Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2005-2006 » Interne competitie (26): Ted Barendse ontneemt Gert Legemaat laatste hoop op titel
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (26): Ted Barendse ontneemt Gert Legemaat laatste hoop op titel Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gert Legemaat is na een nederlaag tegen Ted Barendse definitief uitgeschakeld voor de titel. Zijn achterstand op de vakantie-vierende Kees van der Meer is nu bijna 200 punten, hetgeen onoverbrugbaar is.

Niet alleen verloor Gert zijn laatste titelkansen, ook zag hij Chiel van Oosterom voorbij komen in de stand. Chiel won van Bob Voogt, en passeerde Gert op de ranglijst met minimale cijfers. Ted Barendse klom naar de vierde plek.

De uitslagen:
 wit zwartuitslag
1Gert Legemaat-Ted Barendse0-1
2Chiel van Oosterom-Bob Voogt1-0
3Arno Wiersma-Willem-Jan van den Broek1-0
4Arend van Dop-Joram op den Kelder½-½
5Pieter Goossens-Olivier Marincic1-0
6René Torenstra-Joost Michielsen0-1
7Pieter Quist-Diederik van Heijgen1-0
8Frans Palm-Roland ten Have1-0
9Mark Versteegh-Jack Duijvestijn1-0
10Rob Smits-Albert Kemeling½-½
11Simon Broos-Kim Meulenbroek0-1
12Frans Smit-Gerard Bilars0-1
13Jan-Pieter de Vries-Kees Korving1-0
14Roel Visser-Paul van Riet1-0
15Rufael Mekuria-Herman Zonderland1-0
16Rick Beekenkamp-Corniel Nobel0-1
17Rick Plomp-Leo Zuijdgeest1-0
18Dolf Mulder-Edgar Huisman1-0
19Rob Scherpenisse-Aad de Jong1-0
20Bert Zwemstra-Adriaan ter Mors0-1


De stand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

20-06-2006 02:47 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

We zullen de felicitaties voor Kees bewaren tot wanneer hij terug is Glimlach

Olivier zat naast mij toen ik mijn wilde openingszetten op Joost afvuurde. Olivier: "No mercy, René" Grijns

Ach, de Blackmar-Diemer heeft op mijn niveau veel succes, dus waarom niet tegen Joost ingezet? Wel, achteraf gezien...
Op zet 4 kwam een zet die ik één keer eerder had gezien van een 1700-speler. Daar kon ik me nog wel uitwurmen en winnen, maar niet tegen Joost. Toch eens bekijken, want het is een zet die ik altijd verwacht van Zwart, maar die gelukkig nooit gespeeld wordt.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

20-06-2006 16:32 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gert en ik speelden een scherpe partij (pionoffers, oonevenwichtige stelling, koningen in het midden), waarin de kansen op fouten dus heel groot waren.
Van beide zijden werden dus ook foutjes gemaakt. Uiteindelijk kwam ik een pion voor (ook door stellingsgeluk, ik had een aanvalswending van Gert en de finesse niet gezien tot het echt nodig was).

Een leuke partij. Niet door de uitslag, maar door het gevoel dat je echt hebt geschaakt. Eens in de zoveel tijd heb je zo'n partij. Smaakt naar meer.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

20-06-2006 16:44 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In een van mijn slechtse (lees meest opervlakkige) partijen van dit seizoen kwam ik als een krant uit de opening na een openingsexperiment. Ik ging lang terwijl ik wist dat het niet goed was, en het partijverloop was er dan ook na:

Rick Beekenkamp-Corniel Nobel



16..h3?!
Rick heeft eerder in de partij al nagelaten om gebruik te maken van de dodelijke c-lijn, maar dit was toch wel een uitgelezen kans.
Met 16.b4 is hij eerst.
16...g4 17.hxg4 hxg4 18.Ph2
Veel activer was 18.Pxc6, zeker omdat Lxc6 wordt afgestraft met 19.Pd4!.
18...Ph6 19.Lxg4?
Een dure fout, al het voordeel dat wit had is nu in rook opgegaan, hierna krijgt wit geen kans meer.
Met 19.Pxg4 heeft wit nog een plusje.
19...Pxg4 20.Pxg4 Tdg8 21.a3 Kb8 22.Te1 Db6 23.Pxc6 Lxc6 24.b4



24...Lh4!
De Röntgenaanval op f2 gecombineerd met de dreigende afruil van een belangrijke verdediger, maken dat wit in een heel lastig paket is komen te zitten.
25.Te3?
Wit grijpt mis.
Fraai is 25.Tc5, maar ook 25.Tc3 biedt overlevingskansen. Hoewel in beide gevallen zwart duidelijk beter staat.
25...Lg5 26.f4 Lh4 27.Lf2
27.Tc5 was hardnekkiger.
27...Lxf2 28.Kxf2 Th4 29.Pf6 Txf4+
Wit geeft het op.

Het is pijnlijk om te zien hoe oneerlijk schaken soms is. Afgelopen weekend vrij goed geschaakt tijdens het OKU - daar wellicht lager meer over - terwijl ik slechts 1½ uit 5 haal, en nu speel ik in de interne atempo wat sjabloonzetjes en win ik uiteindelijk vrij eenvoudig.

Hoe harder ik mijn best lijk te doen, hoe slechter ik scoor. Frons

Volgende week maar niet mijn best doen dus...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

20-06-2006 20:56 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller