Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2006-2007 » Interne competitie (2): Remise troef aan topborden
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (2): Remise troef aan topborden Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op de hoogste 6 borden van de interne competitie viel deze ronde geen beslissing. Clubkampioen Kees van der Meer deelde het punt met Gert Legemaat. Gert evenaarde daarmee reeds zijn prestatie van vorig seizoen. Toen leverden 3 partijen tegen Kees hem een half punt op.

Meer dan de helft van de partijen eindigde in remise. Een goede ronde voor het Melkpak-klassement, een mindere voor de prijs voor de meest strijdlustige speler.

Uitslagen:
 wit zwartuitslag
1Gert Legemaat-Kees van der Meer½-½
2Arno Wiersma-Henk Mannen½-½
3Arend van Dop-Pieter Buzing½-½
4Leo Hofland-Joram op den Kelder½-½
5Gerrit Visser-Kim Meulenbroek½-½
6Frans Palm-Bart Meulemans½-½
7René Torenstra-Richard Oranje0-1
8Patrick de Bas-Jan-Pieter de Vries½-½
9Gerard Bilars-Johan van de Pol½-½
10Jack Duijvestijn-Roland ten Have0-1
11Simon Broos-Walter Anema0-1
12Naomi Snikkers-Albert Kemeling1-0
13Paul van Riet-Cees Huygen½-½
14Rick Plomp-Coen Leentvaar½-½
15René Poots-Kees Venema0-1
16Tabitha Snikkers-Herman Zonderland0-1
17René Gelpke-Lito van Reede1-0
18Leo Zuijdgeest-Steven van der Weele1-0
19Igor Babic-Ernst Hanewald1-0
20Kees Korving-Roel Visser½-½
21Simon Dirkse-Rob Scherpenisse½-½
22Bert Zwemstra-Aad de Jong½-½
23René van Alfen-Annamaria Dokman1-0

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

26-09-2006 03:17 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Beter een... Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hoe was het ook al weer...beter een half ei dan een lege dop!! Eigenlijk zouden we remises moet verbieden Ja! Zelf heb ik de laatste partij remise gespeeld en notabene ..zelf aangeboden in een totaal gelijke stand. Maar wat is het alternatief...toch wel die lege dop voor één van de twee. Red Face Het enige wat overblijft is ,ik citeer Steven van der Weele, "het is etisch juist om te verliezen ,want dan maak je de ander blij" Ben benieuwd naar de komnde verkiezingen hoeveel mensen aansluiten bij "zijn partij". Prodent

26-09-2006 08:08 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tjsa volgens mij heb ik goede zaken gedaan gisteren Draaiend hoofd Allemaal remise schuivers en ik wist Rene er af te schuiven. In een heel interessante pot waarvan beiden het na h4 van rene eigenlijk niet meer wisten besloot ik tot een directe tegenstoot in het centrum. Even later besloot rene va banque te gaan met een stukoffer voor twee pionnen. Enekel onnauwkeurige zetten later wist hij de stelling niet meer vast te houden en maakte ik het met een paar rake klappen hard uit. 2 uit 2 (beiden met zwart ???)
Met kleur is blijkbaar geen rekening gehouden want ook walter anema had tweemaal zwart gehad.

26-09-2006 17:00 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had gisteren zo'n dag waarop alles tegen zat. Ik was heel erg laat klaar met werken, moest nog eten, indeling ging niet op tijd. Ik heb op de clubavond tussen 19:45 en 20:00 uur dus heel snel met de hand een indeling in elkaar gedraaid. Daarbij heb ik inderdaad geen rekening gehouden met de kleur, dat corrigeert zich de komende ronden wel weer.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

26-09-2006 17:03 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Zwartkijkers Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn 2x zwart heeft mij ook 2 punten opgeleverd, dus echt klagen hoef ik niet.

26-09-2006 21:35 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ik ook Glimlach

26-09-2006 22:12 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Richard
Tjsa volgens mij heb ik goede zaken gedaan gisteren Draaiend hoofd Allemaal remise schuivers en ik wist Rene er af te schuiven. In een heel interessante pot waarvan beiden het na h4 van rene eigenlijk niet meer wisten besloot ik tot een directe tegenstoot in het centrum. Even later besloot rene va banque te gaan met een stukoffer voor twee pionnen. Enekel onnauwkeurige zetten later wist hij de stelling niet meer vast te houden en maakte ik het met een paar rake klappen hard uit. 2 uit 2 (beiden met zwart ???)
Met kleur is blijkbaar geen rekening gehouden want ook walter anema had tweemaal zwart gehad.


Het viel nog wel mee met die theoretische kennis, achteraf Glimlach Dxf6 was pas nieuw, gxf6 is in mijn db 4x gespeeld, 3+ 1= 0- voor Wit als resultaat. Wat wij speelden (met Dxe4) staat zelfs nog in Fritz' openingsboek Glimlach

Dat stukoffer daarentegen is natuurlijk nergens te vinden, maar da's logisch.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

27-09-2006 00:27 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra

Quote

Originally posted by Richard
Tjsa volgens mij heb ik goede zaken gedaan gisteren Draaiend hoofd Allemaal remise schuivers en ik wist Rene er af te schuiven. In een heel interessante pot waarvan beiden het na h4 van rene eigenlijk niet meer wisten besloot ik tot een directe tegenstoot in het centrum. Even later besloot rene va banque te gaan met een stukoffer voor twee pionnen. Enekel onnauwkeurige zetten later wist hij de stelling niet meer vast te houden en maakte ik het met een paar rake klappen hard uit. 2 uit 2 (beiden met zwart ???)
Met kleur is blijkbaar geen rekening gehouden want ook walter anema had tweemaal zwart gehad.


Het viel nog wel mee met die theoretische kennis, achteraf Glimlach Dxf6 was pas nieuw, gxf6 is in mijn db 4x gespeeld, 3+ 1= 0- voor Wit als resultaat. Wat wij speelden (met Dxe4) staat zelfs nog in Fritz' openingsboek Glimlach

Dat stukoffer daarentegen is natuurlijk nergens te vinden, maar da's logisch.
dxf6 is dan ook veel beter Draaiend hoofd

28-09-2006 15:46 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb de tussenstand ook maar eens geplaatst op de pagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

06-10-2006 22:42 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller