Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2004-2005 » Dinsdag 29 maart Open Lightning Chess Toernooi
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Dinsdag 29 maart Open Lightning Chess Toernooi, en inhaaltraining van groep 3 (Gerard Bilars) Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dinsdag 29 maart (derde Paasdag) organiseert de Delftsche SchaakClub een Open Lightning Chess Toernooi.

Lightning Chess - ook wel Bullet Chess genoemd - is een vorm van snelschaak waarbij een bedenktijd van maximaal 2 minuten per persoon per partij voor handen is. Het is een zeer spectaculaire vorm van snelschaak die op internet heel populair is.

Overigens wordt daarnaast vanavond (vanaf 20.15) de inhaaltraining gegeven van groep 3 (de groep dus van Gerard Bilars) van enkele weken geleden. Ook mensen die daaraan tot nu toe niet hebben deelgenomen zijn van harte welkom. De training wordt gegeven op het niveau stap 3 en 4.




bedenktijd 2 min p.p.p.p.
inschrijving op de avond zelf tot 20:10 uur
kosten geen
aanvang 20:15 uur
plaats duWo Denksportcentrum

voor meer informatie
http://www.delftseschaaksite.nl/dsc/acti...article&id=1144

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 04-03-2005 at 11:43.

04-03-2005 11:33 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bin dabei!

29-03-2005 07:46 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik moet helaas verstek laten gaan. Mijn lieve vriendinnetje vertrekt deze week voor 5 maanden naar een land hier heeeeeeeel ver vandaan, en ik wil nog even optimaal genieten van de tijd dat ze nog hier is.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-03-2005 12:51 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik kan helaas ook niet...
Promotieklasse LeiSB...

29-03-2005 13:00 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kwam gisteren Mark en Joel tegen, die zijn er ook niet bij.

Zelf heb ik een borrel vd studievereniging gevolgd door eten met die mensen, dus ben bang dat ik pas tegen negenen, of later, aan kom kakken...

En volgens heb ik dan al een hoop 2 minuten-potjes gemist Glimlach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

29-03-2005 13:25 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Thumb Up! tips voor lightning chess Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn tips voor vanavond:

* Denk niet na (kost teveel tijd)
* Stamp de ander hoe dan ook door z'n vlag
* Speel elke combinatie die je ziet, goed of fout (de tegenstander heeft toch geen tijd 'm te weerleggen)
* Reageer a tempo bij een combinatie van de tegenstander: dat brengt hem van z'n stuk.
*2 basisstrategieen:
- speel openingen die je kunt dromen (maar val niet in slaap!)
- speel krankzinnige openingen (1.a4, 2.h4 e.d): tegenstander krijgt dan weerleg-neigingen die teveel tijd kosten.

Veel succes en tot vanavond! 8)

__________________
Homo Caïssapiens

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Legemaat on 29-03-2005 at 14:19.

29-03-2005 14:18 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

helaas, het is me niet gelukt mijn natuurkunde op tijd geleerd te krijgen. geen lightning dus voor mij

29-03-2005 19:15 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je hebt wat gemist Chiel; de stukken vlogen in het rond, rating leek soms niks uit te maken en dus redelijk wat verrassende uitslagen, maar uiteindelijk misschien wel een terechte winnaarKnipoog

Als het aan mij ligt voor herhaling vatbaar zo'n avondje lightning! Happy

30-03-2005 01:23 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
 
Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller