanvallen op de servers van MusicCity.

Quote

van de site van MusicCity
These attacks have forced us to more quickly deploy our new software product in order to allow you to bring the largest p2p community back together. Since it appears that the attack on your computers came from the closed proprietary FastTrack-Kazaa software, we have opted not to continue with this p2p kernel. We believe it to have the ability to access your computer at will and change registry settings. In addition, we remain committed to NOT bundling any spy ware with our product.
De preview van het nieuwe Morpheus programma wordt inmiddels verspreid, en maakt in plaats van FastTrack gebruik van het gnutella netwerk.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

03-03-2002 14:17 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat raad jij me trouwens aan als alternatief voor KazaA?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

21-03-2002 11:43 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als je met de bovengenoemde 'verborgen functionaliteiten' van Kazaa geen moeite hebt, dan is het waarschijnlijk de beste. Maar als je net als ik er niet zo van houdt om spyware op je computer te hebben of deel te nemen aan DOS aanvallen, dan zijn er zat alternatieven.

Momenteel gebruik ik de nieuwe Morpheus interface. Maar eigenlijk is dat - kwam ik later achter - Gnucleus in een ander jasje. De performance ervan is minder dan van FastTrack, maar al een heel stuk beter dan bijvoorbeeld BearShare. Dat komt vooral doordat Gnucleus in tegenstelling tot BearShare in staat is om bestanden in stukjes van verschillende bronnen binnen te halen.

Nou heb ik me gisteren laten vertellen dan Imesh een veel kleinere impact heeft op de performance van je computer en internetverbinding, maar ik heb nog niet de kans gezien om het te proberen.

Verder heb ik nog een bescheiden lijst van links naar File Sharing sites aangelegd. Misschien kun je daar nog wat ideeen opdoen. Knipoog

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

21-03-2002 12:15 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nou, Imesh wordt het in elk geval niet. McAfee virusscan ging luidruchtig mopperen over exploits enzo.

Ik sta op het punt Gnucleus maar eens te proberen. No spyware, en source included. klinkt goed.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

09-04-2002 17:52 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Isis Isis is a Female
actief DSC-lid




geregistreerd: 12-03-2002
aantal berichten: 76

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn virusscanner deed inderdaad vreemd bij Imesh. Gemeen

WinMX is trouwens een erg slecht programma, = niet aan te raden. Want daar kun je niet een file, die meerdere mensen bezitten in een keer downloaden. Frons

Trouwens, Napster en LimeWire wil je ook niet hebben. Werken niet(/niet goed)

Morpheus en Kazaa blokkeren bij mij om de 1 minuten (waarom weet ik ook niet) Verward Ik gebruik Kazaa nu, maar als er een beter alternatief is, wil ik die graag horen Draaiend hoofd

09-04-2002 18:23 Isis is offline Send an Email to Isis Search for Posts by Isis Add Isis to your Buddy List Add Isis to your Contact List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Spyware Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ondanks het feit dat Kazaa op haar site beweert dat men de privacy van gebruikers respecteert, heeft CNET besloten om Kazaa Media Desktop niet langer aan te bieden omdat het 'in strijd met het beleid op softwarebundeling' zou zijn.

Quote

Deze software zou op afstand geactiveerd kunnen worden om een eigen 'distributed computing'-netwerk te vormen. De gebundelde computerkracht zou volgens Zdnet aan derden worden doorverkocht.
Weer een overwinning voor de Spyware haters. Grijns

Zie ook het artikel bij nu.nl.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

10-04-2002 11:15 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Kazaa Lite Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik loop net tegen Kazaa Lite aan.

Zo te zien hebben ze cydoor er nog niet uit kunnen werken - 'cd_clint.dll' is helaas nog aanwezig. Maar het is in elk geval al een heel stuk minder rotzooi, het en lijkt verder goed te werken. Tevreden Bovendien kan ik die dll tegenwoordig apart blokkeren met de nieuwe zonealarm. Als dat werkt tenminste. Draaiend hoofd

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

11-04-2002 22:17 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En het gaat maar door he. Nu zijn ze audiogalaxy aan het 'aanpakken'. Sommige mensen denken kennelijk nog steeds dat de illegale uitwisseling van bestanden kan worden voorkomen met dit soort acties. Ach ja.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

28-05-2002 14:52 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Isis Isis is a Female
actief DSC-lid




geregistreerd: 12-03-2002
aantal berichten: 76

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zijn zeker mensen die niets beters te doen hebben Grijns
als ze alle filesharing programma's aan willen pakken, zijn ze nog wel even bezig Lach Rofl

29-05-2002 11:35 Isis is offline Send an Email to Isis Search for Posts by Isis Add Isis to your Buddy List Add Isis to your Contact List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hm, in Denemarken is de zogenaamde Danish anti-piracy group begonnen met het versturen van rekeningen aan Kazaa gebruikers (sommigen duizenden Euro's). Degenen die de rekening niet betalen wacht een proces. Huil 2

Zou deze aanpak dan gaan werken? We houden U op de hoogte.

http://digitalmass.boston.com/news/2002/...nti_piracy.html

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

28-11-2002 12:30 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

HILVERSUM - Op verzoek van de Amerikaanse douane heeft de opsporingsdienst FIOD-ECD woensdag op twintig plaatsen in Nederland invallen gedaan. Het ging om een actie tegen het illegaal verspreiden van software. De invallen gebeurden onder meer in studentenhuizen in Enschede, Utrecht, Delft en Groningen. Dat meldde het NOS Journaal woensdagavond.


http://nu.nl/news.jsp?n=311948&c=50

Heeft iedereen alles nog? Lach Altijd grappig dit soort akties... en dan maken ze er natuurlijk allemaal heel veel ophef over. Natuurlijk zal dit waarschijnlijk geen invloed hebben op de verspreiding van software, maar ze doen in elk geval iets.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

22-04-2004 07:45 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Klinkt niet best allemaal...
Maar ze zoeken ongetwijfeld naar mensen die sharen, of?

22-04-2004 09:29 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zou me er niet druk om maken Glimlach
Overigens gebruik ik geen van die genoemde programma's meer sinds de kwestie met Kazaa.
En al die programma's hebben wel wat vreemds. Is het niet SpyWare, dan weet je toch niet wat het doet.
Ik heb een registry scan programma draaien op de achtergrond, die me laat weten wat er naar de registry weggeschreven wordt. En dat is meer spul en vreemder dan je denkt.

Het alternatief? De nieuwsgroepen. Dat werkt voor mij uitstekend. Nu moet ik zeggen dat ik niet vaak MP3 of iets dergelijks nodig heb, maar wanneer dat zo is (voor de band) is een verzoekje in alt.binaries.audio.lossless voldoende om het in goede kwaliteit te krijgen Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

22-04-2004 09:50 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik liep tegen nog iets anders aan: van de week had ik mIrc voor het eerst gebruikt.
Terwijl dat programmaatje in een noodtempo Finding Nemo aan het downloaden is, valt me op dat mijn machine wat traag is.
Ik open mijn firewall, en wat blijkt?
Er zijn drie nieuwe rules toegevoegd, vijf minuten eerder, die ik zeker niet zelf daar neergezet heb.
Ik geef niet gedad of zoiets toegang tot Outlook.
Dus: alles weggehaald en nergens last meer van.

Moraal van het verhaal: nieuwsgroepen!

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

01-05-2004 08:01 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Moraal van het verhaal: MIrc is vrij link. Grijns

Finding Nemo hier een tijdje geleden binnengehaald met Kazaa Lite. Geen problemen gehad.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

01-05-2004 10:00 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb inmiddels na herhaalde tips van allerlei mensen Emule maar eens uitgeprobeerd, en ik moet zeggen... het bevalt me zeer goed. Beter dan kazaa.

Aanrader! Goed zo!

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

13-05-2004 16:49 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Arnout Arnout is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 23-10-2002
aantal berichten: 116

Anders nog... Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Share azaa schijnt ook wel leuk te werken, weet niet of het veel spyware levert, maar het zoekt wel zo ongeveer alle beschikbare netwerken af (bijvoorbeeld bittorrent, een goed iets!) en op de site www.suprnova.org staat aardig wat nieuw spul iedere dag.

Probeer maar eens...

En over die invallen een tijdje geleden, dat was tegen een bepaalde ring van hackers die spellen voor de datum al op de markt gooien. Simpele users als jij en ik worden niet door die lui aangepakt (hoop ik 8) )

18-05-2004 17:03 Arnout is offline Send an Email to Arnout Homepage of Arnout Search for Posts by Arnout Add Arnout to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller