Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Aanvangstijdstip partijen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Poll: Aanvang partijen
19:45, klokken vrij 6 33.33%
20:00, klokken vrij 6 33.33%
20:00, klokken aan 4 22.22%
19:45, klokken aan 2 11.11%
Anders, namelijk... 0 0.00%
Total: 18 Votes 100%
 
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Aanvangstijdstip partijen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zoals door Arno aangegeven wordt het aanvangstijdstip van de partijen nu met een korrel zout genomen.
Hier dus de vraag: hoe laat moeten de partijen beginnen en wat doen we als er een tegenstander niet is?
In de poll betekent "Klokken aan": verplicht aanzetten van de klokken. "Klokken vrij" laat de keuze om de klok aan te zetten over aan de speler die aanwezig is.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

27-05-2005 19:04 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ken een aantal mensen dat om 19:45 wil beginnen om niet te laat thuis te zijn. Vandaar dat ik gekozen heb voor dat tijdstip.
De klokken vind ik een zaak van de spelers, maar je moet dus niet raar opkijken als iemand de klok start als je er nog niet bent.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

27-05-2005 19:05 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tsja als je om een uur of 7 eet is het juist wel fijn als je je niet enorm hoeft te haasten om er te zijn...

8 uur + maximale tijd is half 12... dat is toch niet ZO erg?
Gesteld dat je meestal de volledige tijd lang niet gebruikt...

27-05-2005 20:19 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

20.00 uur, klokken vrij voor mij

Voornamelijk omdat het mij nog wel eens kan voorkomen dat ik tot wat later moet werken waardoor ik in de knoop kom met strak 19.45. Een half uurtje later eindigen is voor mij niet zo'n probleem.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

27-05-2005 20:35 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Mark Mark is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 08-09-2003
aantal berichten: 132

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat kwartiertje maakt mij niet zoveel uit (ik moet ook zo ver lopen...), klokken VRIJ wel, ik zie niet waarom je als je daar allebei mee instemt niet later zou mogen beginnen (binnen redelijke grenzen, sluitingstijd, blabla).

Mijn stem zit bij 20u, maar dat is omdat je toch iets moet kiezen.

__________________
"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work."

28-05-2005 11:26 Mark is offline Send an Email to Mark Search for Posts by Mark Add Mark to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben voorstander van een vast aanvangstijdstip, tenzij.... Men mag beginnen om 19:45 (van mij zelfs al om 19:30) en als men dat gezamelijk overeenkomt ook om 20:30 (vind ik wel echt het uiterste) maar normaalgesproken gaat de klok aan om 20:00.

Het is duidelijk, en iedereen weet waar hij/zij aan toe is.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

28-05-2005 11:43 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Klinkt leuk in de praktijk, Corniel. Maar als je pas een half uurtje voor aanvang weet tegen wie je moet ...?
Hoe zie je die overeenstemming dan voor je?

28-05-2005 12:42 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je kan je voorstellen dat mensen die vewachten iets later te zijn aangeven dat ze er pas later zijn. Als iemand dan van te voren weet is er eigenlijk altijd coulance.

Of, als iemand te laat binnenkomt met een goede reden - of met een soepele tegenstander - dat dan de klok kan worden teruggezet, of de verstreken tijd gedeeld. En klinkt niet niet aan leuk in theorie, maar ik prima uitvoerbaar in de praktijk.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

28-05-2005 13:08 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Liever 20.00 maar dat is inderdaad persoonlijk..

en de vrijheid in of je wel of niet die klok aanzet lijkt me niet meer dan logisch, het is intern, dus we kunnen wel een beetje soepel zijn lijkt mij.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

28-05-2005 15:46 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Volgens mij maakt het niet echt uit welk tijdstip gehanteerd wordt, sommige mensen zullen altijd te laat komen Glimlach

29-05-2005 10:50 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En daar heb je volledig gelijk in. Glimlach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

29-05-2005 11:37 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

19:50 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb een zware baan en ik ben een ochtendmens.
Ik merk dat ik het dinsdag redelijk red als het maandagavond niet te laat werd. Als er op maandagavond een zware partij was, ben ik dinsdag aan het begin van de middag minder fit, nu ja, met wat hardheid is dat overkomelijk. Ik streef ernaar, het probleem beperkt te houden. Ik kan me minder goed presteren niet goed permitteren, ik leef van denkwerk, ik moet me bij mijn werk concentreren en helder blijven nadenken. Ik wil ook niet dat mensen in mijn omgeving nadeel zouden ondervinden.
Ik geef de voorkeur aan 19:45, rond 19:50 zet ik meestal de klok aan.
Dat houdt in dat de partij om 11:20 uiterlijk is afgelopen. Dat is laat, maar acceptabel.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

30-05-2005 08:18 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

20:00, klokken vrij Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In principe vind ik alle opties goed.
Toelichting van mijn voorkeur:


  • Beginnen om 20:00
    Ik begin liever een kwartier later, want door de files is het moeilijk om aanwezig te zijn om 19:45. Eerder vertrekken betekent langere files.
    Dichterbij werken i.p.v. Amsterdam zou ik zelf ook fijn vinden.
    Ik begrijp dat een kwartier eerder beginnen voor sommigen de voorkeur verdient, bij een begin-tijdstip van 19:45 ben ik bereid om met een kwartier minder bedenktijd te spelen.
    Bij een begintijd van 19:30 (niet deel van de poll, wel soms genoemd), zal ik bij mijn huidige werk-lokatie van deelname afzien.
  • Klokken vrij
    Als ik te laat kom, en mijn klok loopt al, dan hoort dat gewoon bij de competitie. Dat vind ik dan ook niet erg.
    (als ik echt een kwartier moet inhalen, dan ga ik stiekum nadenken in de tijd van de oppo!)
    Maar als het een ander ook niet veel uitmaakt, laat hem/haar dan ook vrij om de klok nog niet aan te zetten.
    Bij het verplicht aanzetten van de klokken krijg je wel duidelijkheid (beide spelers te laat, dan bij beide spelers tijd eraf), maar verplichtingen heeft een mens genoeg.

30-05-2005 17:08 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller