Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2005-2006 » Interne competitie (27): Kees van der Meer nieuwe clubkampioen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (27): Kees van der Meer nieuwe clubkampioen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het stond na de afgelopen ronde eigenlijk al vast, maar nu is het officieel: Kees van der Meer is de nieuwe clubkampioen van DSC. In de laatste ronde speelde hij remise tegen Arno Wiersma. Hiermee is hij voor de derde maal kampioen van DSC. Zijn vorige kampioenschappen waren in 1989 en 1994.

Omdat de nummer twee (Chiel van Oosterom) afwezig was en de nummer drie (Gert Legemaat) verloor, bouwde Kees zijn voorsprong nog wat verder uit. Ted Barendse werd na zijn overwinning op Bob Voogt uiteindelijk tweede, op respectabele afstand van Kees. Chiel eindigde op de derde plaats, gevolgd door Gert.

In de ratinggroep-B (rating tot en met 1900) werd Willem-Jan van den Broek eerste. Hij speelde zelf niet, maar concurrent Pieter Goossens profiteerde niet door remise te spelen tegen René Torenstra. Frans Palm pakte hier de derde plek.

In de ratinggroep-C (tot en met 1675) was de eerste plek voor Johan van de Pol. Hij verloor weliswaar van Diederik van Heijgen, maar concurrent Roland ten Have verloor ook. Hij bleek wel tweede. Frans Smit pakte de derde plek na een overwinning op Paul van Riet.

Uitslagen:
 wit zwartuitslag
1Arno Wiersma-Kees van der Meer½-½
2Hora Vlam-Gert Legemaat1-0
3Ted Barendse-Bob Voogt1-0
4Joram op den Kelder-Joost Michielsen0-1
5René Torenstra-Pieter Goossens½-½
6Frans Palm-Olivier Marincic1-0
7Diederik van Heijgen-Johan van de Pol1-0
8Kim Meulenbroek-Roland ten Have1-0
9Jack Duijvestijn-Gerard Bilars½-½
10Jan-Pieter de Vries-Martin Glimmerveen1-0
11Albert Kemeling-Rufael Mekuria0-1
12Simon Broos-Mark Versteegh1-0
13Paul van Riet-Frans Smit0-1
14Herman Zonderland-Corniel Nobel0-1
15Cees Huygen-René Poots1-0
16Rick Beekenkamp-Rob Smits0-1
17Lito van Reede-Rick Plomp0-1
18Leo Zuijdgeest-Aad de Jong1-0
19Edgar Huisman-Adriaan ter Mors½-½
20Bert Zwemstra-Ernst Hanewald0-1
21Jan Swart-Roel Visser0-1


De stand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 27-06-2006 at 09:41.

27-06-2006 01:10 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Thumb Up! Kampioen! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wanneer ik wil zeggen wat ik ervan denk, ben ik geheel sprakeloos (naar de heer OBB te R).

Het is ook eigenlijk onbegrijpelijk. Ik ben een paar keer kampioen van VSM Maastricht geweest, die speelden toen eerste klas KNSB, toen was ik ruim 30 jaar oud. Na een paar jaar DD ben ik bij DSC komen spelen en ook daar was ik een paar keer kampioen, toen was ik ruim 40 jaar oud. En dit jaar ben ik 60 en kampioen!
De top ligt voor amateurschakers zoals ik tussen het 30e en 50e levensjaar. Daarna is schaken nog steeds leuk, maar concentratievermogen en rekenvaardigheid lopen terug, en dat wordt niet meer geheel gecompenseerd door de toenemende ervaring. Je hoeft ook niet meer zo nodig.

Op mijn 60e kampioen van zo'n grote, sterke club...
Chiel van Oosterom zette naar aanleiding van zijn NK-jeugdkampioenschap bescheiden in Schaakmagazine: dat ik kampioen ben, houdt niet in dat ik meteen de sterkste ben. Ik vermoed dat hij met me meevoelt. Afgelopen zondag zocht ik naar een toonbare partij van me van afgelopen jaar, een soort publicitair ererondje om een beeld te geven van een terecht kampioenschap. Ik vrees dat U het zonder zult moeten doen, het zit er niet in! Ik heb over het afgelopen jaar vooral veel om bescheiden over te zijn.

Dank voor alle felicitaties gisteren. Of ik de sterkste ben, daarover valt te discussieren, maar ik vind het best leuk om kampioen te zijn. Ik zal het komend jaar mijn best doen om de titel niet te beschamen.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 27-06-2006 at 10:18.

27-06-2006 10:17 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd! Toch willen we graag een potje van je zien.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

27-06-2006 11:56 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn hartelijke gelukwensen, Kees! Na een lange competitie is de kampioen een terechte. Nu de teerling is doorgehakt ben ik ervan overtuigd dat je zoals altijd ook een prima uithangbord voor DSC zult zijn.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

27-06-2006 15:48 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Diederik Diederik is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 17-02-2004
aantal berichten: 74

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

We hebben weer een kampioen! Een zeer bescheiden maar evenzo terechte kampioen lijkt mij. Ja!

Gefeliciteerd!

27-06-2006 20:35 Diederik is offline Search for Posts by Diederik Add Diederik to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Thumb Up! Verdedigen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

(Nogmaals) gefeliciteerd Kees
Misschien ben je niet de meest spectaculaire aanvalsspeler van de club, maar verdedigen kan je als geen ander.
Bijna onverslaanbaar was je dit seizoen. Ruim 20 partijen spelen tegen sterke DSC-ers en dan slechts 1 maal verliezen (tegen Dolf): buitengewoon knap Ja!

__________________
Homo Caïssapiens

27-06-2006 22:24 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
HaraldBlauwtand HaraldBlauwtand is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 13-03-2005
aantal berichten: 17

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd Kees! Aan de vorige posts valt verder weinig meer aan te voegen behalve dat ik me er volledige bij aansluit.

Gisteren zag ik tot mijn verbazing dat ik het nieuwste lid van het forum was. Ongeveer anderhalf jaar nadat ik had geprobeerd me in te schrijven.

Zelf kon ik het seizoen afsluiten met een Stappenmethodezet en bij de Stappenmethode hoort een diagram (wit aan zet)

28-06-2006 13:22 HaraldBlauwtand is offline Send an Email to HaraldBlauwtand Search for Posts by HaraldBlauwtand Add HaraldBlauwtand to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by HaraldBlauwtand
Gisteren zag ik tot mijn verbazing dat ik het nieuwste lid van het forum was. (..)

Dat is een foutje in de software - op de portal gaat het op registratiedatum, op het forumoverzicht op ID. Je ID heb ik overigens handmatig aangepast vandaag.

Quote

Zelf kon ik het seizoen afsluiten met een Stappenmethodezet (..)


Hij is zeer fraai. Jammer dat de zwartspeler hem niet liet uitvoeren. En ook mooi dat je geen overbodige stukken overhoudt aan het einde...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

28-06-2006 13:31 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Gefeliciteerd Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kees,
Hoe ouder hoe wijzer! Red Face Strategie,inzicht,afronden e.d zijn doorslaggevend geweest. Daar mag je , als zestiger, trots op zijn. Proficiat namens jaargenoot...Rick Draaiend hoofd

29-06-2006 13:37 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kees, proficiat! Niet alleen ben je 'gewoon' een hele sterke schaker, ook ben je een schitterend stukje pr voor de club.
Eén der kleurrijke personen zelfs, die DSC haar gezicht geeft.

Mijn gedachten dwalen meteen ook af naar de JeugdClubCompetitie 3 of 4 jaar geleden. Toen jij bereid was gevonden één van die zaterdagen je vrije dag op te geven op zo'n stel opgeschoten jongens van advies en teamgeest te voorzien.

Geniale dag was dat. Soms verzandden analyses in verhalen die in het geheel niets meer met de stelling van doen hadden, maar dat deed er niet toe; het waren zulke mooie anekdotes dat ik nog weet het irritant te vinden dat ik naar mijn bord werd geroepen om een volgende partij te spelen.

Liever hoorde ik eerst het einde van de anekdote. Glimlach

Waarmee ik overigens geen afbreuk wil doen aan de kwaliteit van de analyses. Zowel het dooranalyseren tot het allerlaatste stukje van het eindspel, als het feit dat jij bij mijn partij op zet 23 nog wist te roepen dat 'Korchnoi in '78 tegen Hansen met een betere voortzetting kwam', en meteen ook liet zien waarom, getuigt van kwaliteit, een schitterend geheugen en een stukje mooi didactisch instinct.

Al met al komt deze titel jou dan ook meer dan toe, Kees! Proficiat!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Marco on 29-06-2006 at 18:41.

29-06-2006 18:37 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd Kees

02-07-2006 08:34 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller