Delfts Schaakforum » Overig » De Stelling » Mijn mooiste mat
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Mijn mooiste mat Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op verzoek: mooiste mat. Ik stel voor dat we hier ook matbeelden plaatsen die hadden voorgekomen als de tegenstander opgaf omdat mat onafwendbaar was.

Gelukkig liet Corniel de gehele combinatie toe:

Corniel - René

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

12-08-2005 12:49 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Corniel Nobel-Jonnie Zwartjes
Voorgiftpartij te café ‘Luna’ 2005


na 16.d7-f6


Een typisch geval van: meer heb je niet nodig.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

12-08-2005 15:26 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Baas, R. (1982) - Wiersma, A. (1698)
HSB 1A ronde 3 (DSC4 - Schaakhuis 1), 1999

1.c4 c5 2.e4 Pc6 3.Pe2 e5 4.d3 d6 5.Pbc3 Le6 6.f4 g6 7.fxe5 dxe5 8.Pd5 Pge7 9.Pf6#


1-0

Tsja, euh.... au!

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

12-08-2005 16:01 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

ook een leuk matje Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page



Dit lijkt een gewoon stikmatje. Weliswaar zijn er een behoorlijk aantal vreemde zetten gespeeld, maar verder lijkt het een stikmatje zoals alle andere stikmatjes. Dat is het niet. Deze stelling komt uit
Chiel van Oosterom - Lilian (ik weet geen achternaam)
externe competitie HSB 4e klasse bord 8
Rijswijk 6-Paris 2
22 september 1998

Ik was pas lid geworden van SG Rijswijk en meteen mocht ik al meespelen met het externe jeugdteam. Voor mijn lidmaatschap bij Rijswijk had ik al wat aan schaken gedaan en ik had mijn stap 3 diploma op zak en daarom mocht ik meteen meespelen. Ik vond het heel spannend. Ik was pas 10 jaar en daarmee de jongste van het team. We moesten tegen Paris 2. Mij werd verteld dat dat een zwak team moest zijn. Uit scheen het lastiger te zijn want het zou er onwijs naar bier stinken. Maar goed, mijn tegenstandster kon er al helemaal weinig van en na 9 zetten had ik al gewonnen. En daar was ik heel blij mee Draaiend hoofd . De wedstrijd wisten we uiteindelijk ook te winnen met 7½-½, waarbij aangetekend moet worden dat het halfje op last van de teamleider aangeboden werd bij een 4-0 stand.

23-08-2005 21:37 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik

Tsja, euh.... au!


Het is duidelijk, Arno, dat dit aan de versnelde Sveshnikov ligt. Happy

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

23-08-2005 21:52 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Paul Koppens Paul Koppens is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 10-02-2005
aantal berichten: 62

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Lang geleden.....Lisse 1979. Ik had zwart tegen G. van Dijk. In hoog tempo was bijna alles geruild, waar ik best een prettige stelling aan had overgehouden:


(wit aan zet)


Maar dit zal toch wel remise worden? Waarom staat dit suffe eindspel in dit draadje?

26-08-2005 23:05 Paul Koppens is offline Send an Email to Paul Koppens Search for Posts by Paul Koppens Add Paul Koppens to your Buddy List
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb niet al mijn partijen scherp op mijn netvlies, maar onderstaand mat is me altijd wel bijgebleven. Het komt uit een kloksimultaan tegen 4 sterke jeugdspelers van mijn toenmalige club Leiderdorp, ieder 30 minuten p.p.p.p. Tegenstander was Luuk van Rijn.



Deze stelling (na 35. Df6!) is al remise, maar zwart probeerde het nog in wederzijdse tijdnood:

35. ..., c1D+ 36. Kh2, Kf8 37. D*g7+, Ke7 38. Df6+, Kd6 39. De5+ en nu is 39. ..., Ke7 remise door zetherhaling. Zwart staat echter een dame en een toren voor en wil meer.

39. ..., Kc6?? 40. Dc5+, Kb7 41. Da7+, Kc6 42. Db6 mat



Hoezo zwak op de zwarte velden?! Knipoog

27-08-2005 21:54 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik

1-0

Tsja, euh.... au!

Euh, Arno, mijn mooiste, niet mijn pijnlijkste...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-08-2005 10:42 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller