Delfts Schaakforum » Overig » Over de Delftse SchaakSite » Nieuws
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Nieuws Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wordt het geen tijd voor een apparte nieuws sub?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-09-2002 10:18 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja, daar zat ik al een tijdje over te dubben. Bij deze...

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

25-09-2002 11:00 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Sander
Ja, daar zat ik al een tijdje over te dubben. Bij deze...

Hoe sta je tegenover het idee om mijn ontwerp voorstel - voor de DSC Site - van content te voorzien via het nieuwsforum?

Dit heeft als voordeel dat de moderators van de website met php-myadmin of een zelf te klussen admin-tool aan de slag hoeven...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-09-2002 13:32 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In principe sta ik wel open voor dat idee maar vraag me af hoe dat in de praktijk moet gaan werken... Het zou vrees ik betekenen dat ik mn sql poort naar buiten moet openzetten. Vind ik een beetje eng, aangezien er op de huidige databases geen passwords zitten (is momenteel ook niet nodig).

Verder heb ik geen idee hoe gevoelig MySQL server is voor exploits. De MS versie van dat verhaal heeft de laatste tijd ieg veel ellende...

PS: ik neem aan dat je boven bedoelde: ... niet aan de slag hoeven met ...

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

25-09-2002 14:06 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Sander
In principe sta ik wel open voor dat idee maar vraag me af hoe dat in de praktijk moet gaan werken.

Ik denk dat het handiger is om mijn ontwerpsite bij jou neer te zetten. Het enige wat je dan hoeft te doen is een FTP-account voor mij te regelen.

Ik stel me de volgende structuur voor: svg.xs4all.nl/dsc -voor DSC website
svg.xs4all.nl/dsc/forum - voor DSC forum

Hoe de overige (niet nieuwsitems) content in te passen weet ik nog niet, maar daar vezin ik wel wat op.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-09-2002 15:09 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Misschien mis ik hier iets hoor, maar volgens mij zou dat betekenen dat de gehele DSC site (of ieg het belangrijkste deel daarvan) op mijn computer zou komen te staan? Zonder daar nu direct 'nee' tegen te zeggen heb ik daar wel mn bedenkingen bij...

Af en toe een ftp server aanzetten heb ik niet zo'n probleem mee, maar m ook 24/7 laten draaien ben ik niet zo'n voorstander van ivm geheugen, beveiliging, etc.

Hoe het 'statische deel' van de site wordt ingepast lijkt me geen onbelangrijk punt... ik ben wel benieuwd. Draaiend hoofd

PS: voor zover het nog niet was opgevallen, alleen moderators en bestuur kunnen threads starten in het nieuws forum.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

26-09-2002 09:35 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Sander
Misschien mis ik hier iets hoor, maar volgens mij zou dat betekenen dat de gehele DSC site (of ieg het belangrijkste deel daarvan) op mijn computer zou komen te staan? Zonder daar nu direct 'nee' tegen te zeggen heb ik daar wel mn bedenkingen bij.

Dat was eigenlijk wel het voorstel. Maar alleen zolang de site in haar 'test' fase zit. Op het moment dat de club besluit: Ja! We gaan overstag, moet er een fatsoenlijke account geregeld worden. Eentje waar zowel de site als het forum op draaid.

Quote

Af en toe een ftp server aanzetten heb ik niet zo'n probleem mee, maar m ook 24/7 laten draaien ben ik niet zo'n voorstander van ivm geheugen, beveiliging, etc.

Dat begrijp ik.

Quote

voor zover het nog niet was opgevallen, alleen moderators en bestuur kunnen threads starten in het nieuws forum.

Daar ging ik al vanuit. Nu maar hopen dat er wat meer mensen langs komen...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

26-09-2002 10:55 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Hosting Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Dat was eigenlijk wel het voorstel. Maar alleen zolang de site in haar 'test' fase zit. Op het moment dat de club besluit: Ja! We gaan overstag, moet er een fatsoenlijke account geregeld worden. Eentje waar zowel de site als het forum op draait.
Moet ik daaruit afleiden dat er een reeele kans is dat DSC een budget gaat vrijmaken voor een web host die php en MySQL ondersteunt? Dat zou wel heel mooi zijn... om die opzet op mijn server te testen heb ik niet zoveel moeite mee, als er maar enige duidelijkheid is/komt over de 'eindsituatie'.

Bovendien komt er bij een nieuwe host nog wel het een en ander kijken denk ik... dan hebben we wel php-myadmin enzo nodig. Al was het alleen maar om de oude database daar te kunnen installeren.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

26-09-2002 11:01 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Sander
Moet ik daaruit afleiden dat er een reeele kans is dat DSC een budget gaat vrijmaken voor een web host die php en MySQL ondersteunt? Dat zou wel heel mooi zijn.

Laat ik het zo zeggen: Dat is de voorwaarde die ik bij het bestuur heb neer gelegd.

Quote

Om die opzet op mijn server te testen heb ik niet zoveel moeite mee, als er maar enige duidelijkheid is/komt over de 'eindsituatie'.

Als eindsituatie vind ik hem ook niet wenselijk...

Quote

Bovendien komt er bij een nieuwe host nog wel het een en ander kijken denk ik... dan hebben we wel php-myadmin enzo nodig. Al was het alleen maar om de oude database daar te kunnen installeren.


Dat is wel fijn ja...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

26-09-2002 15:39 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Thuiskomst maandagavond 14 oktober Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het wordt vanavond een hele klus om door Delft heen te komen.
Weet iemand toevallig precies hoe laat Delft wordt afgesloten?
Komen we nog thuis na een clubavondje schaak?

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

14-10-2002 11:07 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb geen idee wat er allemaal gaat gebeuren. Op kantoor hebben we een brief van de gemeente gekregen met het advies om morgen niet te werken.

En als we dat al wel doen, om er dan in elk geval voor te zorgen dat alle werknemers voor 7 uur 's-ochtends in Delft zijn. Op dat moment worden namelijk de snelwegen rondom Delft volledig afgesloten.

In elk geval krijgt Delft weer eens een behoorlijke opknap- en schoonmaakbeurt. Tevreden

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

14-10-2002 14:18 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page


Jan, Lia en ik zijn na afloop van ons avondje schaak nog even naar de markt geweest. Nou ja, we kwamen tot de Burgwal. Daar stonden 10 mannetjes van de politie ons op te wachten, en een stukje verder richting markt stonden er weer 10... Maar voor de rest lag alles er toegankelijk bij... Lach

De stad is inderdaad aardig opgekuist. Ze zijn alleen vergeten dat grote gat bij ''De Veste'' dicht te maken... Grijns

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

15-10-2002 02:23 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller