Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2005-2006 » Interne competitie (2): Ook Chiel van Oosterom wint van Leo Hofland
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (2): Ook Chiel van Oosterom wint van Leo Hofland Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na vorig jaar geen enkele partij te hebben verloren, is Leo Hofland dit seizoen met twee nederlagen begonnen. De runner-up van vorig seizoen, Chiel van Oosterom, trad in de voetsporen van de clubkampioen en versloeg Leo.

Clubkampioen Gert Legemaat moest genoegen nemen met remise tegen Arend van Dop. En Ted Barendse nam revanche voor zijn nederlaag twee weken geleden. Hij versloeg Kim Meulenbroek.

Er waren 23 partijen in de interne competitie, naast de twee thuiswedstrijden (DSC3 en DSC5) en een uitwedstrijd van DSC8. Het was gezellig druk in het denksportcentrum. Alle uitslagen kunt u hieronder vinden.

uitslagen
wit zwartuitslag
Leo Hofland-Chiel van Oosterom0-1
Gert Legemaat-Arend van Dop½-½
Kim Meulenbroek-Ted Barendse0-1
Kees van der Meer-Hora Vlam½-½
Bob Voogt-Pieter Buzing½-½
Joram op den Kelder-Dolf Beltz½-½
Filip Borst-Walter Anema0-1
Jan-Willem Weenink-Pieter Goossens½-½
René van Alfen-Theo Rekveldt1-0
Pieter Quist-Martin Glimmerveen0-1
Rob Smits-Jack Duijvestijn1-0
Gerard Bilars-Edgar Huisman1-0
Simon Broos-Jan van de Donk1-0
Albert Kemeling-Jan-Pieter de Vries0-1
Vitaly Kalikmanov-Rufael Mekuria0-1
Kees Venema-Frans Palm0-1
Marianne Zelitchenko-Rick Beekenkamp1-0
Lito van Reede-René Poots0-1
Steven van der Weele-Ben Sedee1-0
Herman Zonderland-Frans Smit1-0
Derk van Veen-Aad de Jong0-1
Rogier Luynenburg-Rob Scherpenisse1-0
Dolf Mulder-Leo Zuijdgeest1-0

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 10-10-2005 at 12:18.

27-09-2005 00:57 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

1.d4 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor het eerst sinds mensenheugnis heb ik weer eens 1.d4 gespeeld in een serieuze partij. Tegenstander Van Dop zat er 10 seconden naar te kijken Geschokt Verward om vervolgens bars te zeggen: "Je hebt met de verkeerde pion gezet!" Boos Grote hilariteit Lach Buurman Kees v/d Meer raadde mij aan op te geven en een nieuwe partij te starten met verwisselde kleuren Tong Maar ik besloot nog even door te spelen Ja! Het werd een boeiende remise Glimlach

__________________
Homo Caïssapiens

27-09-2005 11:56 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik speelde in de interne weer als vanouds een slechte partij. Miste een zetje theorie, waardoor ik minder kwam te staan met zwart. Ik besloot maar een pion te geven, maar bleef slecht staan. Het enige wat ik deed was snel spelen en zoveel mogelijk stukken op het bord te houden. Er zat wel her en der een trucje in,maar mijn enige kans was Pieter in tijdnood te krijgen.

En jawel, de volgende stelling komt op het bord, waarbij Pieter nog een minuut of 4 heeft.


Pieter Quist (1871) - Martin Glimmerveen (1861)


En Pieter produceert de bok, waar ik al een paar zetten op aan het azen was:
32. c5? Txb5! 33. Txb5 Dc4!
Zo mocht ik al erg tevreden zijn, maar hij produceert er a-tempo nog een:
34. Te1 Dxb5 35. Pxe5? Lxe5
Dus, in 4 zetten van +2.5 naar -4. Dan, als klap op de vuurpijl:
36. Txe5?? Df1# 0-1

Al met al een behoorlijke schwindel!
Heb nu 2 uit 2, maar dat kan nooit lang goed gaan als ik zo blijf spelen.
Arno, komt er eigenlijk ook nog een stand?

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 27-09-2005 at 13:46.

27-09-2005 13:39 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller