Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2005-2006 » Voorlopige competitie-indeling
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Attention Voorlopige competitie-indeling Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

KNSB 1B
Eindhoven
DSC1
SMB
Voerendaal
De Pion
RSR Ivoren Toren
D4
LSG 2
Paul Keres
Utrecht 1

KNSB 3F
HWP Sas van Gent
DSC2
Rotterdam 3
Messemaker 1847
De Pion 2
Moerkapelle
De Wolstad
LSG 4
Terneuzen
Souburg

HSB Promotie klasse
Botwinnik 1
DD 3
DSC3
Haagse Toren 1
HSV 1
Promotie 3
Scheve Toren 1
Vogelwijk 1
WSC 2

HSB 1A
Botwinnik 3
DD 4
DSC5
Haeghe Ooievaar 1
Pomar 1
Rijswijk 2
Schaakhuis 2
WSC 3

HSB 1B
Botwinnik 2
DD 5
DSC4
DSC6
Haagse Toren 2
RHC-Arena 1
RSC-Belgisch Park 1
Schaakhuis 1

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 09-06-2005 at 10:55.

08-06-2005 16:46 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

Indeling KNSB competitie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als ik het snel analyseer zit DSC1 in een zeer moeilijke poule. Een positie in de middenmoot zal al een zeer goede prestatie zijn.

DSC2 zit deze keer in een (optisch) betere poule dan vorig jaar. Messemaker 1 lijkt de grote favoriet, maar op het eerste gezicht kan DSC2 hoge ogen gooien.

08-06-2005 19:04 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Joost Joost is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 21-03-2004
aantal berichten: 93

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vreemd dat de indeling nu al gemaakt wordt, en niet pas nadat alle teams hun opstellingen hebben doorgegeven...
Klasse 1B lijkt inderdaad een aanzienlijk stuk sterker dan klasse 1A.
Toch vind ik het wel mooi dat DSC1-Utrecht1 in Delft gespeeld wordt. Tevreden

08-06-2005 19:24 Joost is offline Search for Posts by Joost Add Joost to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De indelingen worden altijd al vrij vroeg gemaakt. Dat is voor clubs ook wel handig, want ze moeten op tijd hun speelzaal regelen enzo. En of er dan poules van gelijke sterkte uitkomen moet je maar afwachten. De KNSB kan proberen gelijkwaardig in te delen op basis van de opstellingen van afgelopen seizoen, maar dat is geen garantie voor even sterke poules.

Overigens denk ik ook dat DSC1 in de zwaarste van de twee eerste klasses zit. Een plekje in de middenmoot zou een goed resultaat zijn. DSC2 zal een van de sterkste teams zijn in haar poule, maar Messemaker lijkt inderdaad wel de favoriet.

Overigens heeft de HSB voor de hoogste klassen ook al een voorlopige indeling gepuliceerd. Dus bijna iedereen kan zich nu al psycholgisch gaan voorbereiden op de mogelijkheden van volgend seizoen. Knipoog

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

08-06-2005 23:37 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met dank aan Collectief staat er ook dit jaar weer een DSC4-DSC6 op het programma.

In de promotieklasse zijn Botwinnik 1 en ScheveToren 1 de favorieten denk ik. Hoewel ik hoop dat DSC3 promoveert denk ik dat dat op voorhand zeer moeilijk is.

Wel zou het mooi zijn als een van de drie HSB 1 klasse teams zou promoveren dit jaar. We gaan het zien.

edit: idd niet Haagse maar Scheve Toren

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 09-06-2005 at 23:37.

09-06-2005 11:01 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 724

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Uh heeft Haagse Toren dan opeens andere spelers?
Afgelopen seizoen degradeerden ze nog bijna.

09-06-2005 11:48 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

RE: Indeling KNSB competitie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Dolf
DSC2 zit deze keer in een (optisch) betere poule dan vorig jaar. Messemaker 1 lijkt de grote favoriet, maar op het eerste gezicht kan DSC2 hoge ogen gooien.


We hebben inderdaad een goede mogelijkheid om dit seizoen onze droom waar te maken: promotie. Messemaker zal een cruciale en zware partij worden en LSG 4 mag ook niet worden onderschat. De rest van de teams moet eenvoudigweg van het bord worden geschoven. Als we dit keer eens geen punten morsen tegen de kleintjes, moeten we een zeer reele kans maken op het kampioenschap.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

09-06-2005 13:15 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hij zal stiekum wel Scheve Toren bedoelen Knipoog

Botwinnik en Scheve Toren zijn op papier iets sterker dan "de middenmoot", maar ook DSC3, WSC 2, Vogelwijk, DD 3 en wellicht Promotie 3 kunnen meedoen voor de titel. Zo groot zijn de verschillen niet. Voor Haagse Toren en HSV zal het een bijzonder zware klus worden niet te degraderen.

Uiteraard is dit alles gebaseerd op de opstellingen van vorig jaar, van nieuwe "aankopen" bij de verschillende verenigingen weet ik niets.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

09-06-2005 13:17 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Rinze Mulders Rinze Mulders is a Male
forumlid


geregistreerd: 17-08-2005
aantal berichten: 2

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Joost
Klasse 1B lijkt inderdaad een aanzienlijk stuk sterker dan klasse 1A.
Tevreden


schijn bedriegt Tong

Botwinnik 3 (jeugdteam) is bv. sterker dan Botwinnik 2

17-08-2005 13:44 Rinze Mulders is offline Send an Email to Rinze Mulders Search for Posts by Rinze Mulders Add Rinze Mulders to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ha de jeugdige overmoed heeft ons gevonden... Grijns

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

17-08-2005 13:51 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Rinze Mulders Rinze Mulders is a Male
forumlid


geregistreerd: 17-08-2005
aantal berichten: 2

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Ha de jeugdige overmoed heeft ons gevonden... Grijns


nouja, Botwinnik 3 heeft de nummers 3 en 4 van heel Botwinnik (interne competitie laatste uitslagen) en Botwinnik 2's beste speler is maar 6e, dus van overmoed is niet echt sprake Glimlach

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Rinze Mulders on 17-08-2005 at 15:33.

17-08-2005 15:31 Rinze Mulders is offline Send an Email to Rinze Mulders Search for Posts by Rinze Mulders Add Rinze Mulders to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De tijd zal het leren...

17-08-2005 15:37 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Uiteraard is 1B veeeel sterker! Daar spelen namelijk twee DSC-teams in, in 1A maar eentje. Tong

Op het oog lijken de poules 1A en 1B in de HSB-competitie redelijk gelijkwaardig, maar die inschatting is gemaakt met de opstellingen van vorig jaar. Misschien blijkt dat Botwinnik 3 bijvoorbeeld wel tot een stuntje in staat. Jeugdige overmoed enzo... Glimlach

Overigens doelde Joost ooit heel lang geleden en veel hoger in dit draadje op de poule 1B van de KNSB-competitie. Maar daar speelt maar in DSC-team in, dus die klasse is niet zo vreselijk sterk.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

17-08-2005 21:13 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zie tot mijn verbazing (nadat ik het las op utrechtschaak) dat in de meesterklasse ZZICT "omgedoopt" is in De Variant. Sponsor ermee opgehouden? Als dat zo is zal dat de nodige gevolgen hebben voor de opstelling van het team lijkt me. HSG eindelijk kampioen van Nederland?

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

26-08-2005 22:53 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller