Delfts Schaakforum » Internationaal » Algemeen [internationaal] » Kasparov stapt uit WK-cyclus
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Kasparov stapt uit WK-cyclus Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gary Kasparov heeft besloten zich terug te trekken uit de cyclus om de nieuwe wereldkampioen te bepalen.

Kasparov is gefrustreed over verschillende keren dat matches in de cyclus zijn uitgesteld, financiële condities niet zijn nagekomen, en hij zijn schema/leven voor niets stil zette in voorbereiding op een match.

Zijn open brief is te lezen op de site van ChessBase.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

19-01-2005 17:41 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Perhaps the last straw was watching the Corus tournament in Wijk aan Zee currently underway in the Netherlands. I was forced to give up my invitation to play in this event when FIDE insisted that the match would take place in Dubai on conflicting dates. It breaks my heart to watch such a great event from the sidelines. It hurts me, and I believe chess is poorly served as well.

19-01-2005 21:50 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Frown Kasparov is zielig Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Arme Kasparov, ik heb diep medelijden met hem.

In 2000 verloor hij zijn titel aan Kramnik. Sindsdien wacht hij vergeefs op een revanche-match of wat voor match dan ook. Boos Huil 2 Kwaad

Ter vergelijking:
In 1985 won hij zelf de titel van Karpov. In 1986 kreeg Karpov toen een revanche-match. In 1987 volgde alweer een KK match en tenslotte in 1990 nog één.
Over kansen om de titel terug te winnen had Karpov dus bepaald geen klagen.

Kan er niet een 'benefiet-match' voor en met Kasparov georganiseerd worden? Bijvoorbeeld op IJsland hij tegen Bobby Fischer? Tong

__________________
Homo Caïssapiens

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Legemaat on 20-01-2005 at 13:11.

20-01-2005 13:09 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is vooral jammer omdat er zo gedoe blijft over de wk-titel.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

20-01-2005 13:41 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn gevoel is vooral dat FIDE een carnavalsvereniging is met een schertsfiguur aan het hoofd, een vereniging met mooi briefpapier en committees en een board en allerlei stoere functies die slechts mooi staan op je C.V.

In deze kwestie is er gelogen en bedrogen, terwijl Kasparov voor een leugenaar werd uitgemaakt toen hij zei dat de match in Dubai nog niet zeker was. Nu zal hij wel weer als schuldige worden aangewezen in deze hele zaak.

De president van FIDE, kan die eigenlijk wel schaken? Bestuur heb ik nog niet gezien.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

20-01-2005 14:10 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Steun actie 'Help Kasparov de winter door'.

Geef, aan giro 666.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

20-01-2005 14:23 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik denk niet dat Kaspy financieel te klagen heeft, maar sportief wellicht wel. FIDE is idd maffioso zooitje

22-01-2005 16:44 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller